Küszködik az Apple az online zenehallgatás piacán

A streaming zeneszolgáltatási piacon a Spotify legközelebbi versenytársa, az Apple Music csupán feleakkora méretű - derült ki a svéd vállalat beszámolójából. Az első részvénykibocsátásra készülődvén egyértelművé váltak a számok: a szegmens nagyjából 42 százalékát tudhatja magának a Spotify. Ez 71 millió előfizetőt és 159 millió olyan felhasználót jelent, aki legalább havonta egyszer igénybe veszi a szolgáltatást.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Korábban egy a Wall Street Journalben megjelent jóslat szerint idén nyárra az Apple Music beérheti fő riválisát, azonban a mostani tendenciák alapján erre kicsi az esély: az Apple Music részesedése csak az Egyesült Államokban növekedett jelentősen, igaz, jelenleg az USA számít a legnagyobb piacnak ebben a szegmensben.

Az Apple egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra
A tévékészülékeket és okostelefonokat is gyártó Apple amerikai óriáscég bejelentette: jövőre körülbelül egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra.
A Spotify jobb eredménye visszavezethető oda, hogy a svéd cég lehetőséget ad az ingyenes zenehallgatásra, ami mellett a felhasználónak el kell viselni a reklámokat - ebből a szempontból hasonlít a hagyományos rádiókra. Az Apple (csakúgy, mint az Amazon vagy a Google) nem kínál ingyenes lehetőséget, ehelyett erős marketinggel és exkluzív tartalmakkal akarja becsábítani az új előfizetőket és megtartani a régieket.

A Spotify-nak elemi érdeke fenntartani az ingyenes szolgáltatást, mivel, mint kiderült, az ingyenes zenehallgatást választó felhasználók adják a későbbi előfizetők 60 százalékát. Amint meggyőződnek tehát az internetes szolgáltatás minőségéről, a zenerajongók egy jelentős része hajlandó havi pár dollárt áldozni arra, hogy megszabaduljon a reklámoktól.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo