Küszködik az Apple az online zenehallgatás piacán

A streaming zeneszolgáltatási piacon a Spotify legközelebbi versenytársa, az Apple Music csupán feleakkora méretű - derült ki a svéd vállalat beszámolójából. Az első részvénykibocsátásra készülődvén egyértelművé váltak a számok: a szegmens nagyjából 42 százalékát tudhatja magának a Spotify. Ez 71 millió előfizetőt és 159 millió olyan felhasználót jelent, aki legalább havonta egyszer igénybe veszi a szolgáltatást.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Korábban egy a Wall Street Journalben megjelent jóslat szerint idén nyárra az Apple Music beérheti fő riválisát, azonban a mostani tendenciák alapján erre kicsi az esély: az Apple Music részesedése csak az Egyesült Államokban növekedett jelentősen, igaz, jelenleg az USA számít a legnagyobb piacnak ebben a szegmensben.

Az Apple egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra
A tévékészülékeket és okostelefonokat is gyártó Apple amerikai óriáscég bejelentette: jövőre körülbelül egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra.
A Spotify jobb eredménye visszavezethető oda, hogy a svéd cég lehetőséget ad az ingyenes zenehallgatásra, ami mellett a felhasználónak el kell viselni a reklámokat - ebből a szempontból hasonlít a hagyományos rádiókra. Az Apple (csakúgy, mint az Amazon vagy a Google) nem kínál ingyenes lehetőséget, ehelyett erős marketinggel és exkluzív tartalmakkal akarja becsábítani az új előfizetőket és megtartani a régieket.

A Spotify-nak elemi érdeke fenntartani az ingyenes szolgáltatást, mivel, mint kiderült, az ingyenes zenehallgatást választó felhasználók adják a későbbi előfizetők 60 százalékát. Amint meggyőződnek tehát az internetes szolgáltatás minőségéről, a zenerajongók egy jelentős része hajlandó havi pár dollárt áldozni arra, hogy megszabaduljon a reklámoktól.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo