Kifinomult módszerekkel vernek át a légitársaságok

2018. szeptember 03. hétfő - 17:15 / piacesprofit.hu
  •    

Az „Általános üzleti feltételekbe” rejtve légitársaságok és más vállalatok mindig újra megpróbálják korlátozni ügyfeleik jogait. Kiutat csak bírósági döntés jelenthet.

Az ilyen, megtévesztő céllal fogalmazott üzleti feltételek stratégiájában élen járnak a légitársaságok. Az EU döntései alapján az utasnak több száz eurós kártérítés jár, ha gépe három óránál többet késik, vagy járata kimarad. Az utasok százezrei inkasszó-cégekre bízzák követeléseik behajtását, mivel sem kedvük, sem ismereteik, sem idejük nincsen a légitársasággal egyezkedni.

Kép: tripadvisor

Kép: tripadvisor

A Ryanair viszont évek óta olyan pontot épített be üzleti feltételeibe, amelyek szerint az utasok sok esetben nem adhatják át követelésüket behajtónak, kártérítésért csak maguk folyamodhatnak. Miután az EUFlight portál ezért két éve beperelte a Ryanairt, a cég annyi módosított, hogy bár át lehet adni a követelést – de nem vállalkozásnak, hanem csak természetes személynek…

A Der Spiegel megírta, hogy a nürnbergi közigazgatási bíróság ezt is jogtalannak minősítette és megállapította: „A követelés átadásának tilalmával a fogyasztót akadályozzák kártérítésének megszerzésében, holott joga van szabadon dönteni arról, hogy – díj ellenében – átadja követelését arra szakosodott vállalkozásnak.”

Még többe kerül a csomag, tovább szigorít a Ryanair
November 1-től csak egy darab kis méretű kézicsomagot enged járatai fedélzetére a Ryanair azoknak az utasoknak, akik nem vásárolták meg az elsőbbségi beszállítást.

Másképp próbálta megtéveszteni utasait a nemrég csődbe ment Air Berlin. Miközben a légitársaság már leállította gépeit, továbbra is adott el jegyet leányvállalata, a Niki járataira – amíg aztán az utóbbi is csődbe ment és vagy kétszázezer Niki-jegyet nem tudtak vásárlóik felhasználni.

Az Air Berlinnél ez ezekért a jegyekért befolyt pénzeket külön számlán helyezték el – de nem értesítették azok vásárlóit, hogy bár az Air Berlin csődbe jutott, az ő visszajáró pénzük megvan. A károsultaknak maguktól kellett felfedezni, hogy azt visszakaphatják.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Jogi kisokos téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor