Kifinomult módszerekkel vernek át a légitársaságok

Az „Általános üzleti feltételekbe” rejtve légitársaságok és más vállalatok mindig újra megpróbálják korlátozni ügyfeleik jogait. Kiutat csak bírósági döntés jelenthet.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ilyen, megtévesztő céllal fogalmazott üzleti feltételek stratégiájában élen járnak a légitársaságok. Az EU döntései alapján az utasnak több száz eurós kártérítés jár, ha gépe három óránál többet késik, vagy járata kimarad. Az utasok százezrei inkasszó-cégekre bízzák követeléseik behajtását, mivel sem kedvük, sem ismereteik, sem idejük nincsen a légitársasággal egyezkedni.

Kép: tripadvisor

A Ryanair viszont évek óta olyan pontot épített be üzleti feltételeibe, amelyek szerint az utasok sok esetben nem adhatják át követelésüket behajtónak, kártérítésért csak maguk folyamodhatnak. Miután az EUFlight portál ezért két éve beperelte a Ryanairt, a cég annyi módosított, hogy bár át lehet adni a követelést – de nem vállalkozásnak, hanem csak természetes személynek...

A Der Spiegel megírta, hogy a nürnbergi közigazgatási bíróság ezt is jogtalannak minősítette és megállapította: „A követelés átadásának tilalmával a fogyasztót akadályozzák kártérítésének megszerzésében, holott joga van szabadon dönteni arról, hogy – díj ellenében – átadja követelését arra szakosodott vállalkozásnak.”

Még többe kerül a csomag, tovább szigorít a Ryanair
November 1-től csak egy darab kis méretű kézicsomagot enged járatai fedélzetére a Ryanair azoknak az utasoknak, akik nem vásárolták meg az elsőbbségi beszállítást.

Másképp próbálta megtéveszteni utasait a nemrég csődbe ment Air Berlin. Miközben a légitársaság már leállította gépeit, továbbra is adott el jegyet leányvállalata, a Niki járataira – amíg aztán az utóbbi is csődbe ment és vagy kétszázezer Niki-jegyet nem tudtak vásárlóik felhasználni.

Az Air Berlinnél ez ezekért a jegyekért befolyt pénzeket külön számlán helyezték el – de nem értesítették azok vásárlóit, hogy bár az Air Berlin csődbe jutott, az ő visszajáró pénzük megvan. A károsultaknak maguktól kellett felfedezni, hogy azt visszakaphatják.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo