Hová özönlenek a márkák?

A nemzetközi piacra belépő kiskereskedelmi cégek számára a japán főváros a legvonzóbb piac, ahova 63 új márka érkezett 2014-ben, a mi régiónkban Varsó a legnépszerűbb, de feljövőben van Budapest is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tokiót Szingapúr követi 58 új márkával, míg a dobogó harmadik helyén Abu-Dzabi áll 55 új kiskereskedővel. Budapestre hét új márka érkezett tavaly. London megőrizte vezető helyét, mint a világ leginkább nemzetközi vásárlási célpontja: a brit fővárosban a nemzetközi márkák 57,9 százaléka van jelen. 2014-ben 12 új cég érkezett Londonba, köztük az American Eagle és a Lulumon Athletics. A brit főváros továbbra is mágnesként vonzza a kiskereskedőket, akik bemutatni vagy megerősíteni kívánják márkájukat. Londont Dubai (55,7%) követi, majd Sanghaj (53,4%) következik a piacon jelen lévő márkák arányát tekintve.

Félezer cégnek juthat az export támogatásból
550-600 feldolgozóipari mikro-, kis- és középvállalkozás előtt nyílik meg a lehetőség, hogy exportpiacainak célzott bővítésével jelentős bevételnövekedést érjen el az új ciklus elsőként meghirdetett pályázatával.
További részletek az új uniós támogatásokról a Piac&Profit uniós pénzekről szóló konferenciáján lesznek elérhetőek!
„A nemzetközi márkák számára továbbra is nagyon fontos, hogy új városokat hódítsanak meg: megfigyeléseink szerint Ázsia és azon belül is Tokió, Szingapúr és Tajpej szerepe kitüntetett. A közel-keleti nagyvárosokba irányuló terjeszkedés sem mutatja lassulás jeleit.” – nyilatkozta a jelentés kapcsán Andrew Phipps, a CBRE európai kutatási vezetője.

A visegrádi fővárosok közül Varsó vonzotta a legtöbb (16) nemzetközi márkát 2014-ben, míg Budapesten hét új kereskedő jelent meg. „Várakozásaink szerint az új belépők száma 2015-ben növekedni fog, mert a kiskereskedelmi forgalom bővülése egyre több nemzetközi márkát vonz Budapestre” – mondta Borbély Gábor, a CBRE magyarországi elemzési vezetője.

A divatmárkák a legaktívabbak

A kereskedők globalizáltsága tovább erősödött 2014-ben, a márkák számos új piacon bővítették hálózatukat világszerte. A CBRE kutatásában szereplő 164 város mintegy felében legalább öt új belépőt regisztráltak. Ázsia jelentős súllyal (hat város) szerepel a 15 legtöbb kereskedőt vonzó város listáján ahol Európából csak Moszkva (42 új márka) Párizs (41 új márka) szerepel. A származás országát tekintve az egyesült államokbeli cégek (26%) terjeszkedtek tavaly leginkább, majd az olasz (14%) és a brit (11%) márkák következnek.

„A globalizáció alapvető elemei, mint a technológiai és demográfiai változások továbbra is drámai hatással bírnak a kiskereskedelemre. A kereskedők piaci részesedésük növelése és márkáik erősítése érdekében egyre tovább terjeszkednek és keresik a lehetőségeket saját piacaikon túl. Azt látjuk, hogy a márkák olyan új lokációkban nyitnak üzleteket a világon, mint Tajpej, Doha vagy Manila, amelyek mind benne vannak a 15 legvonzóbb város között; de a listán szerepel például Párizs és Dubai is, ahol a kezdeti sikerek után a kereskedők újabb üzleteket nyitnak.” – tette hozzá Peter Gold, a CBRE határon átnyúló kiskereskedelemért felelős európai vezetője.

A globális expanzió 21 százalékát képviselő középkategóriás divatmárkák továbbra is a legaktívabbak, őket a luxus és üzleti márkák (20%) követik. Az európai, közel-keleti és afrikai régióban való terjeszkedésben a középkategóriás divatmárkák (26%) domináltak, míg a második helyen a speciális ruházat képviselői (18%) következnek.

Irány Kelet! De melyik?
A magyar kis- és középvállalatok szegmensenként eltérő eséllyel indulhatnak a keleti nyitásban emlegetett négy geopolitikai régió országaiban. A négy világrész meglehetősen különböző termékekre tarthat igényt, így a magyar vállalatoknak alaposan meg kell fontolniuk, merre keressenek új üzleti piacokat. A Piac&Profit összegyűjtötte, mire vevők a különböző régiók.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo