GDPR gyakori kérdések: Mikor van szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra?

Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kérdés:

Mikor van szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra?

Válasz:

Adatvédelmi hatásvizsgálatra van szükség olyankor, ha az adatkezelés valószínűsíthetően magas kockázattal jár az érintettek jogaira és szabadságaira nézve. Legalább az alábbi esetekben adatvédelmi hatásvizsgálatot kell végezni:

  • egy személy személyes jellemzőinek rendszeres és kiterjedt értékelése esetén, ideértve a profilalkotást is;
  • különleges adatok nagy számban történő kezelése;
  • nyilvános helyek nagymértékű, módszeres megfigyelése.
A nemzeti adatvédelmi hatóságok az Európai Adatvédelmi Testülettel egyeztetve listát készíthetnek azon esetekről, amelyeknél adatvédelmi hatásvizsgálatra van szükség. Az adatvédelmi hatásvizsgálatot az adatkezelés előtt kell elvégezni, továbbá élő eszközként kezelendő, nem csupán egyszeri tevékenységként. Amennyiben a fennmaradó kockázatok nem mérsékelhetők a bevezetett intézkedésekkel, az adatkezelés megkezdése előtt konzultálni kell az adatvédelmi hatósággal.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

Példák:

Adatvédelmi hatásvizsgálat szükséges: Egy bank az ügyfeleit szűri egy hitelminősítő adatbázis alapján; egy kórház új, a betegek egészségügyi adatait tartalmazó egészségügyi információs adatbázist vezet be; egy autóbusztársaság fedélzeti kamerákat telepít a vezető és az utasok viselkedésének megfigyelése érdekében.

Nincs szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra: Egy családorvos a betegei személyes adatait kezeli. Ebben az esetben nincs szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra, mivel az orvos általi adatkezelés nem történik nagy számban, amennyiben a betegek száma korlátozott.

Előző kérdés: Mit nevezünk adatvédelmi incidensnek, és mi a teendő ilyen esetben?

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo