Ezt minden HR-esnek tudni kell

2018. október 29. hétfő - 12:05 / piacesprofit.hu
  •    

Az irodai dolgozók számára kiemelt jelentőséggel bír a munkakörnyezet minősége. Olyan körülmények között dolgoznak, esznek, tárgyalnak, amely komfortos, barátságos és ergonomikus. Az ilyen munkahelyeken nemcsak a hangulat jobb, a termelékenység is magasabb.

Jutalmazó, hatékonyságnövelő és csapatépítő hatású – mondják értői, felesleges, drága, úri huncutság – vélik a munkakörnyezet tervezés ellenzői. Tény, hogy hazánkban még vita folyik arról, hogy mennyire befolyásolja a hatékony munkát, a munkaerő megtartását egy kellemes, ergonomikus, a cég igényeire szabott iroda/munkakörnyezet; addig Nyugat-Európában, a cégek többségének nem kérdés ez az összefüggés. Ezt erősíti az OFFISEVEN 2017-es felmérése is, amely a hazai munkavállalók preferenciáit összegezte.O7_mohanet_20

Tech cégek az elsők, akik felismerték a megfelelő iroda toborzásban és a munkaerő megtartásában játszott szerepének kiemelt fontosságát, egy olyan területen, ahol a szakképzett munkaerőért nemcsak a hazai versenytársakkal, hanem nemzetközi nagyvállalatokkal is meg kell küzdeni, egy jól használható, a munkavállalói igényekre szabott iroda komoly fegyvertény lehet.
Ezt ismerte fel a MOHAnet, amely az OFFISEVEN irányításával alakította ki kellemes munkakörnyezettel rendelkező irodáját. A cég vezetője saját bevallása szerint nem értett a tervezéshez, de azt első pillanattól kezdve tudta, mit nem akarnak: egyterű hodályt, ahol 20-25 ember zajong egyszerre. O7_mohanet_03

A munkatársakat azzal is premizálták, hogy saját igényeik szerint alakíthatták ki új munkahelyüket. A tervezők pedig szinte minden egyes dolgozóval egyeztettek arról, mi fontos számára és mi az, amit elfogadhatónak érez. Meglepő például, hogy szinte minden irodában háttal ülnek a dolgozók az ablaknak, ami ergonómiai szempontból nem éppen előnyös.

Miért váltunk munkahelyet? Nem mindig a fizetésért…
Több oka is lehet, hogy miért akar kilépni valaki a munkahelyéről. Legtöbbször a kibírhatatlan főnök, az előléptetés hiánya vagy az alacsony fizetés áll a kilépés hátterében.

Az eredmény két látványterv lett, amiből a cég munkatársai közösen választották ki a nekik jobban tetszőt. Kisebb-nagyobb változásokkal ez valósult meg.

19 irodát újítottak fel, a folyosó dekorációja pedig önálló design elemmé vált. “Út a jövőbe” – csak így emlegetik a világító „dimenzió kapukkal” elválasztott, a cég termékeinek graffiti festményeivel díszített folyosót. Azért is fontos a közlekedő rész, mert ennél a cégnél az irodák ajtajai szinte mindig nyitva vannak. A kommunikáció ugyanis nagyon fontos számukra. Open office-t nem szerettek volna, határozottan elutasították és a cég vezetői sem erőltették, így

a kommunikáció új terepe a közösségi tér, ami a konyhával egybe nyitott étkező és pihenő is egyben.

Összességében 20 százalékkal kevesebb berendezési tárgy került be az átalakított irodai terekbe, mint amennyi a felújítás előtt volt. A jól átgondolt irodák egyik előnye, hogy a megtervezett folyamatok rámutatnak a felesleges tárgyakra és kihasználatlan terekre.

Összefoglalva tehát, nem túlzó költségvetésből is lehetséges iroda átalakítást végezni, új tereket kialakítani, ami jobban illeszkedik a munkafolyamatokhoz és a dolgozók igényeihez is. HR szempontból duplán hasznos, hiszen a dolgozók egyfelől kellemesebb körülményeket kaptak, azzal, hogy belefolyhattak a tervezésbe, sokkal inkább sajátjuknak érzik az irodájukat; másfelől pedig a munkakörükre optimalizált megoldásokkal, hatékonyabban végezhetik munkájukat.

 

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek