Értékesítési tippek: erre a 3 dologra figyeljen új ügyfél esetén!

2014. augusztus 21. csütörtök - 07:30 / asalgo
  •    

Kezdő vállalkozóként minden régi és minden új ügyfél számít, de gyakran annyira szeretnénk megnyerni a potenciális partnert, hogy elfeledkezünk néhány alapszabályról. Összeszedtünk három dolgot, amire érdemes ügyelni az első tárgyalásnál.

Fontos lépések az első kapcsolatnál – kép: Pixabay

Az új ügyfelek megszerzése, az elégedettségük elnyerése és az ügyfelek megtartása legalább akkora probléma a magyar kis- és középvállalkozások számára, mint a tőke sokszor emlegetett hiánya. Míg a nagyobb vállalkozások tulajdonosai egyre tudatosabban igyekeznek ügyfeleket szerezni, a kisvállalkozások 55 százaléka még weboldallal sem rendelkezik, ahol a hazai 5,5 millió internetező rájuk bukkanhatna. Ezért is nagyon fontos, hogyan viselkedik egy vállalkozó, ha új ügyfelet sodor útjába a sors, ehhez adunk most három tanácsot.

1. Keltsünk jó első benyomást!

Köztudott, mekkora jelentősége van az első (és az utolsó) benyomásnak. Ehhez gyakran elég a korrekt, teljes körű tájékoztatás, kedves és empatikus hozzáállás. Ha ügyfelünk már az első pillanatban azt érzi, jó kezekben van az ügye, hogy a megfelelő szakemberrel áll szemben, ha átmegy a kommunikációs csatornákon a segítő szándékunk, ha azt érzi, nem lerázni, hanem kiszolgálni szeretnénk, már tettünk egy hatalmas lépést afelé, hogy jó első benyomást szerezzen rólunk, azaz cégünkről. Ha pedig ügyfélközpontú hozzáállásunkkal sikerült jó képet kialakítanunk magunkról, partnerünk is könnyebben veszi, ha esetleg hiba csúszik a gépezetbe, és valami nem úgy sikerül, ahogy közösen elterveztük. De, ha mindjárt egy negatív élménnyel indítunk, biztosak lehetünk benne, hogy egy következő rossz tapasztalatot már nem fog elbírni a kialakult kapcsolat.

A sikeres értékesítés 4 lépcsője
Az értékesítés folyamat, melynek minden egyes eleme fontos ahhoz, hogy végül sikeres legyen az eladás. Szalai Károly – értékesítési és marketing szakértőnk – segít lépésről lépésre!

2. Ügyeljünk és emlékezzünk a részletekre!

Érdemes egy – nem értékesítéssel zárt – tárgyalás végén rákérdeznünk arra, hogy mikor kereshetjük meg ezzel újból a partnert. Fontos, hogy ne felejtsük el a megszerzett információt, a jelzett időpontban lépjünk kapcsolatba az adott ügyféllel. Célszerű rendszerezve nyilvántartani az ügyfelektől kapott információkat. Különösen hasznos egy olyan rendszer, adatbázis kialakítása, ami megfelelő időben figyelmeztet arra, hogy az adott ügyfelet érdemes újra megkeresni. Sokkal eredményesebb lehet egy olyan partnert megkeresni, akivel már korábban kapcsolatban voltunk és, mint hideg hívással megkeresni egy új ügyfelet.

3. Ne szidjuk a konkurenciát!

Nagyon rosszul veszi ki magát, ha egy tárgyalás során úgy próbáljuk meg cégünket jó színben feltüntetni, hogy közben a konkurenciát folyamatosan ekézzük. Hitelességünket kockáztatjuk és az ügyfélben bizalmatlanságot kelthetünk, ezzel oda a pozitív első benyomás is. Igyekezzünk inkább meggyőző érveket felsorakoztatni cégünk mellett.

Ne csak szerezzük meg, hanem tartsuk is meg a vásárlót!
Sok vállalatvezető azt gondolja, hogy biztosnak tudhatja a törzsvásárlói kört, mert magas a vásárlói elégedettség. Ha ez igaz is, a hűséges vevő sokkal több, mint az elégedett. Természetesen a vevők elégedettsége fontos a hűséges vásárlói kör kialakításában, de nem lehet pusztán ez alapján megjósolni a jövőbeli bevételeket.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek