Emberkísérletek: újabb botrány a német autóiparban

A dízelbotrány után újabb megrázkódtatás az autóipari óriásoknak: a Volskwagen pénzéből majmokon vizsgálták a kipufogógáz hatásait az Egyesült Államokban, de Európában embereken is végeztek kísérleteket.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A „The New York Times” vasárnap tette közzé, hogy a európai autógyártók főemlősökön vizsgálták a kipufogógázok hatását. A Volkswagen, a Daimler és a BMW által finanszírozott EUGT (Európai Kutatási Egyesülés a Környezetvédelemért és Egészségért a Közlekedésben) egy Albuquerque melletti kutatólaboratóriumban végeztetett kísérleteket, amelyek keretén belül tíz majmot tettek ki közvetlenül kipufogógázok hatásának.

A dolog iróniája, hogy a kísérletekre éppen azért került sor, hogy a dízelbotrány után megrendelt bizalmú fogyasztókkal elhitethessék, hogy a modern légszűrőknek hála a dízeljárművek által kibocsátott kipufogógázok már nem olyan ártalmasak az egészségre, mint néhány évtizeddel ezelőtt.(A dízelbotrányként elhíresült csalássorozatról itt olvashat)

Kép: SXC

A botrány kipattanása után azonban arra is fény derült, hogy a nagy autógyártók nem álltak meg a majmoknál. A Stuttgarter Zeitung jelentése szerint az Aachen-i egyetemi klinikán 25 önként jelentkezőn tesztelték a nevetőgáznak, vagy kéjgáznak is nevezett Nitrogén-dioxid élettani hatásait. A kutatás – amelyet szintén az EUGT finanszírozott, a 2016-ban megjelent eredmények alapján azonban nem hozta meg a gyártók reményeit.

Minden új autóban kötelező lesz fogyasztásmérő
A német autóiparban példátlan a felhördülés: minden érintett konszern vezetése elhatárolta magát a kutatásoktól. A VW-konszernben komoly tulajdonrésszel rendelkező Alsó-Szászország miniszterelnöke, Stephan Weil egyenesen abszurdnak és undorítónak nevezte mind az állat, mind az emberkísérleteket.

A kísérletek középpontjában álló nitrogén-dioxid minden, csak nem veszélytelen az emberi egészségre. Nagy mennyiségben károsíthatja az orr nyálkahártyáját és a teljes légzőrendszert. Nem véletlen, hogy az elmúlt években sokat emlegetett dízelbotrányban éppen a nitrogén-dioxid kibocsátásának felmérését manipulálták a gyártók. A világméretű csalásra egyébként véletlenül derült fény, két egyetemista kísérleteinél.

Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak – gondoljunk csak a Volkswagen-botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo