Emberkísérletek: újabb botrány a német autóiparban

A dízelbotrány után újabb megrázkódtatás az autóipari óriásoknak: a Volskwagen pénzéből majmokon vizsgálták a kipufogógáz hatásait az Egyesült Államokban, de Európában embereken is végeztek kísérleteket.

A „The New York Times” vasárnap tette közzé, hogy a európai autógyártók főemlősökön vizsgálták a kipufogógázok hatását. A Volkswagen, a Daimler és a BMW által finanszírozott EUGT (Európai Kutatási Egyesülés a Környezetvédelemért és Egészségért a Közlekedésben) egy Albuquerque melletti kutatólaboratóriumban végeztetett kísérleteket, amelyek keretén belül tíz majmot tettek ki közvetlenül kipufogógázok hatásának.

A dolog iróniája, hogy a kísérletekre éppen azért került sor, hogy a dízelbotrány után megrendelt bizalmú fogyasztókkal elhitethessék, hogy a modern légszűrőknek hála a dízeljárművek által kibocsátott kipufogógázok már nem olyan ártalmasak az egészségre, mint néhány évtizeddel ezelőtt.(A dízelbotrányként elhíresült csalássorozatról itt olvashat)

Kép: SXC

A botrány kipattanása után azonban arra is fény derült, hogy a nagy autógyártók nem álltak meg a majmoknál. A Stuttgarter Zeitung jelentése szerint az Aachen-i egyetemi klinikán 25 önként jelentkezőn tesztelték a nevetőgáznak, vagy kéjgáznak is nevezett Nitrogén-dioxid élettani hatásait. A kutatás – amelyet szintén az EUGT finanszírozott, a 2016-ban megjelent eredmények alapján azonban nem hozta meg a gyártók reményeit.

Minden új autóban kötelező lesz fogyasztásmérő
A német autóiparban példátlan a felhördülés: minden érintett konszern vezetése elhatárolta magát a kutatásoktól. A VW-konszernben komoly tulajdonrésszel rendelkező Alsó-Szászország miniszterelnöke, Stephan Weil egyenesen abszurdnak és undorítónak nevezte mind az állat, mind az emberkísérleteket.

A kísérletek középpontjában álló nitrogén-dioxid minden, csak nem veszélytelen az emberi egészségre. Nagy mennyiségben károsíthatja az orr nyálkahártyáját és a teljes légzőrendszert. Nem véletlen, hogy az elmúlt években sokat emlegetett dízelbotrányban éppen a nitrogén-dioxid kibocsátásának felmérését manipulálták a gyártók. A világméretű csalásra egyébként véletlenül derült fény, két egyetemista kísérleteinél.

Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak – gondoljunk csak a Volkswagen-botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo