Egyszerűbb lett hitelt kérni

2017. február 17. péntek - 14:37 / piacesprofit.hu
  •    

Bár a teljes körű online ügyintézést egyelőre nem lehet bevezetni, előnyére változott a hiteligénylés az utóbbi egy évben. Kevesebb dokumentumot kell bemutatni és a bankok is enyhítettek a feltételeken – írja a Vállalkozók Fóruma.

Több nagy bank egységesítette és elektronikusan is benyújthatóvá tette a hitelkérelmet minden konstrukció esetében. A kérelmeket akár a könyvelő, akár a cégvezető beadhatja, ami azért fontos, mert korábban annyira bonyolult volt a hitelkérelem kitöltése, olyan szakértelmet igényelt, hogy a vállalkozás vezetője kénytelen volt pénzügyi szakembert is bevonni az igénylés folyamatába – írja a Vállalkozók Fóruma.

Időzített bombák a hitelszerződésben
A cégtulajdonosok jelentős része csak hitelszerződés aláírása után szembesül azzal, hogy mivel kell együtt élnie. Nagyon kevesen tudják, hogy nemcsak a kamaton és költségeken elkerülhetetlen alkudozni a bankkal, de a hitelszerződés esetenként kellemetlenül kényes egyéb pontjain is. Kattintson a forintra váltható tanácsokért!

Azzal, hogy a kért információk köre is szűkült, rövidült a hitelkérelem ideje, hiszen a bankok tényleg csak azokat az adatokat kérik be, amelyek feltétlenül szükségesek a minősítéshez. Ez egyebek mellet annak köszönhető, hogy egyre jobban fejlődik maga az elektronikus közigazgatás is. Mára például a bankok által lekéretővé vált a cégkivonat, illetve ha szükség van ingatlanfedezetre, annak tulajdoni lapját is pillanatok alatt letölthetik, így ezeknek a dokumentumoknak már nem az ügyfélnek kell utánajárnia.

Könnyítés az is, hogy köztartozásmentes adózók esetében NAV-igazolás nem szükséges, a többi ügyfélnél pedig a NAV által kiadott igazolás elektronikusan is benyújtható. Általános az is, hogy ha annál a banknál igénylik hitelüket, amelynél a számlaforgalmuk többsége bonyolódik, nem szükséges a bankinformáció benyújtása. Az esetek döntő többségében az elbíráláshoz már nem kell bemutatni a társaságiadó-bevallást sem.

Könnyítés még az elmúlt évekhez képest, hogy a helyi adó megfizetéséről elég az ügyfélnek nyilatkoznia, emiatt nem kell még az önkormányzatokhoz sem bemenniük a vállalkozóknak. Nagyon fontos változás az is, hogy kisebb hiteleknél jellemzően nem kell üzleti tervet, megvalósíthatósági tanulmányokat, beruházási tervet, cash flow tervet stb. benyújtani.

Természetesen ezek a könnyítések nem azt jelentik, hogy semmilyen dokumentum nem szükséges egy hitel felvételéhez, vagy hogy a veszteséges vállalkozások miatt kockáztatnának a bankok, de tény, hogy ma már sok idő és sorban állás megspórolható.

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek