Digitális átállás: a dolgozók nélkül nem megy

Sokszínű csapatok és elfogadó vállalati kultúra. A magyar vállalatok több mint kétharmada szerint elengedhetetlen a szervezeti kultúraváltás a digitális transzformáció sikeréhez. Egy máig egyedülálló kutatás azt mérte fel, hogy hol tartanak, és hogy vágnak bele a hazai vállalatok a digitális transzformáció emberi részébe.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Rugalmas, dinamikusabb döntéshozás és felhatalmazott munkatársak is kellenek a digitális transzformáció sikeréhez, derült ki a Hungarian Business Leaders Forum és az Aon Magyarország kutatásából. A digitális átállás a cégeknél legtöbbször új üzleti modellt, információs rendszerek és infrastrukúra fejlesztését, új szemléletmódot, folyamatok automatizálását, új munkamódszerek bevezetését, a vállalati struktúra megreformálását, digitális kultúraépítést, új technológiák használatát, vagy éppen innovációs inkubátor működtetését jelenti.

Ez a sikeres digitális átállás kulcsa
Negyedével nagyobb bevételnövekedést várnak a digitális átállásban élenjáró vállalkozások a következő két évben a transzformációnak köszönhetően, mint a folyamatban hátrább lévő riválisaik– többek között ez derül ki egy nemzetközi tanulmányból.
Mindezek nélkül ma már nem lehet hosszú távon sikeres egy vállalat. “Napjainkban kevés olyan cég van, ahol ne került volna már terítékre valamilyen formában a digitális transzformáció témaköre - kevesebb szó esik azonban a terület emberi, vezetői és kulturális oldaláról.” - vezette fel a kutatást Czakó Borbála. (Sok cégvezető tart az átállástól.)

„Hiába a szép tervek, a vállalati kultúra megeszi a stratégiát reggelire, azaz, ha vezetőinket, embereinket nem készítjük fel, a változás bukásra van ítélve” - tette hozzá Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humán tanácsadási részlegének cégvezetője.

Ideje váltani
Kép:PP/BartosGyula

Tízből hét vállalat azt vallja, hogy egy új jövőkép lehetőségét látja a digitalizációban.  A várt haszon mégis nagyon gyakorlatias, ugyanis első helyen a költségcsökkentést jelölte meg a legtöbb válaszadó. „Ellentmondásos, hogy stratégiai hosszú távú vízió és előnyök vezérlik a vezetőket, de mintha mégis inkább aprópénzre váltanák a gyakorlatban a magyar vállalatok a transzformációt: költségcsökkentés és IT programok kerülnek a fókuszba a megvalósítás során” - magyarázza Veres Rita, az Aon-HBLF digitális munkacsoportjának vezetője.

Lesz egy kis gond a digitális átállással
Bár a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális transzformációt, mindössze 15 százalékuknál áll rendelkezésre a digitális átálláshoz szükséges tudás – derül ki a Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvergyártó közös felméréséből.
Pozitív fejlemény viszont, hogy a vállalatok 70%-a már legalább a tervezés szintjén elkezdett foglalkozni a transzformációval. Őket viszont számos tényező akadályozza. A digitális transzformáció fő akadályozó tényezőiként az anyagi korlátokat (54%) és az időhiányt (52%) jelölték meg. Tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem, és erősen korlátozza őket, hogy félnek a járt utak elhagyásától. Mindkettő erős korlátja lehet az igazi átalakulásnak.

“Örömteli, hogy belátják a digitális transzformáció fontosságát a magyar cégek, de fáziskésében vagyunk.”- figyelmeztet Szelecki Zsolt, globális digitális szakértő. A nemzetközi tulajdonú vállalatok ugyanis jóval előrébb járnak a digitális transzformáció folyamatában, mint a hazaiak. A megvalósult átalakulást elérők aránya azonban mindkét csoportban hasonló, tíz százalék körül van. Érdekesség, hogy a magyar vállalatok inkább ügyfeleik elvárásának igyekeznek megfelelni az átállással, míg a nemzetközi cégek az iparági szerkezet változásának követését és az új üzleti modellek bevezetésé tekintik fő ösztönzőnek.

A magyar tulajdonú vállalatok többsége az időhiányt (75%), a multinacionális hátterű cégek pedig a megszokott útról való letérésből eredő félelmet (51%) nevezték meg a digitális átalakulás legfontosabb kerékkötőjeként.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo