Csomagpontok helyett a legtöbben a házhozszállítást választják

2018. május 13. vasárnap - 16:09 / piacesprofit.hu
  •    

Az online kiskereskedelem forgalma tavaly meghaladta a 360 milliárd forintot, a hazai kiskereskedelem 4,3 százaléka a az interneten keresztül történt. Egy átlagos vevő 11-szer rendelt valamilyen árut interneten keresztül – derült ki a GKI Gazdaságkutató adataiból.

A Biztosítási Szemle összeállítása szerint a globális e-kereskedelem a múlt évben 10 százalékkal nőtt, az idén újabb 11,5 százalékos ugrás jöhet. A bővülés mértéke az Európai Unióban átlagosan 13,6 százalék volt, itthon 18 százalék.

Az internetes kereskedelem terén Európán belül az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország dominál. A visegrádi országok közül Lengyelországban a legélénkebb az e-kereskedelem, majd Csehország, Magyarország és végül Szlovákia következik a sorban, de ha a régiós országokat nézzük, Románia is előttünk jár.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Stabil gazdasági növekedés tapasztalható, és az online kiskereskedelem is érett szakaszába lépett – emelte ki Madar Norbert, a GKI üzletágvezetője. Ezt az egyre növekvő online kereskedelmi forgalmat kell kiszolgálniuk a csomagkézbesítőknek. Ráadásul vannak olyan csúcsidőszakok – mint például a karácsony, a húsvét vagy a Black Friday –, amelyek az átlagosnál jóval nagyobb terhelést okoznak.

Jóval kelendőbbek a hagyományos, mint az e-könyvek
Átlagosan 10 000 forint körüli összeget szánunk könyvekre az elkövetkező fél évben a Vatera saját felhasználói körében végzett felmérése szerint, még mindig jóval népszerűbbek a hagyományos könyvek, mint az ebookok.

A csomagszállítással kapcsolatban az egyik legnagyobb probléma, hogy a magyarok 85 százaléka az otthoni kiszállítást választja, holott már sok fix pontos hálózat található az országban. A posta nagyjából háromezer fix kiszállítási ponttal rendelkezik, amivel a legnagyobb hálózat Magyarországon.

A csomaggyűjtő pontok népszerűbbé válását hátráltatja, hogy a vásárlók 58 százaléka jobban szereti utólag kifizetni a rendelt terméket, akkor, amikor már kézhez vette. 

Csomagpontok 2009 óta léteznek Magyarországon, és a GKI szakembere szerint idén rohamosan terjed majd a használatuk, ugyanis ez a legrugalmasabb kézbesítési megoldás.