A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

Igazi reneszánszukat élik a papír csomagolóanyagok, amelyek idehaza és külföldön is egyre fontosabb részét képezik a mindennapjainknak. A Paper and Packaging Board nevű szervezet How Life Unfold című kampánya keretében elvégzett felmérése szerint ma már a megkérdezettek 86 százaléka vélekedik úgy, hogy a papírból készült termékek fontos szerepet töltenek be az életünkben. Ezen belül, míg 2015-ről 2016-ra 56-ról 68 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik úgy vélték, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban.

Egyetlen év alatt 60-ról 63 százalékra nőtt azoknak a megkérdezetteknek az aránya, akik szerint a kartondobozok használata alapvetően hozzátartozik az életvitelünkhöz. Emellett a korábbi 48 százalék helyett 63 százaléknyi válaszadó mondta azt, hogy amennyiben vásárolni megy, a papír bevásárlótáskákat részesíti előnyben a műanyag szatyrokkal szemben. „Praktikussága és sokoldalúsága mellett az is a papír térhódítását segíti, hogy a papír csomagolószerek mára sikerrel vetették le az olcsóság látszatát. Ehelyett egyre többen a minőséget és a megbízhatóságot párosítják a papír, közte a hullámkarton csomagolóanyagokkal” - mondta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

A papír a jobb minőség záloga

Így például a Paper and Packaging Board felmérésében résztvevők között 52-ről 66 százalékra nőtt azoknak a részaránya, akik szerint jobb minőségűek azok a termékek, amelyeket papírba csomagolnak. Ezzel párhuzamosan a korábbi 44 százalék helyett a válaszadók 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy magasabbra pozicionálja azokat a vállalatokat, amelyek a papír csomagolóanyagok használata mellett döntenek. Emellett a 2015-ös 83 százalékról 2016-ra 84 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy teljesen nyugodtak afelől, hogy az általuk megrendelt termék biztonságban, sérülés nélkül fog megérkezni, amennyiben hullámkarton dobozba csomagolják.

A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll
A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!
A papír csomagolószerek gyártói nagyon sokat tettek annak érdekében, hogy javuljon termékeik megítélése a felhasználók között. Az elsődleges szempont az ár és a becsomagolt termék biztonsága, amelynek a hullámkarton tökéletesen megfelel, hiszen időt álló és megvédi a terméket. „Ezzel párhuzamosan egyre nagyobb hangsúly helyeződik a csomagolóeszközök külső megjelenésére is. Az egyedi grafikai megoldások és a különböző fejlesztések lehetővé teszik, hogy a funkcionalitás és a vizualitás egyaránt megjelenjen a csomagolásoknál, amelyeknek így egyre fontosabb szerep jut a termékek értékesítésének támogatásában is” – fejtette ki Miklós Zsolt.

A környezetnek is jót tesz

A papír mellett szól a csomagolás-felhasználó vállalatok és a végfogyasztók egyaránt egyre növekvő környezettudatossága is. A hullámkarton csomagolóanyagok 85 százalékban hasznosított másodnyersanyagból készülnek. Emellett a papírdobozok leselejtezésüket követően – a szelektív hulladékgyűjtés alkalmazása esetén - 100 százalékban újrahasznosíthatóak. A papír csomagolószerek alacsony tömegének köszönhetően alapvetően kisebb a szállítás okozta környezetterhelés is, s ennek révén csökkenthetőek a logisztikai költségek.

„Tudatos hozzáállás mellett az üzlet és a környezetvédelem ma már képes kéz a kézben járni. Így deklarált célunk, hogy olyan csomagolóanyagokat állítsunk elő, amelyek nemcsak praktikusak és esztétikusak, hanem a fenntarthatósági követelményeknek is teljes egészében képesek eleget tenni” – hangsúlyozta a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

Már a csomagolópapír is egyre okosabb
A vásárlási szokások változásai a csomagolóipart sem hagyják érintetlenül. Mélyreható átalakulások előtt áll ez a szektor, hogy lépést tartson az egész világot behálózó infokommunikációs fejlesztésekkel. Ennek megfelelően a jövőben olyan technológiai újításokkal vértezhetik fel a csomagolásokat, amelyek többek közt biztonságosabbá teszik a vásárlást, illetve interaktívan kommunikálnak a vásárlókkal.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo