A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.

Kép:sxc

Igazi reneszánszukat élik a papír csomagolóanyagok, amelyek idehaza és külföldön is egyre fontosabb részét képezik a mindennapjainknak. A Paper and Packaging Board nevű szervezet How Life Unfold című kampánya keretében elvégzett felmérése szerint ma már a megkérdezettek 86 százaléka vélekedik úgy, hogy a papírból készült termékek fontos szerepet töltenek be az életünkben. Ezen belül, míg 2015-ről 2016-ra 56-ról 68 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik úgy vélték, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban.

Egyetlen év alatt 60-ról 63 százalékra nőtt azoknak a megkérdezetteknek az aránya, akik szerint a kartondobozok használata alapvetően hozzátartozik az életvitelünkhöz. Emellett a korábbi 48 százalék helyett 63 százaléknyi válaszadó mondta azt, hogy amennyiben vásárolni megy, a papír bevásárlótáskákat részesíti előnyben a műanyag szatyrokkal szemben. „Praktikussága és sokoldalúsága mellett az is a papír térhódítását segíti, hogy a papír csomagolószerek mára sikerrel vetették le az olcsóság látszatát. Ehelyett egyre többen a minőséget és a megbízhatóságot párosítják a papír, közte a hullámkarton csomagolóanyagokkal” - mondta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

A papír a jobb minőség záloga

Így például a Paper and Packaging Board felmérésében résztvevők között 52-ről 66 százalékra nőtt azoknak a részaránya, akik szerint jobb minőségűek azok a termékek, amelyeket papírba csomagolnak. Ezzel párhuzamosan a korábbi 44 százalék helyett a válaszadók 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy magasabbra pozicionálja azokat a vállalatokat, amelyek a papír csomagolóanyagok használata mellett döntenek. Emellett a 2015-ös 83 százalékról 2016-ra 84 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy teljesen nyugodtak afelől, hogy az általuk megrendelt termék biztonságban, sérülés nélkül fog megérkezni, amennyiben hullámkarton dobozba csomagolják.

A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll
A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!
A papír csomagolószerek gyártói nagyon sokat tettek annak érdekében, hogy javuljon termékeik megítélése a felhasználók között. Az elsődleges szempont az ár és a becsomagolt termék biztonsága, amelynek a hullámkarton tökéletesen megfelel, hiszen időt álló és megvédi a terméket. „Ezzel párhuzamosan egyre nagyobb hangsúly helyeződik a csomagolóeszközök külső megjelenésére is. Az egyedi grafikai megoldások és a különböző fejlesztések lehetővé teszik, hogy a funkcionalitás és a vizualitás egyaránt megjelenjen a csomagolásoknál, amelyeknek így egyre fontosabb szerep jut a termékek értékesítésének támogatásában is” – fejtette ki Miklós Zsolt.

A környezetnek is jót tesz

A papír mellett szól a csomagolás-felhasználó vállalatok és a végfogyasztók egyaránt egyre növekvő környezettudatossága is. A hullámkarton csomagolóanyagok 85 százalékban hasznosított másodnyersanyagból készülnek. Emellett a papírdobozok leselejtezésüket követően – a szelektív hulladékgyűjtés alkalmazása esetén - 100 százalékban újrahasznosíthatóak. A papír csomagolószerek alacsony tömegének köszönhetően alapvetően kisebb a szállítás okozta környezetterhelés is, s ennek révén csökkenthetőek a logisztikai költségek.

„Tudatos hozzáállás mellett az üzlet és a környezetvédelem ma már képes kéz a kézben járni. Így deklarált célunk, hogy olyan csomagolóanyagokat állítsunk elő, amelyek nemcsak praktikusak és esztétikusak, hanem a fenntarthatósági követelményeknek is teljes egészében képesek eleget tenni” – hangsúlyozta a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

Már a csomagolópapír is egyre okosabb
A vásárlási szokások változásai a csomagolóipart sem hagyják érintetlenül. Mélyreható átalakulások előtt áll ez a szektor, hogy lépést tartson az egész világot behálózó infokommunikációs fejlesztésekkel. Ennek megfelelően a jövőben olyan technológiai újításokkal vértezhetik fel a csomagolásokat, amelyek többek közt biztonságosabbá teszik a vásárlást, illetve interaktívan kommunikálnak a vásárlókkal.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo