A teljesítmény fontos – de mit kell teljesíteni?

2013. július 02. kedd - 12:10 / piacesprofit.hu
  •    

A teljesítmény fontos, de nem az egyetlen meghatározó tényezője a hűségnek. Azt is fontos tudni, hogy mely teljesítménytényezők számítanak igazán a vevőnek, és melyek nem.

Kép:Pixabay

Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér, az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!

Itt olvashat a többi feltételről

5. Teljesítmény

A teljesítmény arra utal, hogy egy termék vagy szolgáltatás mennyire felel meg az elvárásoknak és az előírt iparági szabványoknak. A teljesítmény mérése magában foglalhatja az ISO vagy Six Sigma követelmények teljesülésének vizsgálatát. A teljesítmény mérése általában hosszabb időszakon keresztül és objektívebb szempontok alapján történik, mint az elégedettségé, ami eseményalapú és érzelmek által befolyásolt.

A teljesítmény fontos, de nem az egyetlen meghatározó tényezője a hűségnek. A BMW például kiváló autókat gyárt, melyek kitűnően teljesítenek a gyorsulás, fékezhetőség, kezelhetőség és minőség szempontjából. Ezek mind mérhetők egy normához viszonyítva.

Az autómárkák legjobbjának (The Ultimate Driving Machine) kikiáltott BMW rugózása azonban olyan kemény, hogy nem mindenki számára kellemes benne az utazás. Ha valakinek már elege van abból, hogy menet közben minden hepehupát érez, akkor talán azt fogja mondani, hogy ha még egyszer új autót vesz, az inkább egy Lexus lesz.

Tudni kell, hogy mi számít és mi az elvárás

Azt is fontos tudni, hogy mely teljesítménytényezők számítanak igazán a vevőnek, és melyek nem. Ha valaki ömlesztett terméket árul, ami csak közúton szállítható, akkor valószínűleg nem érdekli, hogy légi szállítás esetén a szállítmányok 97%-át határidőn belül leszállítjuk.

A vevő számára valóban fontos tényezőket illetően tudni kell, hogy a vevő hogyan határozza meg a különböző teljesítményszinteket és az elfogadható minimumot. A fenti példához visszatérve, nem szabad biztosra venni, hogy a vevőnek elfogadható, ha a szállítmányok 97%-a határidőn belül megérkezik. Lehetséges, hogy neki a 98% lenne megfelelő, a versenytársunk pedig 99%-kal dicsekszik. Aki biztos akar lenni a dolgában, annak pontosan meg kell határoznia, hogy milyen teljesítményt tud nyújtani a vevőnek.

Zeisky Ákos
Profiles International Hungary

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek