A Biztosítási Szemlében megjelent felmérés szerint vannak fogyasztók, akik minden csatornát igénybe vesznek, és kihasználják mind a digitális, mind pedig a fizikai kapcsolati pontok előnyeit. Azután a leleményes vásárlók, akik nyitottak az új, innovatív technológiára alapuló fogyasztói élményekre. A harmadik típusú fogyasztók ártudatosan keresik a kedvezményes ajánlatokat, és mindig a legjobb ár-érték arányt részesítik előnyben.
Az Oracle jelentése nevet is ad a három kategóriába sorolt vásárlói típusnak:
- a nomád vásárló, aki nem ragaszkodik egy adott márkához vagy csatornához, hanem inkább feltérképezi a lehetőségeket a vásárlás előtt.
- a játékos technológiai megoldásokra alapozza vásárlási élményét, illetve olyan márkákat keres, amelyek újragondolt szolgáltatási rendszert nyújtanak.
- az üzletkötő imád alkudozni, és a kedvezményekre vadászik vásárlás közben
„E viselkedési trendek kiaknázásához és az efféle fogyasztók megnyeréséhez a vállalatoknak meg kell ismerniük a fogyasztókat, és készen kell állniuk az innovációra” – mondta az Oracle egyik alelnöke.
A fent említett jelentés szerint a fogyasztók egyértelmű szerepet osztottak a technológiának a kiskereskedelmi szektor új globális standardjainak megállapítása terén. Ennek megfelelően valamennyi fogyasztó hasonló elvárásokat támaszt az áruk kiszállításával és visszaküldésével kapcsolatban, illetve önkiszolgáló mobil fizetési rendszereket és személyre szabási lehetőségeket szeretne.
„Ahogy a fogyasztók alátámasztják a trendeket vásárlási szokásaik révén, a felhőalapú infrastruktúrák egyre nagyobb szerepet fognak játszani az innovációk gyors elterjesztésében, és segíteni fogják a kiskereskedelmi szektort abban, hogy lépést tartson az elvárásokkal, és a kívánt élményeket biztosíthassa” – tette hozzá az alelnök. Az elvárások eközben továbbra is nőnek, és egyre jobban várható a csatornaspektrum egészét átfogó vásárlási élmény kialakulása. A kiskereskedőknek így haladéktalanul át kell állniuk a felhőalapú megoldásokra, hogy egységes képet kaphassanak az offline és online üzletekben tanúsított fogyasztói magatartásokról – olvasható a felmérésben.
Míg a fogyasztók 67 százaléka nem szeretne e-kereskedelmi fiókot beállítani, 57 százalékuk azonnal, egyetlen kattintással leadná rendeléseit, amihez fizetési profil létrehozása szükséges. A vásárlók egyharmada „ijesztően tolakodónak” találja a közösségi médiumokra alapuló ajánlatokat, alig több mint a fele egyéni ajánlatokat szeretne kapni a bolti böngészés közben adott személyes adatok alapján
Automatikus utánrendelés A fogyasztók közel fele szerint az automatikus utánrendelés fontos vásárlási szemponttá válhat a jövőben, harmaduk „ijesztően tolakodónak” tartaná, ha a szupermarketek vásárlási, közösségi és környezeti adatok alapján automatikusan szállítanának élelmiszereket, 40 százalék szerint pedig egyszerűen „fantasztikus” lenne, ha a szupermarketek a technológia segítségével bevásárlólistákat javasolnának a rajta szereplő termékek árának automatikus felszámítása nélkül.