A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben

2019. május 16. csütörtök - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Keresési szokásaink sokat elárulnak arról, hogy mi iránt érdeklődünk. A Google Trends szolgáltatásnak hála már egy időszakra vonatkozóan is meg tudjuk mondani, hogy milyen keresőkifejezések voltak a legnépszerűbbek. Szakértőnk, Tusnádi István segítségével ezekből a statisztikákból szemezgettünk.

A Google Trends a keresőóriás egy olyan szolgáltatása, amely a legnépszerűbb keresőkifejezéseket jeleníti meg országokra, időszakokra és kategóriákra lebontva. Az eredményeket relatív számadatokkal jelzi, ami azt jelenti, hogy a legmagasabb értéket jelöli 100-al, a többit pedig ehhez képest állítja be arányosan.

A Google Trends azt is jelzi, hogy a keresés honnan származik (Kereső-, Képkereső-, Hírkereső-, Google Shopping- vagy Youtube-keresés), és mennyisége időben hogyan változott. Ha vissza akarunk menni az időben egy kifejezés keresési mennyiségeit megvizsgálni, akkor egészen 2004-től, vagyis az elmúlt 15 évből állnak rendelkezésre információk.

A Google Trends adatai elvileg naponta frissülnek, de maga a Google is beismerte, hogy tartalmazhat időnként pontatlanságokat, amelyek a mintavételezési eljárásból erednek.

Forrás: Google Trends

Forrás: Google Trends

Lássuk, hogy milyen érdekességeket lehet az adatokból kibányászni:

Az idei 2019-es évben az alábbi keresési kifejezések voltak a legnépszerűbbek a magyar felhasználók kereséseiben:

  1. facebook
  2. budapest
  3. youtube
  4. időjárás
  5. fordító
  6. google
  7. freemail
  8. időkép
  9. index
  10. menetrend
Egy apró figyelmetlenség, és már tönkre is mentél
A Google tavaszi algoritmusfrissítése a hazai vállalkozásokat is érintette, a friss adatok szerint a vállalkozások közel 60 százalékának változott a forgalma a keresőóriás algoritmusának frissítését követően. Az ALH Consulting elemzése szerint most az olcsó és inkorrekt megoldásokat használó cégek jártak rosszul.

Ezek szerint a közösségimédia-oldalak, az időjárás és Budapest foglalkoztatja leginkább idehaza az embereket.

Ha kimondottan csak a Google Képkeresőbe beírt kifejezéseket nézzük, akkor a legnépszerűbb kifejezések az alábbiak:

  1. képek
  2. wallpaper
  3. budapest
  4. audi
  5. meme
  6. rajzok
  7. kutya
  8. idézetek
  9. kép
  10. térkép

Az első tízbe a háttérképek és Budapest mellett egy autómárka is bekerült. A kutya vs macska versengésben pedig egyértelműen a kutyák állnak nyerésre, legalábbis ami az idei képkereséseket illeti.

A Youtube a Google tulajdonában van, ezért az oda beérkező keresésekre is szűrni tudunk a Google Trendsben. Az idei évre vonatkozóan a Youtube-keresési toplista az alábbiak szerint alakul:

  1. film
  2. teljes film
  3. filmek
  4. zene
  5. music
  6. filmek magyarul
  7. zenék
  8. teljes filmek
  9. teljes filmek magyarul
  10. mese

Meglehetősen egyhangúra sikeredett a lista élvonala, ugyanis a Google Trends szerint idehaza egyértelműen a filmek és a zenék szerepeltek az élvonalban.

A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor
A szófelhő esztétikus és látványos módja lehet az adatok vizualizálásának. A Usernet blogjának segítségével bemutatunk most három ingyenes eszközt, amelyekkel te is szófelhőt generálhatsz.

Hogyan segíti a Google Trends a vállalkozásokat?

A Google Trends alkalmazást alapvetően nem bulvárcélokra, sokkal inkább marketing- és üzleti célokra célszerű használni. Segítségével a vállalkozások fel tudják mérni a vásárlói igényeket, illetve tervezni tudnak az egyes keresések szezonalitására.

Nézzük egy kicsit részletesebben használatának előnyeit:

  1. a tartalom-marketingstratégia hozzáigazítható a szezonalitásokhoz
  2. a kulcsszó kutatásokban jelentkező torzítások ellensúlyozhatók
  3. pontosabb marketingstratégia tervezhető az ismétlődő trendek ismeretében
  4. a kapcsolódó kulcsszavak segítségével új kulcsszóötleteket lehet szerezni
  5. megtudhatjuk, pontosan hol, melyik országban mekkora az igény a szolgáltatásainkra, termékeinkre
  6. a Youtube-stratégia finomítható a videós keresések ismeretében

A Google Trendsben egyszerre akár 5 keresőkifejezés is megadható, így össze tudjuk hasonlítani időben mikor, melyikre, milyen érdeklődés mutatkozott.

Hogyan használd a Google Trends szolgáltatást

  1. Menj fel a https://trends.google.com oldalra.
  2. Ha a hazai adatokra vagy kíváncsi, akkor a jobb felső sarokban állítsd át az országot Hungaryre.
  3. A keresőbe írd be azt a kifejezést, pl. „mosógép”, amelynek trendjére kíváncsi vagy, és nyomj enter-t.
  4. A felső menüsorban ellenőrizd le, hogy az ország valóban Magyarország, állítsd be, milyen időtartamra vagy kíváncsi.
  5. Ugyanitt a felső menüsorban állítsd be, milyen iparághoz tartozik az adott keresőszó. Ez akkor fontos, ha ugyanannak a szónak több értelme van. Ilyen esetekben fontos, hogy az iparágat állítsd be, ellenkező esetben minden jelentés meg fog jelenni az eredményekben, ami jelentősen torzíthatja azt.
  6. Végül a kapott eredményeket továbbszűrheted a felső menüsor utolsó elemének segítségével web alapú, kép-, hír-, Google Shopping- és Youtube-keresésekre.
Forrás: Google Trends

Forrás: Google Trends

A jobb felső sarok „+ Compare” részbe kattintva további keresőkifejezéseket adhatsz hozzá a diagramhoz, ezzel összehasonlítva őket egymással.

Forrás: Google Trends

Forrás: Google Trends

A kapott eredményeket le lehet tölteni csv formátumba, így utólagos Excel-kimutatások, -elemzések, prezentációk során is fel lehet használni őket.

Szerző:

Tusnádi István, 

ügyvezető

Usernet

Szerzőnkről:
Tusnádi István közel 20 éve foglalkozik közepes- és nagyvállalati weboldalak tervezésével. Tanácsadói tapasztalatait UX design projekteknél és a weboldal-elemzések, valamint konverzióoptimalizálások során is kamatoztatja.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek