Wifi nélkül is van élet! Csak minek?

Hol áll a wifi a létszükségleteink listáján? Mi alapján választunk routert? Mennyire figyelünk oda a hálózati biztonságra? A UPC a hazai wifihasználati-szokások felderítésére szolgáló felméréséből ezekre is választ kapunk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A wifi szerves része az életünknek, ma már teljesen elképzelhetetlenek nélküle a mindennapok. A UPC kérdőívét több ezer internetező töltötte ki. A felmérésben nemcsak a UPC előfizetői, hanem más szolgáltatók ügyfelei is elmondták a véleményüket. A megkérdezésnek az volt a célja, hogy kicsit többet tudjunk meg arról, a hazai internetezőknek mit jelent a wifi és az internet, mennyire fontos szerepet tölt be a wifi az életükben, mit tudnak a működéséről és az ehhez szükséges eszközökről, vagy hogy mennyire tudatosan és milyen szempontok alapján választanak internet-előfizetést.

Jogi esetek a Wi-Fi-n innen és túl
Felmerülő jogi esetek a felelőtlen Wi-Fi használatból adódóan. Vajon tényleg megteszünk mindent, hogy elkerüljük a senki által sem kívánt biztonsági incidenseket? Mit tegyünk, ha bekövetkezett a baj? Mire gondolunk és mire kellett volna gondolnunk, hogy távol maradjunk a nem kívánt jogi esetektől!
A kutatás első, legalapvetőbb kérdései között szerepelt, hogy mik azok a dolgok, amelyeknek megléte életbevágóan fontos az otthonunkban. Az természetesen nem meglepő, hogy a megkérdezettek 80 százaléka a fűtést tartja a legnélkülözhetetlenebbnek, ami nélkül pár órát sem bírnának ki. Az már annál inkább, hogy a wifit – amely a felhasználóknál az internet szinonimájának bizonyult – majdnem kétszer annyian mondták életbevágóan lényegesnek, mint a TV-t és majdnem ugyanannyian, mint a mosógépet. A felmérésből kiderült, hogy az internet-előfizetés kiválasztásánál a negyedik legfontosabb szempont a csomaghoz járó wifi router, valamint annak minősége, ahogy az is, hogy már a 65 éven felüli internet felhasználók körében is a wifis netkapcsolat a leggyakoribb.

Internet nélkül is van élet, csak minek

Internet nélkül manapság ugyan lehet létezni, csak éppen nem érdemes, hiszen rengeteg téren könnyítheti meg és teheti jobbá az életünket. Éppen ezért nem mindegy, hogy milyen formában érjük el, és hogy pontosan milyen háttértudással rendelkezünk a témával kapcsolatban. Most ezekre is fény derült legújabb felmérésünknek köszönhetően.

Öt Wi-Fi-s szarvashiba, amire nem is gondolnánk
Mindenki ismeri a jelenséget: a vezetéknélküli internetes kapcsolat mindig a legrosszabbkor szakad meg. Ezek a hálózati problémák azonban sokszor olyan okokra vezethetőek vissza, amelyekre álmunkban sem gondolnánk. Szakértőnk segítségével öt olyan hétköznapi esetet vázolunk fel, ami bárkivel megtörténhet, de egy kis figyelemmel könnyen elkerülhető.
A válaszadók számára ugyanis az internet (37%-uk) és vele együtt a wifi (39%) közel annyira életbevágóan fontos egy háztartásban, mint a mosógép (43%) vagy a vezetékes telefon (44%), és kétszer több felhasználónak fontosabb az otthoni netezési lehetőség, mint a TV-előfizetés. Ez a nagy sebességgel bíró internetcsomagok mellett a streamingszolgáltatások elterjedésének is köszönhető.

A magyar felhasználók több szempontot is figyelembe vesznek a megfelelő internetelőfizetés kiválasztásánál, ahol először a szolgáltatás árára (48%), a csomagban foglalt egyéb szolgáltatásokra (43%) és a letöltési sebességre (43%) fókuszálnak, valamint a jó wifi router (34%) is döntő tényező számukra. Gyakorlatilag korosztálytól függetlenül elmondhatjuk, hogy az emberek döntő többsége inkább wifin (89%), mint vezetéken keresztül internetezik (49%), ami mellett külön érdekesség, hogy otthoni használatban is egyre nagyobb teret hódít magának a mobilinternet (28%), bár ez a 18-29 éves korosztály körében a legnépszerűbb (36%).

Mobilról netezik a magyar

A teljes korcsoportot tekintve a válaszadókról elmondható, hogy leginkább hordozható eszközökről szeretnek internetezni, amik közül a mobiltelefon a legnépszerűbb, ezt követi a laptop, majd az asztali számítógép a maga 52%-ával, illetve a tablet (44%) és végül az okostévé. Utóbbi egyre nagyobb népszerűségnek örvend a háztartásokban, hiszen funkcióival több eszközt is tud helyettesíteni.

Wi-Fi volt, van, de lesz is?
Megéri vajon a Wi-Fi-s technológiákba invesztálni, érdemes terveznünk vele? A válasz határozott igen! Szakértőnk cikksorozatával segíteni szeretnénk a kis- és középvállalkozásoknak, hogy a sikerük ne a Wi-Fi-n múljon.
Ezekből következik, hogy a 18-49 évesek körében a mobiltelefon- és tablethasználatot jelentő small-screen internetezés a leggyakoribb, de a 65 évesnél idősebb embereknél már a nagyobb képernyős eszközök a népszerűbbek otthoni nethasználat tekintetében. A felmérésből az is kiderült, hogy az emberek 88%-a pontosan tudja, hogy mi az a router.

A felmérés eredményei alapján nincsenek hatalmas különbségek a wifi lefedettségében a különböző otthontípusok tekintetében, hiszen a családi házakban átlagosan 73%-os, társasházi lakásokban 81%-os, míg panellakásokban 80%-os lefedettségről beszélhetünk. Az emberek számára egyre fontosabb az is, hogy a saját kertjükben, teraszukon is tudjanak wifizni, ami a válaszadók szerint átlagosan 58%-os lefedettségű, ezért a legtöbb helyen érdemes a wifi jelet felerősítő eszközöket használni. Az összes korcsoportot nézve meglepően sokan (69%) gondolják, hogy a vezetéken keresztül biztosított internetszolgáltatás gyorsabb, mint a vezeték nélküli változata, amit a többszöri (33%), vagy rendszeres (20%) sebességmérésekből következtetnek ki.

Jelszó?

Biztonsági szempontból nem a legoptimálisabb, hogy a válaszadók 43%-a még mindig a gyárilag beállított wifijelszót használja, pedig számtalan veszélyforrás kihasználhatja, ha nem a lehető legbonyolultabb, speciális karaktereket is tartalmazó jelszót állítjuk be. Az emberek többsége (57%) az idegeneken kívül bárkinek szívesen megadja az otthoni wifijéhez tartozó jelszavát, pedig a legjobban akkor járna, ha vendéghálózatot állítana be hasonló esetekre, amiről hamarosan mi is cikkezni fogunk.

Úgy néz ki, hogy a magyar felhasználók élen járnak a különböző eszközök ismeretében, hiszen 22%-uk pontosan tudja, hogy az otthoni routere 2,4 és 5 GHz-en is tud üzemelni, a megkérdezettek 23%-a 2,4 GHz-en, míg 4%-uk pedig 5 GHz-en működő routerrel rendelkezik. Azzal viszont a többségük (69%) nincs tisztában, hogy a mikrohullámú sütő, a vezeték nélküli telefon és a mobiltelefon zavarhatja-e a wifi jelét.

A boltos nem felelős azért, mit szednek le a wifijén
Nem tehető felelőssé a felhasználók által elkövetett szerzői jogi jogsértésekért az a boltvezető, aki ingyenes wifit biztosít a nyilvánosság számára, de kötelezhető arra, hogy jelszóval védje hálózatát – döntött az Európai Unió Bírósága.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo