Fektessen IT-be 2014-ben!

2013. december 03. kedd - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

A kis- és középvállalkozások számára a technológia elérhetőbb, mint valaha. Tele a világ olyan megoldásokkal, amelyekről egy-két évtizede még csak a legnagyobb vállalatok álmodhattak, ráadásul egyre olcsóbbá válnak a szükséges eszközök.

Kép: Freestock

Kis túlzással a zsebében elfér az összes szükséges alkalmazás a zsebében egy okostelefonon vagy tableten. Minimális beruházással a vállalkozásába nagyot ugorhat előre a hatékonyságban, különösen, ha szűkös erőforrásait megfelelően fekteti be. Ha nem akar lemaradni a versenytársai mögött, és szeretne lökést adni az új évben a vállalkozásának, fogadja meg az alábbi tanácsokat.

1) Készítsen céges honlapot! Manapság tényleg szinte semmibe nem kerül egy céges honlapot elkészíteni és fenntartani, ugyanakkor hatalmas előnyre lehet vele szert tenni: egy felmérés szerint az internetezők mintegy háromnegyede néz utána a nagyobb értékű tárgyaknak a neten vásárlás előtt. Bár a vállalatok nagy része ismeri és használja a Facebookot, esetleg más közösségi oldalakat is, saját honlapot jóval kevesebben csinálnak. Pedig az olyan ingyenes eszközökkel, mint Joomla, akár saját magunk is kényelmesen elkészíthetünk egy céges oldalt. A legegyszerűbb honlap is elegendő ahhoz, hogy lépést tartsunk a korral és versenytársainkkal, de természetesen minél szofisztikáltabb, annál nagyobb előnyre lehet vele szert tenni. Ráadásul egy saját honlap azt sugallja, hogy a cég komolyan gondolja a tevékenységét, hosszú távra tervez.

2) Irány a felhő! Az online technológiák elterjedése tényleg képes megváltoztatni a kis cégek életét. Egy brit felmérés szerint a felhő alapú megoldásokat választó cégek 45,5 százaléka a költségcsökkentést, míg 44,9 százaléka a mobilitást jelölte meg legfontosabb előnyként. A felhő alapú technológiák egészen széles skáláját fedik le a cégek életének, az olyan egyszerű fájlmegosztóktól kezdve, mint a Google Drive vagy a Dropbox, egészen az online elérhető CRM vagy könyvelőszoftverekig. Bár sokan még mindig nem bíznak abban, hogy adataik biztonságban vannak, valójában a felhő semmivel sem kevésbé biztonságos, mint egy az internethez kapcsolódó saját szerver. Sőt.

3) Védje meg az adatait! Kevés nagyobb kárt okozó kockázat van egy cég esetében, mint hogy elveszíti a létfontosságú adatait. Ne hagyja, hogy egyetlen meghibásodott laptop romba döntse a vállalkozását! Mentse az adatokat másik gépre: az adattárolók ára jelenleg elég alacsony, és hatalmas kapacitásokat lehet vásárolni belőle. A legjobb megoldás természetesen a felhő, hiszen biztonságos, stabil, és akkor is megmaradnak az adatok, ha az irodája épp összedőlt vagy kigyulladt. És ugye, ott van még a mobilitás is, minden előnyével együtt.

5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás
Vannak azért olyan trükkök, alkalmazások és más lehetőségek, amelyek segítségével növelhető a Facebook-ról érkező látogatókkal növelhető az értékesítés volumene. A Piac&Profit szakértője összeszedett néhány ilyet!

4) Legyen mobil! A vállalatok egyre nagyobb számban fordulnak a mobil és integrált IT-megoldások felé. A BTel saját felmérése szerint a vállalatok 80 százaléka mutat érdeklődést az egységes infokommunikációs megoldások iránt, s ennek fele már a közeljövőben így kíván távközlési és informatikai szolgáltatásokat igénybe venni. A kisvállalatok vezetőinek az okostelefonok és tabletek, kiegészítve a felhő alapú megoldásokkal magát a szabadságot jelentik. Bárhová is mennek, vihetik magukkal az egész irodát, az összes fontosabb kimutatást, sőt akár alapvető alkalmazásokat is. A mobiltechnológia ráadásul lehetővé teszi, hogy a dolgozók bárhonnan elvégezzék a munkájukat, ezáltal növelve a hatékonyságukat.

5) Használja a közösségi oldalakat! Ügyfélszerzésre, kapcsolatépítésre. A Facebookot ugyan rengeteg cég ismeri, és saját bevallása szerint használja is, csak nagyon kevesen élnek a valódi lehetőségeivel. Pedig remek lehetőség arra, hogy a közelebb vigye a céget és termékeit a vásárlóközönséghez, a hivatalostól eltérő kommunikációt folytasson és az ujja köré csavarja az ügyfeleit. Vegyen példát Schobert Norbiról, aki posztoknak álcázva tulajdonképpen megállás nélkül saját termékeit (köztük saját magát) reklámozza.

A technológia valóban nagyon gyorsan változik, vele együtt pedig az a mód is, ahogyan dolgozunk. A cégvezetők és alkalmazottak korábban sosem látott korlátlanságot élveznek, miközben sokkal szorosabban és gyakorlatilag real-time tudnak együttműködni a munkatársakkal, partnerekkel és vásárlókkal. Az új közeledtével gondolja végig, mit tesz meg 2014-ben azért, hogy cége lépést tartson a fejlődéssel. A kérdés már nem az, mit tehet a technológia a vállalkozásáért, hanem hogy mi történik, ha nem fejleszt időben?

A cikk az alábbi írás alapján készült

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor