Egyre több a tablet, ahogy csökkennek az árak

180 százalékkal nőtt a tavalyi év során eladott tabletek darabszáma az előző évhez képest. Elsősorban az év második felében piacra belépő számos márkának, s ezek alacsony árának köszönhető a robbanás.

A táblagépek piacát 2012-ben a robbanásszerű növekedés jellemezte. A 2012 első felében még csak visszafogott érdeklődéssel kísért piac 2012 második felében hirtelen dinamikát váltott és a hónapról-hónapra történő folyamatos növekedés eredményeképpen az év utolsó negyedévében már túl is szárnyalta a notebook-ok piacát. Ezt az ugrásszerű növekedést jól tükrözik a számok is, a 2012. január-decemberi időszakban az eladott készülékek darabszáma a megelőző évhez képest 180 százalékkal nőtt, és meghaladta az évi 210 ezer darabot. Érték alapon a növekedés mérsékeltebb volt: az összes eladott tablet értéke 2012-ben 80 százalékkal nőtt az előző évihez képest a Gfk friss adatai szerint.

Forrás:Gfk

A teljes eladási érték szerényebb dinamikájú növekedésének hátterében a piac alacsony árkategóriájú modellek felé való elmozdulása áll. Míg 2012 januárjában az értékesített készülékek átlagára 140 ezer forint körül alakult, addig ez az érték 2012 decemberében már csupán 55 ezer forint volt.

Elég nagy, elég kicsi
A tablet mérete – és így természetesen a kijelzője is – lényegesen nagyobb, mint akár a legnagyobb okostelefonoké, így sokkal hatékonyabban használhatóak rajta akár bonyolultabb, az üzletet segítő alkalmazások is. Ugyanakkor tovább bírja feltöltés nélkül, mint egy laptop, annál lényegesen kisebb, könnyebb, tehát valóban mobilabb készülék, amelynek operációs rendszere néhány másodperc alatt feláll és a gép használatra kész.
Egyszerűen kezelhető és tökéletesen alkalmas néhány email megírására, vagy internetes oldal megtekintésére – vagyis mindarra, amire menet közben használunk egy hordozható számítógépet, de ennél többre is. Léteznek olyan verziók is, amelyek telefonálásra is alkalmasak, így nem feltétlenül kell két üzleti okos készüléket magunknál tartani, a táblagép minden kommunikációs funkciót is képes egymagában ellátni.
Az átlagárak drasztikus csökkenését az okozta, hogy míg a 2012. év elején a piacot két nagy márka prémiumtermékei uralták, addig az év második felében rengeteg új márka jelent meg, melyek többsége éppen a legalsó árkategóriát célozta meg. A magyar táblagép piac olyannyira vonzónak bizonyult, hogy 2012 decemberében már több mint 40 gyártó képviseltette magát.

A legnépszerűbb készülékek az alacsonyabb árkategóriákban találhatók: a 60 ezer forintig terjedő árszegmens a teljes piac több mint 70 százalékát jelentette 2012 decemberében darabszám alapon. Ha érték alapon vizsgáljuk ezt az ársávot, akkor egy visszafogottabb piacrészről beszélhetünk a nagyobb gyártók 100 ezer forintot jócskán meghaladó prémium modelljeinek köszönhetően.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo