Már a boltban megisszák a sört a fesztiválozók

A legnagyobb nyári fesztiválokon több mint egymillió látogató bulizott. És vásároltak a boltban is, leginkább az alkohol és élelmiszerek fogynak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbb beköltöző látogatót a könnyűzenei fesztiválok vonzzák. A Blokkk.hu ezeket ezeket vette sorra, és beszámolt a fesztiválok környékén működő boltok tapasztalatairól. Idén öt fesztiválon is megfordult százezernél több látogató, a legnagyobb rendezvények látogatószáma összesen az egymilliót is túllépte:

Fesztiválmustra:
VOLT június 26-30 Sopron 152 ezer
Balaton Sound július 4-8 Zamárdi 165 ezer
EFFOT július 10-16 Velence 115 ezer
Campus július 18-22 Debrecen 100 ezer
Sziget augusztus 8-15 Óbuda 565 ezer
blokkk.com válogatás
A Szigetre ráadásul 2018-ban betoppant a kilencmilliomodik látogató is, ami azt jelenti, hogy közel egy magyarországnyi látogatót vonzott az elmúlt években. A többnapos kulturális fesztiválok is szép számmal vonzzák a látogatókat, például Kapolcs környékén a Művészetek Völgye, de hát van még bőven máshol is. A könnyűzenei fesztiválok egy zártabb világot jelentenek, már csak a részvételi díjak miatt is.

A fesztiválozók nagyobb részt a fesztiválterületeken költenek ételre és italra, de boltba is sokat járnak. A legnagyobb a Sziget Fesztivál, hivatalos boltosa az Aldi, aki egy 375 négyzetméteres boltban fogadta a vásárlókat. 2018-ban 32 ezer vásárlót fogadott. A tapasztalatok szerint viszont azért más boltba is ellátogatnak a fesztiválozók, a Szigetnél is a vonzáskörzet boltosainál ez alatt az egy hét alatt nő is a forgalom. És a többi nagyfesztivál látogatói is szorgosan költekeztek a boltokban, akik már előre készültek erre.

Már a boltban megisszák

Mágnesként vonzzák a fiatalokat a fesztiválok
A magyarok harmada szokott ellátogatni fesztiválokra, amelyek közül a könnyűzenei, gasztronómiai és városi fesztiválok iránt a legnagyobb a kereslet - derült ki a Kutatópont Kft. kutatásából.
A boltos fesztiválozók egyik legfeltűnőbb vásárlási szokása a helyben fogyasztás, pénztáron innen és túl is. A verseny hevében az Auchan igencsak rugalmas ebben, hiszen a fesztiválvendégek már az áruházban megisszák az innivalót és nem is szólnak rájuk (ki is fizetik, hiszen egy üres palack vonalkódja ugyanúgy leolvasható a pénztárnál, mint a telié, sőt, az üres palackokat helyben gyűjtik is). De isznak-esznek a fesztiválozók az áruház parkolójában is, ahol a hőség ellenére  is igazi piknikezés folyt.

A sziget házirendje szerint ugyanis - egyebek mellett - tilos alkoholos italt bevinni a rendezvény területére. Ez azt jelenti, hogy amit a boltban vesznek ilyesféle kortyolgatni valót a kedves látogatók, kénytelenek meginni még a visszatérés előtt.

A házirend szerint hőségriadó esetén vizet, ásványvizet a személyes szükségleteknek megfelelő mennyiségben lehet bevinni a rendezvény területére, egyébként egy darab, legfeljebb 2,5 liter űrtartalmú PET palackban lehet vizet, vagy üdítőt becipelni.

Tilos élelmiszert, vagy dohányterméket kereskedelmi mennyiségben bevinni a rendezvények területére. Élelmiszer esetében kereskedelmi mennyiségnek számít a személyes szükségletek kielégítéséhez ésszerűen szükséges mennyiséget meghaladó mennyiség, mondja a házirend. (Itt azért hiányzik, hogy belépéskor ezt milyen időszakra számolják, hiszen lehet bevásárolni egy napra, vagy többre is, az eltérő személyes igényekről nem is beszélve, de úgy tűnik, az ebből fakadó éles konfliktus nem gyakori).

A dohánytermék esetében kereskedelmi mennyiségnek számít a 2 karton (20 doboz) cigarettát, a 10 doboz szivarkát és (mérettől függetlenül) 10 szál szivart meghaladó mennyiség. Hát igen, lehet számolgatni.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo