Kezd megjönni a nagyvállalatok beruházási kedve is

Élénkülőben a hazai nagyvállalatok beruházási szándéka, a cégek 54 százaléka tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során. Nyugat-Magyarországon még ennél is ígéretesebb a helyzet, ugyanis tízből hat cég kíván beruházni. A legnépszerűbb beruházási cél jelenleg a technológiafejlesztés – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési index. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egyre erősebb a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok beruházási szándéka. „A K&H nagyvállalati növekedési index eredménye szerint az előző negyedévi 42%-ról 54%-ra ugrott azoknak a cégeknek az aránya, akik a következő 1 évben fejleszteni kívánnak. A mostani arány az elmúlt 12 hónap trendjében szignifikáns változást jelez, és hatalmas előrelépés az egy évvel ezelőtti mélyponthoz képest is (34%). A vállalatok részéről tehát egyértelműen növekvő intenzitás mutatkozik a következő egy évre tervezett beruházásokat illetően, de továbbra is kérdéses, hogy sikerül-e tartósan 50 százalék felett tartani ezt a szándékot” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. A megvalósítandó beruházásoknál az előző negyedévhez képest a technológiai fejlesztések 24 százalékról 27 százalékra, a kapacitásbővítő fejlesztések pedig 13 százalékról 19 százalékra ugrottak, míg értékesítés-, illetve folyamatfejlesztést egyaránt a cégek 12 százaléka tervez.

Kép: Pixabay

A földrajzi elhelyezkedés nagymértékben befolyásolja a beruházási hajlandóságot. Leginkább a nyugat-magyarországi vállalatok körében számíthatunk beruházásokra, itt ugyanis 10-ből 6 cég tervez fejleszteni. A keleti régió vállalatainál ez az arány 55 százalék, Közép-Magyarországon pedig 50 százalék.

A beruházási szándék emelkedése mellett a fejlesztésekre fordítandó költségeiket is növelni kívánják a cégek. „A nagyvállalati döntéshozók elmondása alapján ugyan a legtöbb vállalatnál (66%) nem fog döntően változni a beruházásokra fordított költségek mértéke a következő 12 hónapban, de 25 százalékról 29 százalékra ugrott a nagyobb fejlesztési ráfordításokkal számoló cégek aránya, miközben csupán 4% nyilatkozott úgy, hogy visszafogják ilyen jellegű költségeiket” – tette hozzá a szakember.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo