Lakossági fogyasztás cikkek


Immár mi vagyunk a legcsóróbbak az unióban az egy főre jutó lakossági fogyasztásban

Immár mi vagyunk a legcsóróbbak az unióban az egy főre jutó lakossági fogyasztásban 

Ez ügyben nincs kire mutogatni hibásként.
Megvannak a 2023-as lakossági áram- és gázárak

Megvannak a 2023-as lakossági áram- és gázárak 

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnöke kihirdette a 2023. január elsejétől érvényes piaci áram- és gázárakat a lakossági fogyasztóknak.
Nőtt a magyar fogyasztók vásárlóereje

Nőtt a magyar fogyasztók vásárlóereje 

Magyarországon idén 6654 euróra nőtt, vagyis tavalyhoz képest több mint 7 százalékkal bővült az egy főre jutó vásárlóerő, míg az európai növekedési átlag 2,5 százalék - derül ki a GfK éves felméréséből. 
Egyre több zöld energiát használnak a magyar háztartások

Egyre több zöld energiát használnak a magyar háztartások 

A Magyar Energetikai és Közmű-Szabályozási Hivatal adatai szerint a háztartási méretű kiserőművek (50KW alatt, HMKE) beépített teljesítőképessége 2017 végére elérte a 241,4 megawattot, ami a 2016 végi állapothoz képest 46%-os növekedést takar.
Másfélszeresére nőhetnek a háztartások kiadásai

Másfélszeresére nőhetnek a háztartások kiadásai 

A kormány konvergencia programja alapján 2018-2022 között közel másfélszeresére ugorhat a háztartások fogyasztási kiadása – írja a Blokkk.com. Kérdés, hogy a bérek ezzel arányosan növekednek-e.
Bátrabban vásároltak tavaly a háztartások

Bátrabban vásároltak tavaly a háztartások 

Főként a tartós cikkekből vásároltunk többet tavaly, idén viszont az alacsonyabb béremelkedés és gyengébb foglalkoztatottság miatt csökkenhet a lakossági fogyasztás.
Tizenkilencéves csúcsponton GKI konjunktúraindexe

Tizenkilencéves csúcsponton GKI konjunktúraindexe 

Márciusban már ötödik egymást követő hónapban emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A változások egyik alkalommal sem voltak jelentősek, de az index így is két és fél éves csúcsára jutott. A GKI által, az Európai Unió támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások utoljára tavaly nyáron voltak ilyen kedvezőek, a fogyasztóiak viszont tizenegy éve.
A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék

A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék 

Hét százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma az idén, a tusfürdők, papírzsebkendők és öblítők forgalma viszont kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el. A legtöbbet Budapesten és a keleti országrészben emelkedett a vásárlások értéke.
Többet ettünk az idén

Többet ettünk az idén 

Közel 1300 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. szeptember között, mennyiséget tekintve szintén 5 százalékkal emelkedett a bolti eladás, állapítja meg a Nielsen felmérése.
Idén szép lehet a karácsony

Idén szép lehet a karácsony 

Kedvező trendek látszanak a magyar gazdaságban, mind a keresetek, mind a foglalkoztatás terén az elemzők szerint. A bérek emelkedése és a foglalkoztatottság bővülése a fogyasztás további élénkülését hozz, amit a rezsicsökkentések is támogatnak.

Már nem utolsó mentsvár a hitel 

Tovább javult az előző évhez képest a magyar lakosság hangulata a mindennapi pénzügyeit illetően. Nem csak a fogyasztási és megtakarítási lehetőségeket látják optimistábban az emberek, a hitelfelvételi kedv is az elmúlt két év legmagasabb értékét érte el.

Lendületben az energiaitalok 

Egyre fiatalabbak az energiaitalok fogyasztói, ugyanakkor az alacsonyabb jövedelmű háztartások sem ezen az italfajtán spórolnak, hiszen a megvásárolt mennyiség egyre nagyobb hányadát ők fogyasztják.

Túl a mélyponton a kiskereskedelem 

Mérsékelten korrigálta a Központi Statisztikai Hivatal a július elején közölt előzetes májusi kiskereskedelmi adatot. Az eladások 2,2 százalékkal bővültek az esztendő ötödik havában, a korrekciót a nem élelmiszer jellegű termékek és az üzemanyagok fogyasztásának a gyorsbecslésben közöltnél lassabb növekedéséből okozta.

Beindult a lakossági fogyasztás 

Májusban tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom. A 2,5 százalékos bővülés elsősorban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem, illetve az üzemanyag-értékesítés emelkedésének volt köszönhető. A pozitív trend elemzői várakozások szerint az esztendő hátralévő részében is megmaradhat.

OKSZ: a fogyasztás elérheti idén a tavalyi szintet 

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a fogyasztás a gyenge évkezdés ellenére elérheti, egyes területeken pedig meg is haladhatja az előző évi szintet. A szervezet ugyanakkor a trafikrendszer veszélyeire is felhívta a figyelmet.

Jeges tea helyett az olcsóbb szörpöt kortyolja a magyar 

Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének tavalyi nyertese – az ásványvíz mellett – a kiadós és kedvező áron elérhető szörp volt. A drágább üdítőitalok piaca megérezte a vásárlók kényszertudatosságát.

Kevesebb kütyüt vásárolunk 

A GfK Kereskedelem és Technológia adatai szerint mind az IT szektor, mind a háztartási kis- és nagygépek, de a nyomtatók és multifunkcionális irodaeszközök piaca is zsugorodott 2012 első tíz hónapjában. Kivételt talán csak a legmodernebb technológiát képviselő tabletek és e-könyv olvasók szegmense jelent, ahol az általános keresletcsökkenés ellenére is egyaránt bővült az eladás és a forgalmazott érték.

Magyar óvatosság: hitelt csak végső esetben! 

A magyarok négyötöde a megélhetési költségek emelkedése miatt aggódik leginkább, és főleg emiatt 41 százalékuk úgy látja, hogy a következő egy év során saját háztartása anyagi helyzete is tovább romlik. Megtakarítással csak a válaszadók egynegyede rendelkezik, de egyre jellemzőbb a megfontolt költekezés és az átgondolt hitelfelvétel.

Nem vásárol, spórol a lakosság 

Szeptemberben a kiskereskedelmi értékesítés volumene éves összevetésben 3,1, az előző hónaphoz képest 0,4 százalékkal csökkent. Az esztendő első kilenc hónapjában 1,5 százalékkal zsugorodott a forgalom a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint. Az év egészére piaci szereplők átlagosan 1,7-2 százalékos visszaeséssel számolnak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban 

Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo