A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék

Hét százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma az idén, a tusfürdők, papírzsebkendők és öblítők forgalma viszont kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el. A legtöbbet Budapesten és a keleti országrészben emelkedett a vásárlások értéke.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem  mintegy 290 milliárd forint forgalmat bonyolított le idén az első tíz hónapban; 7 százalékkal nagyobbat, mint az előző január-októberi időszak során. Mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. (A teljes évi élelmiszer és háztartási cikk fogyasztásunk tizedét ilyenkor vásároljuk!)

A régiók közül átlag felett, 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele a délkeleti megyékben, továbbá 8 százalékkal a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, háztartási vegyi áruból és kozmetikumból.  Északkeleten az átlagos 7 százalékkal, míg a dunántúli megyékben átlag alatt, 4 százalékkal értek el többet, a tavaly január-októberi periódushoz viszonyítva.

Ha a legnagyobb forgalmú tíz terméket nézzük, akkor kiemelkedik a tusfürdő 12, papír zsebkendő 11 és öblítő 10 százalékos növekedése értékben. Nagyobb lett a drogériák és vegyi szaküzletek súlya; idén január-október között piaci részesedésük 34 százalékra emelkedett, a tavalyi hasonló időszak 32 százaléka után. Fordítva alakult a 2 500 négyzetméter feletti üzletek trendje: részarányuk 34-ről 32 százalékra csökkent, egyik tíz hónapos időszakról a másikra. A többi csatorna mutatója változatlan maradt.

Kétharmados többség a vasárnapi boltzár ellen
A törvény bevezetése után fél évvel a felnőtt lakosság több mint kétharmada, 68 százaléka inkább nem, vagy egyáltalán nem ért egyet a kötelező vasárnapi zárva tartással, ami pontosan megegyezik a szabályozás életbe lépése előtti, márciusi aránnyal.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo