A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék

Hét százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma az idén, a tusfürdők, papírzsebkendők és öblítők forgalma viszont kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el. A legtöbbet Budapesten és a keleti országrészben emelkedett a vásárlások értéke.

Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem  mintegy 290 milliárd forint forgalmat bonyolított le idén az első tíz hónapban; 7 százalékkal nagyobbat, mint az előző január-októberi időszak során. Mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. (A teljes évi élelmiszer és háztartási cikk fogyasztásunk tizedét ilyenkor vásároljuk!)

A régiók közül átlag felett, 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele a délkeleti megyékben, továbbá 8 százalékkal a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, háztartási vegyi áruból és kozmetikumból.  Északkeleten az átlagos 7 százalékkal, míg a dunántúli megyékben átlag alatt, 4 százalékkal értek el többet, a tavaly január-októberi periódushoz viszonyítva.

Ha a legnagyobb forgalmú tíz terméket nézzük, akkor kiemelkedik a tusfürdő 12, papír zsebkendő 11 és öblítő 10 százalékos növekedése értékben. Nagyobb lett a drogériák és vegyi szaküzletek súlya; idén január-október között piaci részesedésük 34 százalékra emelkedett, a tavalyi hasonló időszak 32 százaléka után. Fordítva alakult a 2 500 négyzetméter feletti üzletek trendje: részarányuk 34-ről 32 százalékra csökkent, egyik tíz hónapos időszakról a másikra. A többi csatorna mutatója változatlan maradt.

Kétharmados többség a vasárnapi boltzár ellen
A törvény bevezetése után fél évvel a felnőtt lakosság több mint kétharmada, 68 százaléka inkább nem, vagy egyáltalán nem ért egyet a kötelező vasárnapi zárva tartással, ami pontosan megegyezik a szabályozás életbe lépése előtti, márciusi aránnyal.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo