Óvatosságra és körültekintésre int a Magyar Autóklub is, akik minden autós számára azt javasolják, hogy a téli gumiabroncs – amelynél legalább 4 milliméter mélynek kell lennie a profilmélységnek – és a hűtőfolyadék ellenőrzésén túl érdemes rutinszervízre is elvinni az autót, különösen hosszabb utak előtt, ahol ellenőrzik a futómű és a kopóalkatrészek állapotát, ellenőrzik az akkumulátort, bemérik a hűtőfolyadékot.
Egy hosszabb út előtt az autó felkészítése azzal a lépéssel kezdődik, hogy végiggondolom és megtervezem magát az utat. Egyáltalán nem mindegy, hogy az Alföldre vagy a Mátrába készülök, ugyanis egészen más útviszonyokról beszélünk – mutatott rá Gátfalvi Csaba, a Magyar Autóklub műszaki igazgatója. Ha már tudjuk a pontos útvonalat és a várható útviszonyokról, esetleges útlezárásokról is tájékozódtunk, az autó műszaki ellenőrzése és a téli viszonyokra történő felszerelése a legfontosabb. Az alkatrészek és a hűtőfolyadék ellenőrzését érdemes szakemberre bízni, azonban arról, hogy készülünk-e például hólánccal, téli ablakmosó folyadékkal, illetve egyéb segédeszközökkel (jégkaparó, hóseprű) már az autótulajdonosnak kell gondoskodni. A fényforrások ellenőrzése és tisztán tartása különösen fontos ilyenkor, hiszen a téli utakon, amikor korábban is sötétedik, létfontosságú a megfelelő láthatóság. – tette hozzá a szakember.
Gátfalvi Csaba rámutatott: egy hosszabb úton érdemes többször is tankolni, hiszen fennáll a veszélye, hogy egy baleset vagy a sűrű forgalom okozta torlódás következtében a sofőr kénytelen lesz hosszan járatni a motort a várakozásban, így fontos, hogy kellő mennyiségű üzemanyag álljon rendelkezésre. Továbbá az autó ellenőrzése a hazaúttal sem ér véget, javasolt utána is kívül-belül átnézetni az autót, hiszen akár egy jégborda is olyan, elsőre láthatatlan sérüléseket okozhat, amelyek későbbi korrózióhoz, kopáshoz vezetnek.
A Cristo megbízásából végzett kutatás arra is rámutatott, hogy a műszaki hiba megelőzésében és kezelésében hasonló trendek látszanak: minél idősebb az autó, annál kisebb a valószínűsége annak, hogy a tulajdonos assistance-szolgáltatással készül a bajra, holott a műszaki hiba kockázata ötéves kor után exponenciálisan növekszik. A legtöbben az 1-4 éves autók esetében vesznek igénybe asszisztencia-szolgáltatást (38 százalék), a legkisebb arányban a 15 évnél idősebb autóval rendelkezők készülnek így a bajra.
A kutatás kitért arra is, hogy a karácsonyi autóútra való felkészülésként hogyan vásárolnak matricát az autósok. A magyar autósok harmada még mindig a hagyományos úton, benzinkutakon vásárolja meg az autópálya-matricát, de már közel azonos arányban vannak azok, akik telefonos applikációban (29 százalék) vagy webes böngészőben teszik ezt meg (13 százalék). A digitális megoldást egyébként főként a férfiak preferálják, a női vezetők többsége személyesen vásárolja meg a matricát. Decembertől a Cristo felhasználók a felhasználásalapú Casco-biztosítás, az okosparkolási lehetőség, valamint az autóvezetési statisztikák elérésén túl már heti (10 napos), havi vagy éves autópálya-matricát is vásárolhatnak az alkalmazásban.