A repülőgép biztosítással is foglalkozó, QBE Atlasz Biztosító szerint összesen mintegy kétezer, lajstromjellel rendelkező magán légi jármű van Magyarországon, ám ezek nagyjából fele soha nem száll fel. Bár a gépek beszerzési ára sem alacsony, az igazán nagy kiadást az üzemeltetésük, a biztosítás, műszaki karbantartás és üzemanyag kifizetése jelenti.
Lassan, de nő ezeknek a légi járműveknek a biztosítási piaca is, ami jelenleg nagyjából évi 400 millió forintot tesz ki - áll a biztosító közleményében.
A civil forgalomban kizárólagosan jellemző, 6 tonna felszálló súly alatti légi járművek közül a 670 repülőgép és 250 helikopter - ha működik - különösen sokba kerül gazdáiknak, miközben az ország mérete nem indokolja használatukat, nagyobb távolságokra pedig a légi tömegközlekedés gyorsabb, olcsóbb és biztonságosabb is.
"Van magánrepülőm, de nem használom"
Látványosan növekszik Magyarországon a magánkézben lévő légi járművek száma, és noha a gépek nagyjából fele sohasem hagyja el a hangárokat a magas üzemeltetési költségek miatt, biztosítási piacuk lassan bővül.
Véleményvezér

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe
Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott
A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen
Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.