A repülőgép biztosítással is foglalkozó, QBE Atlasz Biztosító szerint összesen mintegy kétezer, lajstromjellel rendelkező magán légi jármű van Magyarországon, ám ezek nagyjából fele soha nem száll fel. Bár a gépek beszerzési ára sem alacsony, az igazán nagy kiadást az üzemeltetésük, a biztosítás, műszaki karbantartás és üzemanyag kifizetése jelenti.
Lassan, de nő ezeknek a légi járműveknek a biztosítási piaca is, ami jelenleg nagyjából évi 400 millió forintot tesz ki - áll a biztosító közleményében.
A civil forgalomban kizárólagosan jellemző, 6 tonna felszálló súly alatti légi járművek közül a 670 repülőgép és 250 helikopter - ha működik - különösen sokba kerül gazdáiknak, miközben az ország mérete nem indokolja használatukat, nagyobb távolságokra pedig a légi tömegközlekedés gyorsabb, olcsóbb és biztonságosabb is.
"Van magánrepülőm, de nem használom"
Látványosan növekszik Magyarországon a magánkézben lévő légi járművek száma, és noha a gépek nagyjából fele sohasem hagyja el a hangárokat a magas üzemeltetési költségek miatt, biztosítási piacuk lassan bővül.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.

Állítólag Veszprém megye összes védőnőjétől megvonták a költségtérítési támogatást
Nem hisszük el, hogy igaz.

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.