A repülőgép biztosítással is foglalkozó, QBE Atlasz Biztosító szerint összesen mintegy kétezer, lajstromjellel rendelkező magán légi jármű van Magyarországon, ám ezek nagyjából fele soha nem száll fel. Bár a gépek beszerzési ára sem alacsony, az igazán nagy kiadást az üzemeltetésük, a biztosítás, műszaki karbantartás és üzemanyag kifizetése jelenti.
Lassan, de nő ezeknek a légi járműveknek a biztosítási piaca is, ami jelenleg nagyjából évi 400 millió forintot tesz ki - áll a biztosító közleményében.
A civil forgalomban kizárólagosan jellemző, 6 tonna felszálló súly alatti légi járművek közül a 670 repülőgép és 250 helikopter - ha működik - különösen sokba kerül gazdáiknak, miközben az ország mérete nem indokolja használatukat, nagyobb távolságokra pedig a légi tömegközlekedés gyorsabb, olcsóbb és biztonságosabb is.
"Van magánrepülőm, de nem használom"
Látványosan növekszik Magyarországon a magánkézben lévő légi járművek száma, és noha a gépek nagyjából fele sohasem hagyja el a hangárokat a magas üzemeltetési költségek miatt, biztosítási piacuk lassan bővül.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás
A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság
Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon
A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett
Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője
Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?