A BKV új ajánlatot nem tett, a szakszervezetek pedig nem tudnak engedni álláspontjukból, mert - mint azt Nemes Gábor elmondta - nincsenek plusz követeléseik. Azokat a juttatásokat szeretnék megtartani, amit eddig a kollektív szerződés biztosított. Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója a tárgyalások után azt mondta: nem áll módjukban újabb ajánlatot adni.
Demszky Gábor főpolgármester azt kérte a BKV szakszervezeteitől, kössék meg a kollektív szerződést, amely éves szinten átlagosan 500 ezer forinttal többet biztosít a BKV munkavállalóinak, mintha a Munka törvénykönyve alapján kapnák a juttatásukat. A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület azt kérte a BKV-tól, hogy hosszabbítsa meg a sztrájk idejével a 30 napos bérlet érvényességét, és felszólította a Fővárosi Közgyűlést, vonja vissza a BKV jegy- és bérletáremelésről hozott döntését.
A budapesti ügyekért felelős kormánybiztos szerint sztrájk nélkül is rendezhető a szakszervezetek és a menedzsment vitája. Horváth Csaba közleményében arra kérte a BKV menedzsmentjét és a "kollektív szerződés aláírását akadályozó szakszervezeteket", hogy érdekvitájukat az utasok cserbenhagyása nélkül, a sztrájk eszközének mellőzésével folytassák le.
Megpróbálnak segíteni az utasokon
A MÁV-Start Zrt. és a Volánbusz is segítséget nyújt a BKV-nak abban, hogy az utasok a sztrájk ideje alatt is elérjék utazási céljukat. A vasút szerdán üzemkezdettől több vonatot közlekedtet egyes elővárosi vonalakon, illetve több vasútállomáson is megállít egyes szerelvényeket, a Volánbusz pedig negyven darab többletjárművet közlekedtet.
Budafok-Tétény önkormányzata saját kisbuszaival próbált segíteni a busz- és villamosmegállókban várakozó utasoknak. A polgármester arra kéri a kerület lakóit, hogy ne a sztrájkolókat hibáztassák, "hiszen nem ők idéztek elő a BKV csődjét. A dolgozók csak azután szüntették be a munkát, hogy követeléseiket a vezetők folyamatosan lesöpörték az asztalról"