Óránként egymilliárdot bukott az ország

A hétfői bkv-s munkabeszüntetés után délután négyre már helyreállt a tömegközlekedés a fővárosban, délelőtt viszont hatalmas dugók nehezítették Budapest életét. Demszky további milliárdokat kért a vállalatnak és számításai szerint óránként egymilliárdos veszteség érte a magyar gazdaságot. A cég viszont 80 milliót spórolt.

A szakszervezetek, miután a vezetőség nem támogatta a sztrájk ideje alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásra tett érdekképviseleti javaslatot, a teljes munkabeszüntetés mellett döntöttek. Az érdekképviseletek elsősorban a tervezett csoportos leépítések ellen tiltakoztak a hétfői munkabeszüntetéssel, de hangsúlyozták, hogy a vállalat gazdasági helyzete a "24. órában" van. Úgy látják: hamarosan elkezdődik a vállalat széthullása, felaprózása, a munkafolyamatok kiszervezése, a telephelyek eladása, ami megint leépítésekhez vezet majd.

A délelőtti órákban a fővárosi tömegközlekedés mértéke csak két százaléka volt a normális üzemnek. A gödöllői HÉV-vonalon hat szerelvény közlekedett, a Hungária kocsiszínből pedig nyolc villamos állt munkába, és ezekhez csatlakozott néhány autóbusz is; a metró és a troli teljesen leállt. A belvárosban, a fővárosba vezető utakon és a hidakon is hatalmas volt a forgalom a délelőtti órákban, de 11 óra után már kényelmes tempóban lehetett autózni Budapest útjain.

Nagy volt a zsúfoltság például a sugárirányú útvonalakon a városközpont felé, a körutakon mindkét irányba, az autópályák bevezető szakaszán (M1, M3, M5, M7) és a 6-os főúton a Lágymányos híd irányában is (minthogy reggel a vonatok 40 százaléka sem járt.) Torlódás volt többek között az Alkotás utcában, a Moszkva tér környékén, a Szilágyi Erzsébet fasoron, az Üllői úton, a Soroksári úton, a Szentendrei úton és a Bécsi úton is.

Alternatívák

A sztrájk miatt több budapesti iskolában is elmaradt a tanítás, a kórházakba viszont minden dolgozó időben beért, az ügyeletek átadás-átvételében nem volt fennakadás. A budapesti cégek, vállalatok igyekeztek megoldani, hogy munkatársaik bejussanak munkahelyükre: például a gépkocsival rendelkező kollégákat megkérték, hogy hozzák el azokat, akiknek nincs autójuk és ezt igénylik.

A taxitársaságok a rendelések sokszorosát kapták, így egyesek csak jelentős késéssel tudtak teljesíteni a megbízásokat, mert a forgalmi dugók az ő közlekedésüket is akadályozták hétfőn délelőtt. Sok társaságnál már a diszpécserszolgálatok elérése is gondot okozott.

A tömegközlekedés a BKV szerint 16.00 órára állt helyre.

Még minimum 18 millird

A fővárosban keletkező személyi jövedelemadóból a jelenlegi 1,2 százaléknál jóval nagyobb részesedést, a BKV reálértéken évek óta változatlan állami támogatásának növelését, 18,5 milliárd forint idei plusz állami forrást sürgetett Demszky Gábor főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján.

Demszky Gábor szerint a BKV szakszervezetei által szervezett sztrájkot nagyon rossz eszköznek tartja, mivel azzal nem a BKV-t és a fővárosi önkormányzatot, hanem a cég tulajdonosait, a budapesti polgárokat sújtották. Közölte, hogy paradox módon a félnapos sztrájk 80 millió forintos megtakarítást hoz a cégnek, egyidejűleg pedig - számításaik szerint - óránként egymilliárd forint kárt okoz a hazai gazdaságnak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo