Népszerű az újságolvasás

A 15 évnél idősebb népesség 86 százaléka olvas valamilyen lapot. A 18-49 éves korosztály az életmód magazinokat és az autós lapokat kedveli leginkább.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar lakosság továbbra is szívesen olvas nyomtatott sajtóterméket - derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának 2007 második félévére vonatkozó adataiból. A magyar felnőtt lakosság 86 százaléka olvasott legalább egy lapot a Nemzeti Médiaanalízisben mért 170 sajtókiadvány közül a tavalyi év második felében - derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos tanulmányából. A 2007 júliusától decemberéig tartó időszakban a megkérdezettek átlagosan 5 lap olvasójának mondhatták magukat.

Az egyes fizetős laptípusok közül továbbra is az önállóan terjesztett tévémagazinok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 32 százaléka olvassa ezeket. A válaszadók jelentős arányban (31 százalék) olvassák a lakóhelyük szűkebb környezetéről híreket közlő megyei, helyi lapokat (ez a szám a vidéki lakosságra vetítve 36 százalék). A harmadik legolvasottabb lapcsoportot az általános női lapok (28 százalék) jelentik. (A világon a moziba járás olyan népszerű, mint az olvasás.)

Tévét is sokan néznek

A megelőző időszakhoz képest leginkább a napilapok mellékleteként terjesztett tévémagazinok olvasottsága nőtt. Szintén többen olvasnak országos bulvár napilapokat (15 százalék), az egészség megőrzésével kapcsolatos lapokat (11 százalék) illetve férfi életmód magazinokat (5 százalék).

A magasabb vásárlóerővel rendelkező, az ESOMAR társadalmi státuszindex szerinti ABC1 szegmens 91 százaléka olvas legalább egy nyomtatott sajtóterméket rendszeresen - a vizsgált időszakban átlagosan 5,5 lapot forgattak. E csoport az átlagosnál nagyobb érdeklődést a gazdasági és közéleti napi-, illetve hetilapok iránt tanúsít.

A 18-49 éves korosztálynak 86 százaléka olvas valamilyen sajtóterméket, az olvasók pedig átlagosan 5 lapot vettek a kezükbe az elmúlt mérési időszakban. E korosztály olvasási szokásait megfigyelve megállapítható, hogy a teljes népességhez képest nagyobb arányban életmód magazinokat és autós lapokat olvasnak. Ez a célcsoport a teljes népességhez képest a leghatékonyabban az alábbi lapokkal érhető el.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo