Megoldódni látszik a Megyeri híddal összekapcsolt úgynevezett kis híd ügye. A környezetvédelmi hatóság úgy adta meg a híd építéséhez a hozzájárulását, ha Szigetmonostor és Szentendre között épül egy "kis híd", a két település által meghatározott helyen. Miután a helyszínben nem sikerült megállapodni, a települések úgy vélték, hogy a híd hiányában nem adják meg a forgalomba helyezéshez a szakhatósági engedélyt. Hozzájuk csatlakozott Újpest és Budakalász polgármestere is, akik a forgalom növekedésével indokolták a megtagadást. Kedden Szentendre és Szigetmonostor is hozzájárult ahhoz, hogy közúti híd helyett gyalogos híd épüljön, meghatározták a helyét, viszont további állami fejlesztést is várnak.
Az országos közúthálózatba tartozó autópályák, autóutak és a 30 méter szabad nyílást meghaladó hidak esetében az építési, illetve a forgalomba helyezési engedélyt első fokon a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága, míg másodfokon az NKH Központi Hivatala adja ki. Így rendelkezik a 2000-ben hozott 15. számú KöViM rendelet. A szakhatóságokat a rendelet melléklete sorolja fel, ebben szerepel a tűzoltóságtól a rendőrségen át az ÁNTSZ-ig sok hatóság, de az úttal érintett önkormányzatok nincsenek a szakhatóságok között.
A műszaki átadás után az NKH helyszíni szemlét tart a rendelet előírása szerint, erre kerül sor szeptember 15-én. Ezen részt vesznek a szakhatóságok is, és ott helyben nyilatkozniuk kell arról, hogy hozzájárulnak-e a forgalomba helyezéshez. Az NKH akkor adhatja ki a forgalomba helyezési engedélyt, ha az építmény - jelen esetben a híd - az építési engedélynek megfelelően épült meg, a rendeltetésszerű használatra alkalmas, továbbá kielégíti a forgalombiztonsági követelményeket - tartalmazza a rendelet.