Napi tizenegyezret szánnak a Szigetre a fiatalok

A Szigeten fesztiváloztak a legtöbben a 19-29 éves korosztályból, a fiatalok negyede járt már itt legalább egyszer. Látogatottság alapján a második helyen a Balaton Sound végzett, a harmadik pedig a Volt fesztivál lett – derült ki a K&H fiatalok jóléti indexének második negyedéves felméréséből. A kutatás szerint a fesztiválok a férfiak, az aktív keresők és a budapestiek körében a legnépszerűbbek. A legtöbben 1-2 napot maradnak és átlagosan naponta 7-11 ezer forint költőpénzt tartanak szükségesnek a belépőjegy árán felül.

Kép: MTI

A K&H fiatalok jóléti indexe szerint a 19-29 éves korosztály 38 százaléka nyaral belföldön idén, a legtöbben 7 napot vagy annál kevesebbet szánnak a vakációra, a 8-14 napot nyaralók aránya mindössze 28 százalék.  A megkérdezett fiatalok körében a vízparti nyaralások a legnépszerűbbek, a dobogó másik két fokán a kirándulás és túrázás, valamint a bulizás áll. A zenei fesztiválok a negyedik helyen végeztek, a fesztiválokat 21 százalék jelölte meg a vakáció színhelyéül.

Vezet a Sziget

A leginkább látogatott fesztivál a Sziget, a fiatalok 24 százaléka járt már itt legalább egyszer. A fesztivál leginkább a fővárosiak körében népszerű: a budapestiek közel fele járt már itt legalább egyszer. A Balaton Sound a második helyen végzett 14 százalékkal, a Voltot 13 százalék látogatta már meg legalább egyszer. A Strand fesztiválon 10 százalék, míg a kapolcsi Művészetek Völgyében 8 százalék bulizott már legalább egyszer. Utóbbinál volt a legmagasabb visszatérő látogatók aránya: minden második megkérdezett tér vissza rendszeresen.

A megkérdezettek 11 százaléka tervezi, hogy biztosan elmegy a Szigetre, a Balaton Sound látogatását 8 százaléka tartja nagyon valószínűnek. A Szigeten inkább a férfiak terveznek fesztiválozni, a biztos látók között a budapestiek és a 26 év alattiak dominálnak.

Farkastörvények a fesztiválpiacon
A fesztiválturizmus dinamikusan nő, a 2015-ös nyár pedig kiemelkedő volt mind a látogatószám, mind a bevételek szempontjából. Ugyanakkor egyre nő a regionális verseny, ezért a magyar fesztiváloknak folyamatosan lépést kell tartania a legújabb trendekkel.
A kutatásból kiderül, hogy a fesztiválok a férfiak, az aktív keresők és a budapestiek körében a legnépszerűbbek. A nők jobban kerülik a nyári fesztiválokat: míg a férfiaknak több mint fele, 55 százaléka nem járt még egyik fesztiválon sem, a nőknél ez az arány már 77 százalék.

Napi 7-11 ezer

„A kutatásból azt látjuk, hogy a fesztiválozók többsége csak 1-2 napot tölt a helyszínen, és mindössze 10 százalék azoknak az aránya, akik az elejétől a végéig maradnak. A belépőjegyen felül átlagosan napi 7-11 ezer forint költőpénzre lenne szükségük a fesztiválozóknak. A fizetéshez a többség, 57 százalék a hivatalos fesztiválkártyát preferálja, azonban 43 százalék inkább a PayPass bankkártyáját használná, ha választhatna” – mondta Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági fiókhálózatának igazgatója.

A szakember hozzátette, hogy a fesztiválok egy részre készpénzmentes, a kártyákkal pedig gyorsan és biztonságosan lehet fizetni. A magyar gazdaság egészében is egyre népszerűbbek az érintő kártyák, a K&H várakozása szerint a bankkártyák és az érintő kártyák részesedése pedig tovább emelkedik.

Így támogathatja a fesztiválbelépőt a munkáltató
Szakértő segít, hogy hogyan lehet kedvező adózással fesztiválbelépőt venni a cégen keresztül. Épp csak beindulóban van a fesztiválszezon, tehát a munkáltatónak van még lehetősége egy nagy-nagy jó pontot szerezni sok munkavállalónál.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo