Napi tizenegyezret szánnak a Szigetre a fiatalok

A Szigeten fesztiváloztak a legtöbben a 19-29 éves korosztályból, a fiatalok negyede járt már itt legalább egyszer. Látogatottság alapján a második helyen a Balaton Sound végzett, a harmadik pedig a Volt fesztivál lett – derült ki a K&H fiatalok jóléti indexének második negyedéves felméréséből. A kutatás szerint a fesztiválok a férfiak, az aktív keresők és a budapestiek körében a legnépszerűbbek. A legtöbben 1-2 napot maradnak és átlagosan naponta 7-11 ezer forint költőpénzt tartanak szükségesnek a belépőjegy árán felül.

Kép: MTI

A K&H fiatalok jóléti indexe szerint a 19-29 éves korosztály 38 százaléka nyaral belföldön idén, a legtöbben 7 napot vagy annál kevesebbet szánnak a vakációra, a 8-14 napot nyaralók aránya mindössze 28 százalék.  A megkérdezett fiatalok körében a vízparti nyaralások a legnépszerűbbek, a dobogó másik két fokán a kirándulás és túrázás, valamint a bulizás áll. A zenei fesztiválok a negyedik helyen végeztek, a fesztiválokat 21 százalék jelölte meg a vakáció színhelyéül.

Vezet a Sziget

A leginkább látogatott fesztivál a Sziget, a fiatalok 24 százaléka járt már itt legalább egyszer. A fesztivál leginkább a fővárosiak körében népszerű: a budapestiek közel fele járt már itt legalább egyszer. A Balaton Sound a második helyen végzett 14 százalékkal, a Voltot 13 százalék látogatta már meg legalább egyszer. A Strand fesztiválon 10 százalék, míg a kapolcsi Művészetek Völgyében 8 százalék bulizott már legalább egyszer. Utóbbinál volt a legmagasabb visszatérő látogatók aránya: minden második megkérdezett tér vissza rendszeresen.

A megkérdezettek 11 százaléka tervezi, hogy biztosan elmegy a Szigetre, a Balaton Sound látogatását 8 százaléka tartja nagyon valószínűnek. A Szigeten inkább a férfiak terveznek fesztiválozni, a biztos látók között a budapestiek és a 26 év alattiak dominálnak.

Farkastörvények a fesztiválpiacon
A fesztiválturizmus dinamikusan nő, a 2015-ös nyár pedig kiemelkedő volt mind a látogatószám, mind a bevételek szempontjából. Ugyanakkor egyre nő a regionális verseny, ezért a magyar fesztiváloknak folyamatosan lépést kell tartania a legújabb trendekkel.
A kutatásból kiderül, hogy a fesztiválok a férfiak, az aktív keresők és a budapestiek körében a legnépszerűbbek. A nők jobban kerülik a nyári fesztiválokat: míg a férfiaknak több mint fele, 55 százaléka nem járt még egyik fesztiválon sem, a nőknél ez az arány már 77 százalék.

Napi 7-11 ezer

„A kutatásból azt látjuk, hogy a fesztiválozók többsége csak 1-2 napot tölt a helyszínen, és mindössze 10 százalék azoknak az aránya, akik az elejétől a végéig maradnak. A belépőjegyen felül átlagosan napi 7-11 ezer forint költőpénzre lenne szükségük a fesztiválozóknak. A fizetéshez a többség, 57 százalék a hivatalos fesztiválkártyát preferálja, azonban 43 százalék inkább a PayPass bankkártyáját használná, ha választhatna” – mondta Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági fiókhálózatának igazgatója.

A szakember hozzátette, hogy a fesztiválok egy részre készpénzmentes, a kártyákkal pedig gyorsan és biztonságosan lehet fizetni. A magyar gazdaság egészében is egyre népszerűbbek az érintő kártyák, a K&H várakozása szerint a bankkártyák és az érintő kártyák részesedése pedig tovább emelkedik.

Így támogathatja a fesztiválbelépőt a munkáltató
Szakértő segít, hogy hogyan lehet kedvező adózással fesztiválbelépőt venni a cégen keresztül. Épp csak beindulóban van a fesztiválszezon, tehát a munkáltatónak van még lehetősége egy nagy-nagy jó pontot szerezni sok munkavállalónál.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo