Az éves forgalom meghaladta a 100 milliárd forintot. A dobozos sör iránti kereslet növekszik, a termék magasabb átlagára ellenére. A mennyiségi eladásokból a dobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 51-ről 56 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 46 százalékról 41-re csökkent.
Hét forinttal drágább
Egy liter üveges sör átlagosan 257 forintba került idén júniusban, szemben a tavalyi hatodik hónap 251 forintjával. Tavalyelőtt júniusban 258 forintot regisztrált az ACNielsen.
A dobozos sör drágább az üvegesnél, mivel egy liter átlagosan 274 forintba került idén júniusban, míg egy évvel korábban 267, tavalyelőtt pedig 276 forintba.
Az alkoholmentes sörből egy liter átlagos fogyasztói ára idén júniusban 310 forint, szemben a tavalyi hatodik hónapban mért 296, és a tavalyelőtti 317 forinttal. Az árak alakulásában szerepet játszik a kereskedelmi márkák növekvő részaránya. Idén júniusban 22 százalék jutott rájuk, a mennyiségi eladásokból, míg tavaly a hatodik hónapban csak 17 százalék.
Dobozos, a kisboltból
A kereskedelmi márkák erősödése - a piackutatók szerint - együtt jár a modern bolttípusok térnyerésével. Az alkoholos sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 18-ról 20 százalékra emelkedett, a 401-2.500 négyzetméteres bolttípusé pedig 27 százalékról 28-ra. Ennek ellenére még mindig sokan vásárolnak sört hagyományos, kis élelmiszerüzletekben: hiszen az eladott sör több mint fele, 52 százaléka jut ezekre a boltokra.
A csomagolási szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 37 százalékot tesz ki a fél literes üveges, amelynél csökkenést regisztrál az ACNielsen. Színesíti a sörkínálatot továbbá az alkoholmentes sör, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka jut. Ez az arány az utóbbi két évben változatlan.
A kánikula alatt akár duplájára is nőhet az ásványvíz- és sörfogyasztás...