Harmincöt jelentkezésből egy jön össze

A friss munkavállalók 82 százaléka alkalmazottként – főként beosztott diplomásként, alsó-, közép és felsővezetőként – dolgozik, nettó átlagkeresetük 333 ezer forint. Aki diploma után keres állást, átlagosan harmincöt helyre jelentkezik, amíg munkát talál.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A 2009-ben, 2011-ben és 2013-ban végzett hallgatók 48 százaléka rendelkezett főállású munkaviszonnyal az abszolutórium megszerzésekor, további 19 százalékuk egy, 31 százalékuk pedig 5 hónapon belül talált állást. Azok, akik a végzést követő hónapokban kerestek munkát, átlagosan 35 helyre adták be pályázatukat, amelyet mindössze 4 alkalommal követett állásinterjú – derült ki a Budapesti Gazdasági Főiskola kutatásából. (Többek között ezért is lehet hasznos elmenni egy állásbörzére.)

A válaszadókat legnagyobb arányban korábbi gyakorlati helyükön alkalmazták (15%), vagy maguk jelentkeztek önéletrajzukkal jelenlegi munkáltatójuknál (14%), illetve személyes ismeretség révén (14%) helyezkedtek el. Álláshirdetésen keresztül 7 százalékuk, állásbörzén pedig 5 százalékuk talált munkát. A megkérdezettek 2 százaléka vállalkozóként kezdett dolgozni, és szintén 2 százalék azon friss diplomások aránya, akik korábbi munkakapcsolataikon keresztül kaptak munkát. További 41 százalékuk egyéb módon helyezkedett el. A válaszadók 78 százaléka saját szakterületén vagy ahhoz kapcsolódó szakterületen dolgozik.

A válaszadók 89 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg is foglalkoztatott, 82 százalékuk alkalmazottként. Az alkalmazottak 68 százaléka beosztott diplomásként, 12 százalékuk alsó-, 9 százalékuk közép, míg 2 százalékuk felsővezetőként dolgozik. A végzett öregdiákok nettó átlagkeresete 333 ezer forint.

A válaszadó végzett hallgatók 14 százaléka vállalt már munkát külföldön, átlagosan 15 hónapig. A legnépszerűbb célország az Egyesült Királyság, 24 százalékuk dolgozott vagy dolgozik jelenleg is ott. Németországban és Ausztriában a külföldön munkát vállalt végzett hallgatók 12, valamint 22 százaléka dolgozott. A külföldi munkaviszony jellemzően (41%) részben kapcsolódik a tanult tudományterülethez, 22 százalék nyilatkozott úgy, hogy munkája teljes mértékben megfelel a szakterületének, 37 százalékuk külföldön vállalt munkája pedig egyáltalán nem kapcsolódik a végzettségéhez.

A közösségi oldalak nélkül nem találunk állást!
Ma már a közösségi média az új álláspiac, és ez a jövőben egyre inkább így lesz. Ennek ellenére sem az álláskeresők, sem pedig a felvételiztetők számára nem mindig egyértelműek, melyek a leginkább bevált jó gyakorlatok, módszerek.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo