A felmérés 22.000 munkavállalóra vonatkozó vállalati gyakorlatot tekintett át, 1.605 rendszeres, valamint 422 alkalmi testmozgást végző munkavállalót szólaltatott meg. Az eredmények pedig magukért beszélnek. A megkérdezett vállalatok kétharmada támogatja a munkahelyi sportot valamilyen formában, mivel egyértelmű számukra, hogy ezzel a befektetéssel nem csupán dolgozóik jól-létéről gondoskodnak, de növelik a teljesítményt, csökkentik a hiányzásos napok számát is.
Növekvő sportolási hajlandóság
Évről évre javuló tendenciát figyelhetünk meg a mozgásgazdag életmódot folytatók között, mivel a válaszadók 93%-a sportol legalább hetente kétszer és kétharmaduk akár hetente háromszor is eljár mozogni.
A férfiak jellemzően heti két-három alkalommal sportolnak, majdnem negyedük naponta edz, és szinte alig van közöttük néhány válaszadó, aki csupán hetente egyszer vagy annál kevesebbszer megy el mozogni. Ezzel szemben a nők inkább heti egy-kétszer jutnak el edzeni, csupán minden tizedik hölgy mozog minden nap.
Jól lehet a vezetői munka sok elfoglaltságot jelent, a felelősség növekedésével a vezetők számottevően több időt fordítanak mozgásra, mint beosztottaik. A hierarchia tetején minden negyedik válaszadó jár naponta sportolni, míg csupán minden hatodik beosztott ennyire aktív. Érdekes megfigyelni, hogy a vezetők elsősorban az aerob és nehéz fizikai aktivitást igénylő sportokat részesítik előnyben (futás, kondi, kardio edzések), míg a beosztottak körében többen vannak a nyugalmat és befelé fordulást segítő mozgásformák (jóga, tánc).
Talán nem meglepő, hogy a vezető beosztásúak több, mint fele érzi úgy hogy a rendszeres testmozgás a munkahelyi teljesítményére is kimagaslóan pozitív hatással van, hiszen a megkérdezett vezetők száz százaléka egyet értett abban, hogy a sport az elsődleges stresszmegelőző vagy levezető forrás, mely segít a munkahelyi hatékonyság növelésében.
Fitt informatikusok, bankárok és sok-nyelven beszélő szolgáltató központosok
A legtöbben az informatika, a bankszektor és a szolgáltató központok munkatársai közül járnak naponta sportolni. Egyszersmind ezek azok az iparágak is, ahol a válaszadók saját bevallása szerint a legmagasabb a munkavállalói teljesítmény még elfogadható stressz-szint mellett. Legritkábban a telekommunikáció és energetikai szektor munkatársai sportolnak, itt minden hatodik munkavállaló hetente csupán egyszer vagy még annál is ritkábban mozog.
Sokan sportolás közben keresik a szerelmet
Érdekes hatása van a szerelemnek a sportolási hajlandóságra. Talán nem meglepő, hogy az egyedülállók több energiát és időt tudnak mozgásra fordítani és majdnem felük naponta eljár sportolni (46%). Ezzel szemben a párkapcsolatban élők harmada tudja ugyanezt megtenni, míg csupán minden ötödik házasember jut el ilyen rendszerességgel mozogni.
Sportnap helyett pihenés, dohányzás-leszoktató program helyett sportolás
Bár a közös sportnapok nem koptak ki a vállalatok életéből (30%), azt egyre inkább kisebb csoportok, osztályok csapatépítő programjaként szervezik meg és csupán a cégek harmada rendez minden dolgozót bevonó, egész napos sportprogramot. Ehelyett inkább a kikapcsolódást igyekeznek a vállalatok egyre inkább biztosítani minden dolgozónak pihenőszobák kialakításával, ergonómiai tanácsadással, masszázs szervezésével vagy néhány esetben akár extra pihenőidő nyújtásával (35%).
Érdekes, hogy a korábban oly népszerű dohányzásról leszoktató programok helyett is inkább a mozgás támogatásába fektetnek a vállalatok, felismerve, hogy a rendszeres sportot végzők körében sokkal alacsonyabb a dohányosok száma és kimagasló a dohányzásról leszokottak aránya is.