EU-s úti tervek

Az 5-ös összeurópai folyosó, Záhony fejlesztése, s az M3-as továbbvitele úgy is szerepel az Európai Unió hosszú távú programjában, hogy napirenden tartják a tagországok és a szomszédos államok közlekedési infrastruktúrája fejlesztését.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Európai Unióban, némiképp függetlenül a franciaországi "nem"-től, mellyel az alkotmányra, s nem mellékesen az EU bővülésére is szavaztak, változatlanul folyik a szakmai "aprómunka". Ennek egyik biztos jele, hogy a hét elején a mai uniós huszonötök és a velük szomszédos, harmadik országnak számító további huszonöt állam közlekedési kapcsolatrendszere fejlesztéséről folytattak szakértői tárgyalást Brüsszelben. Az ezen résztvevő  magyar szakértő, a gazdasági és közlekedési tárca EU-koordinációs főosztályának vezetője, Zsolnay Tamás arról adott információt, hogy hazánkat főleg az ukrajnai "irány", az úgynevezett 5-ös összeurópai folyosó például közvetlenül érinti, csakúgy, mint Záhony fejlesztése, s az M3-as továbbvitele. Azzal lehet számolni, hogy az unió már ősszel kész foglalkozni a közlekedési "nyitással", mivel feláll egy munkacsoport a koncepció kimunkálására.

A transz-európai közlekedési hálózat egyébiránt hasonló logikával működött már korábban is, akkor, amikor még nem volt tagja Magyarország az uniónak, ám Brüsszel foglalkozott az infrastruktúra-fejlesztés európai léptékű bővítésével. Már a 90-es évek legelején 14 prioritást fogalmaztak meg és alakítottak ki azok alapján projekteket. Az évtized közepén részletes, jogi szabályozással kiegészített tervek is készültek, térképek megrajzolásával együtt. Ekkor már 75 ezer kilométernyi út, 78 ezer kilométernyi vasút, 330 repülőtér, 270 tengeri, 210 folyami kikötő szerepelt Brüsszel elképzeléseiben. Körülbelül négy éve vetették papírra a közlekedéspolitika 10 éves időszakot átölelő fehér könyvét, benne a transz-európai közlekedési hálózat addigra már megtervezett és további projektjeivel. E programkészítési folyamat Magyarországgal a 90-es évek eleje óta számol, s az előző évtized második felétől a tíz plusz két csatlakozó országot is figyelembe veszi a TINA névre hallgató közlekedés-fejlesztési koncepció. Hazánk mindenesetre több mint 2000 kilométernyi úttal, 2700 kilométernyi vasúttal, a Ferihegyin kívül a sármelléki és a debreceni repülőtérrel, egy tiszai és hat dunai kikötővel hosszabb ideje szereplője a transz-európai közlekedési hálózat fejlesztésének.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo