EU-s úti tervek

Az 5-ös összeurópai folyosó, Záhony fejlesztése, s az M3-as továbbvitele úgy is szerepel az Európai Unió hosszú távú programjában, hogy napirenden tartják a tagországok és a szomszédos államok közlekedési infrastruktúrája fejlesztését.

Az Európai Unióban, némiképp függetlenül a franciaországi "nem"-től, mellyel az alkotmányra, s nem mellékesen az EU bővülésére is szavaztak, változatlanul folyik a szakmai "aprómunka". Ennek egyik biztos jele, hogy a hét elején a mai uniós huszonötök és a velük szomszédos, harmadik országnak számító további huszonöt állam közlekedési kapcsolatrendszere fejlesztéséről folytattak szakértői tárgyalást Brüsszelben. Az ezen résztvevő  magyar szakértő, a gazdasági és közlekedési tárca EU-koordinációs főosztályának vezetője, Zsolnay Tamás arról adott információt, hogy hazánkat főleg az ukrajnai "irány", az úgynevezett 5-ös összeurópai folyosó például közvetlenül érinti, csakúgy, mint Záhony fejlesztése, s az M3-as továbbvitele. Azzal lehet számolni, hogy az unió már ősszel kész foglalkozni a közlekedési "nyitással", mivel feláll egy munkacsoport a koncepció kimunkálására.

A transz-európai közlekedési hálózat egyébiránt hasonló logikával működött már korábban is, akkor, amikor még nem volt tagja Magyarország az uniónak, ám Brüsszel foglalkozott az infrastruktúra-fejlesztés európai léptékű bővítésével. Már a 90-es évek legelején 14 prioritást fogalmaztak meg és alakítottak ki azok alapján projekteket. Az évtized közepén részletes, jogi szabályozással kiegészített tervek is készültek, térképek megrajzolásával együtt. Ekkor már 75 ezer kilométernyi út, 78 ezer kilométernyi vasút, 330 repülőtér, 270 tengeri, 210 folyami kikötő szerepelt Brüsszel elképzeléseiben. Körülbelül négy éve vetették papírra a közlekedéspolitika 10 éves időszakot átölelő fehér könyvét, benne a transz-európai közlekedési hálózat addigra már megtervezett és további projektjeivel. E programkészítési folyamat Magyarországgal a 90-es évek eleje óta számol, s az előző évtized második felétől a tíz plusz két csatlakozó országot is figyelembe veszi a TINA névre hallgató közlekedés-fejlesztési koncepció. Hazánk mindenesetre több mint 2000 kilométernyi úttal, 2700 kilométernyi vasúttal, a Ferihegyin kívül a sármelléki és a debreceni repülőtérrel, egy tiszai és hat dunai kikötővel hosszabb ideje szereplője a transz-európai közlekedési hálózat fejlesztésének.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo