Csak óvatosan a szakmaváltással!

A járt utat a járatlanért? A biztosat a bizonytalanért? A rosszul fizetőt a jól fizetőért? A közszférát a versenyszféráért? Sorolhatnánk a végtelenségig, milyen kérdések villódznak agyunkban, amikor szakmaváltásra adjuk a fejünket. De mielőtt belevágnánk a fejszénket, érdemes végiggondolunk karrierünket, milyen tevékenységet szeretnénk végezni. A leglényegesebb, hogy próbáljuk ki magunkat az új szakmában, hiszen lehet, hogy beleestünk a "szomszéd fűje mindig zöldebb" csapdájába és nem derül ki, bírnánk-e az adott munkát - mondta A HR Portálnak Gerlei Béla karrier tanácsadó.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakértők szerint egy munkavállaló karrierútjában az első munkahely megtalálásánál sokkal fontosabb a második állomás. Míg a startvonalon állva szinte bármilyen szakmába vágó vagy az érdeklődési körnek megfelelő munkalehetőség előrébb visz, a második állomás meghatározóbb, árulkodik ambícióról, szakmai fejlődésről.

Sokan megunják munkájukat, valami újba szeretnének kezdeni, ám a legtöbben csak a váltás gondolatáig jutnak el, az áhított szakma- vagy munkahelyváltás általában még azelőtt meghiúsul mielőtt egyáltalán lett volna belőle valami. A Herminia Ibarra, a Harvard Egyetem szervezeti magatartás tanszékének professzora, a Work Identity könyv szerzője szerint a váltani kívánóknak "flörtölniük" kell önmagukkal, időt és esélyt kell adni saját elképzeléseinknek.

Herminia Ibarra szerint a szakmaváltás legfőbb oka abban keresendő, hogy a mai munkavállalók mindenképpen valamilyen értelmet keresnek a munkájukban, és ha nem találják meg, unatkoznak és frusztráltak lesznek. A Figyelőnet korábbi cikkében ismertetett nem konvencionális karrierváltási stratégiákkal foglalkozó könyv a szakértők szerint forradalmasította a karrier tanácsadást. A professzor egyszerű tanácsai segítenek kilépni a szokásos gondolkodásmódból. Ezeket az alapgondolatokat már a karrier tanácsadók is, ahogy Gerlei Béla, a Karrier Intézet igazgatója is ismeri.

Ne döntsünk elhamarkodottan!

Gerlei Béla felhívta a figyelmet a gazdasági válság munkaerőpiacra tett hatásaira, amit a szakmaváltás során elengedhetetlen figyelembe venni. - El kell fogadni, hogy most a munkáltatók felé billen a munkaerőpiac mérlege, ők diktálnak - jelentette ki a karrier tanácsadó. A cégek eleve nem szorgalmazzák a pályakezdők alkalmazását, 1-2 éves szakmai tapasztalat nélkül nem sok esély van az elhelyezkedésre. És most itt van a válság is, ami miatt még inkább a biztosra mennek a foglalkoztatók az új dolgozó felvételekor. - A munkáltatók általában gyanakvással fogadják a szakmát váltókat - figyelmeztet Gerlei Béla, aki szerint a cégek nem szeretik a "bonyodalmat": ugyanolyan legyen, mint az elődje, ismerje az adott szakterületet, a piaci szereplőket stb. Minél később váltunk szakmát, annál nehezebb. A cégek nehezen fogadják be a pályamódosítókat. A szakember tehát óva int az elhamarkodott szakmaváltástól, hiszen a válság szinte minden területet érint, óvatosan szabad csak mozogni, nehogy a végén mi maradjunk hoppon. Egy nem túl jó munkahely még mindig jobb a semminél.

Teljes cikk a HR Portálon.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo