Csak nem túlvállaltuk magunkat?

okba fog kerülni az európai adófizetőknek a Galileo-projekt, még az eredeti tervnél is lényegesen többe - tudta meg a Financial Times Deutschland gazdasági napilap. Brüsszel május 10-ig adott időt a műholdas navigációs rendszert majdan üzemeltető társaságnak a koncessziós szerződés aláírására.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Diplomáciai körökből származó értesülések szerint viszont a nyolc résztvevő vállalat vonakodik a határidő betartásától, mivel nem akarják magukra vállalni a ki nem próbált technológiában rejlő kockázatokat. A négymilliárd eurós tervet tehát vagy fel kell adni, vagy az adófizetők pénzéből kell finanszírozni.

A Galileo-program célja egy polgári hasznosítású, világméretű műholdas rádiónavigációs rendszer létrehozása, amely helymeghatározáson alapuló szolgáltatásokat nyújt majd. Ezeket mindenekelőtt a közlekedés, a mezőgazdaság, a környezet- és katasztrófavédelem, valamint a határvédelem területén lehetne felhasználni.A Galileo kétméteres pontossággal biztosítaná a helymeghatározást, és ezzel jelentős mértékben felülmúlná az amerikai GPS rendszert. A Galileonak 2012-ben már működnie kellene. A késlekedés már eddig is 338 millió euró többletköltséget okozott az EU-nak.

Túl optimisták voltak?

Jacques Barrot uniós közlekedési biztos (akit utoljára Demszky hozott hírbe) szerint az eredetileg tervezetten túl további 1,2 milliárd euróra lesz szükség a harminc műhold pályára állításához. Ennek finanszírozására számos tervezetet terjeszt az EU-Bizottság elé az elkövetkező két hétben. Ezekben áttekinti a rendelkezésre álló lehetőségeket - a projekt teljes feladásától kezdve annak teljes mértékben "közüzemi" üzemeltetéséig. Barrot azt a megoldást részesítené előnyben, amelyben közpénzből finanszíroznák a rendszer infrastruktúrájának kiépítését.

Az üzemeltető konzorcium tagjai lennének egyebek között az EADS, a Thales, valamint a Deutsche Telekom vezetésével alakult csoport. A projektben részt vevő egyik vállalat illetékese úgy nyilatkozott, hogy a közös vállalatot megalakították ugyan, de nem áll szándékukban olyan szerződést aláírni, amely a kivitelezési költségek kétharmadának felvállalására kötelezné őket. "Ennek egyszerűen nincsenek meg a piaci feltételei" - jelentette ki. "Túl optimisták voltunk. A legtöbb célra tökéletesen megfelel a GPS pontossága".

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo