Bízunk a munkánkban és nem veszünk fel ész nélkül hitelt

A magyarok pozitívan ítélik meg a munkaerőpiaci folyamatokat és egyre felelősebben készülnek fel pénzügyi döntéseikre – derül ki egy friss kutatásból.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az International Personal Finance (IPF) a GfK kutató cég bevonásával a leányvállalatok országaiban mérte fel az állampolgárok hitelfelvételi szokásait, pénzügyi helyzetét, az általuk használt megtakarítási formákat, valamint azt, hogy miként ítélik meg az elmúlt év gazdasági tendenciáit. A kutatásban Csehország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Románia, Spanyolország és Mexikó vett részt.

A magyar munkaerőpiaccal kapcsolatban továbbra is derűlátók a hazai megkérdezettek: ahogy tavasszal, a válaszadók 43 százaléka most is úgy gondolja, hogy az elmúlt egy évben javult a foglalkoztatás és összességében 9 százalékponttal többen érzik pozitívnak a trendeket, mint ahányan nem.

Magyarországon a megkérdezettek 33 százaléka folyamodott hitelért az elmúlt 12 hónapban. A kölcsönt igénylők 28 százalékának a jövedelmük tizedét sem teszik ki a törlesztő részletek, amely kedvezőbb a többi országban mért 25 százalékos átlagértékhez képest. Hazánkban a hitelfelvevők 56 százalékának a törlesztőrészlet a havi kereset 10-30 százaléka, amely egy százalékponttal magasabb a nemzetközi eredményhez képest.

A magyar válaszadók nyitnak a modern megtakarítási formák felé. Bár 45 százalékuk még mindig bankszámlán őrzi a megtakarításait, a 2018 tavaszi eredményhez képest most 3 százalékponttal kevesebben, a válaszadók 26 százaléka nyilatkozta, hogy otthon készpénzt halmoz fel.

A hitelfelvételre nyitott megkérdezettek 93 százaléka saját véleménye szerint megfontoltan dönt, mielőtt hitelért folyamodik, és 84 százalékuk nem igényel magasabb összeget, mint amennyit kényelmesen vissza tud fizetni.
Pénzügyi döntéseik meghozatala előtt a válaszadók 75 százaléka leginkább az interneten tájékozódik, 37 százalék a barátai és rokonai, 35 százalék pedig a pénzügyi tanácsadók javaslatait tekinti mérvadónak. 

A vizsgált összes ország átlagértékei szerint 63 százalék informálódik a világhálóról, míg 44 százalék inkább a rokonokkal, 41

Nem csökken az ingatlanhitelezési hajlandóság
Változatlan az ingatlanhitelezési hajlandóság az európai piacokon az elmúlt időszakban – derül ki a KPMG nemzetközi Ingatlanhitelezési Barométer kutatásából. A 14 európai országára kiterjedő, ingatlanhitelezési trendeket kutató felmérésben közel 70 banki vezetőt kérdeztek meg az aktuális hitelezési trendekről és a várható jövőről.
százalék pedig a pénzügyi szakemberekkel egyezteti lehetőségeit. A hazai hitelfelvevők 73 százaléka magától vagy ismerősei kérésére szívesen ajánlja másoknak az adott intézményt – ugyanez az arány alacsonyabb a különböző piacok összesített átlagánál, ahol az ajánlás a megkérdezettek 58 százalékánál fordul csupán elő.
A magyar résztvevők 54 százaléka lakásfelújítás, 50 százaléka nem várt költségek, illetve ugyanekkora arányban egészségügyi kiadások finanszírozása érdekében folyamodik hitelért.
Az idei válaszadók közel 57 százaléka nem hitellel rendezné adósságát – áprilisban ez a motiváció is még az első négy között szerepelt.

A hazai hitelfelvevők egyre inkább figyelnek arra, hogy szigorú pénzügyi tervek alapján hozzanak döntéseket. Idén a hiteligénylők 69 százalékának lényegi szempont a futamidő hossza a döntéshozatal során és 66 százaléka azt is kiemelt szempontként kezeli, hogy tényleg szüksége van-e a pénzre. Magyarországon arra is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy mérlegeljék: vissza tudják-e majd fizetni a kölcsönt.

A hiteligénylők 51 százaléka a megfelelő pénzintézet kiválasztásakor leginkább azt értékeli, ha az igénylési folyamat egyszerű; 20 százalék azt, ha a szolgáltatás gyorsan elérhető, és 16 százaléknak az fontos, hogy az adott szolgáltatónak jó a hírneve.

A kutatásban résztvevők minden országban egyetértettek azzal, hogy az iskolákban fel kell készíteni a gyerekeket a pénzügyi döntésekre – a hazai megkérdezettek 55 százaléka ezt rendkívül fontosnak tartja. 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo