Az idő érték

Az idő tényező értéket jelent a vásárló számára, amikor a bevásárlás helyszínéről dönt - mutat rá a MEMRB Piackutató Iroda a diszkontban vásárlók szokásait vizsgáló felmérésében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés szerint a válaszadók a pénztárak előtti sorban állás és a termékek keresgetése miatt elvesztegetett időt fogalmazták meg leginkább kritikaként a diszkontokkal és más modern kereskedelmi csatornákkal szemben. A válaszokból kiderült, hogy a diszkontvásárlók a legártudatosabbak, az alacsony árak mellett a bevásárlás helyszínének közelsége és az üzlet belső strukturált kialakítása egyaránt alapja az üzletválasztási döntéseiknek. A vásárlók a diszkontok közül a legújabb láncban töltik el a legtöbb időt, és átlagosan itt a költik el a legtöbb pénzt is.

Megtervezik

A felmérés szerint a vásárlók több mint 60 százaléka megtervezi vásárlásait, még otthon bevásárló listát készít, és háromnegyedük rendszeresen átolvassa a promóciós újságokat is. A kutatás rámutatott arra is, hogy az első diszkontok megjelenéséig a hagyományos élelmiszerboltoknak - választékra, árra és boltnagyságra vonatkozóan - nem voltak alternatívái. A diszkontok megteremtették a választás lehetőségét.

Kezdetben meglepő volt a vásárlók számára a ma már megszokott nagy mennyiségű árukészlet raklapos kihelyezése. Az alacsony árak hamar kedveltek lettek: a diszkont üzletek olcsóbb alternatívát jelentettek a kis, magántulajdonban lévő, drága üzletekkel szemben, amelyek a rendszerváltás után jelentek meg nagy számban. A diszkontok nagy változáson mentek keresztül, a "diszkont" kifejezés és a hozzá tartozó bevásárlóhely jelentése is folyamatosan változik: először csak az olcsó termékeket, ma már minőséget is jelentenek.

Vonzónak találják

A felmérés szerint tavalyhoz képest a diszkontokban gyakrabban járnak vásárlók, ami az új belépő láncnak, illetve a régiek terjeszkedésének is köszönhető. A diszkontokat vonzónak találják az új vásárlók is. A többi modern kereskedelmi csatornával összehasonlítva magas a diszkontokban az új vásárlók aránya, különösen az új lánc - Lidl - megjelenése miatt. Az Aldi német diszkontlánc elkövetkező években tervezett magyarországi belépése után ez a trend várhatóan tovább erősödik.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo