A digitális diák

Kétség kívül a délelőtt egyik leginformatívabb, legtartalmasabb előadását hallhattuk Kandikó Józseftől, a Magyar Marketing Szövetség elnökétől, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának rektorától. Bevezetőjében a főiskola egy hallgatójáról mesélt, aki füzetek és tollak nélkül „csupán” egy digitális fényképezőgéppel jár iskolába, az órákon megvárja, míg betelik a tábla, egy kattintás, és kész. A diák – bevallása szerint – szeptember óta több, mint negyvenezer fotót készített már a főiskolán és igen nagy problémát jelent számára az összegyűlt adatmennyiség rendszerezése.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„Új ábécé a marketingben és a marketingkommunikációban” címmel kezdte meg előadását Kandikó József, melynek előszavaiban a marketing kulcsszavait, az alkalmazkodás, illetve a befolyásolás szavakban fektette le. Az alkalmazkodás a makrokörnyezethez való igazodást, a dolgok, események miértjeinek megállapítását jelenti, alkalmazkodást a turbulens társadalmi változásokhoz. Az ilyen változásoknál számos dolgot kell figyelemmel tartani, úgymint értékrendek, életformák folyamatos változása, a különböző, eltérő generációk problémája, a kulturális konvergencia, illetve az individualizmus megőrzése.

Ezután Kandikó úr a XXI. századi IT kihívásokra figyelmeztette a hallgatóságot, olyan dolgok egyre hangsúlyosabbá válásáról beszélt, mint kreativitás, innováció, önállóság, a munkák hatékonysági szempontok alapján való csoportosítása. A marketing új trendjeiről is kaptunk képet az előadótól: elmondása szerint a jövőben szükségszerűen előtérbe fognak kerülni az egyéni fogyasztói igények, melynek egyenes következménye lesz a tömeggyártás átértelmezése, miszerint a standard termékek gyártása után még egy testre szabási folyamat is szükségeltetik az igények teljes körű kielégítésére. Ezzel szorosan összekapcsolódik az egész új gazdaságra is vonatkozó paradigmaválás szükségessége, melynek a marketingben is ugyanúgy végbe kell mennie, mint a többi gazdasági ágazatban. A paradigmaváltás lényege a vevőközpontúság, az egyéni igényekhez való alkalmazkodás. Az előadás címében szereplő „új ábécé” a koncepció új értékrendjére vonatkozik.

A „hagyományos” 3E, mint Environment (természeti környezet), Education (a képzés folyamatossága), illetve Ethics (erkölcsi rend követése) mellett Kandikó József egy negyedik E-t is hozzátett Empathy (a különbözőség elfogadása, empátia) néven, mellyel egyben definiálta és összegezte a jövőbeni 4E marketingkommunikációs trendet.



Horányi Özséb
gyengeáramú villamosmérnöki és általános nyelvészeti egyetemi diplomája után disszertációját vizuális szövegelméletből készítette. Előadását is erőteljesen áthatotta kedvenc témája, már bevezető mondataiban leszögezte: más lesz. A kommunikációt, mint állapotot definiálta bevezetőjében, majd az elkövetkező húsz percben az ágensekről, azaz a kommunikációs folyamat résztvevőiről beszélt. Individuális és kollektív ágensek csoportjait különböztette meg Horányi úr, ezek kapcsolatait, illetve szerepeit vizsgálta az előzőekben felvázolt totális kommunikációs társadalomban.

G. Németh György, a Westel kommunikációs ügyvezető igazgatója első mondataiban leszögezte mondanivalójának velejét: „Eddig a múlt üzent a jövőnek, most a jövő üzen a jelennek”. Magyarországi penetrációs számokkal, illetve a technológiai újdonságok bemutatásával – köztük a konferenciával azonos napon debütáló MMS-sel – igazolta az új kommunikációs szolgálatások szükségességét, térhódítását. A kezdeti jel – üzenet – nyomat = kommunikáció képlet folyamatosan, napról napra új értelmezést kap, illetve rendkívül fontos – és egyre fontosabb – szerepet kap a szöveg mellett az interaktivitás egyik alapeleme: a kép. Az egyszerű, puritán közlés helyett egyre inkább hangsúlyosabb lesz a Mit? kérdés mellett a Hogyan? kérdés is, ezzel is igényesebbé, színesebbé téve hétköznapjaink kommunikációját.

Plenáris ülés

Kommunikáció a kormányzat és üzleti élet között

A totális kommunikáció

I. szekció: Az új kommunikációs technológiákban rejlő, üzletvitelt fellendítő lehetőségek

II. szekció A megváltozott üzleti kommunikáció új szakmai fortélyai

A PR felértékelődött

Talk-show: a technika változik, az ember kevésbé

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo