Mosogatószerek, édességek, tejföl, túró, kefír és camembert sajt is található azon termékek között, amelyek mérete csökkent – gyűjtötte ki a Portfolio.
A kormány a zsugorinfláció visszaszorítását célzó intézkedést hozott, amely szerint ha
- egy legalább 1 milliárd forint árbevételt elérő üzletben
- egy előre csomagolt
- 2020. január 1., illetve 2023. július 1. között forgalmazott terméket
- egy új kisebb tömegű, térfogatú csomagolásban hoznak forgalomba,
akkor a kereskedő köteles a termék kereskedő általi forgalmazásának megkezdésétől számított 2 hónapig feltüntetni a kiszerelés változására utaló tájékoztatást az áru mellett. Ez alól csak egy kibúvó van, ha a kisebb kiszerelés mellett a korábbit is forgalmazza az üzlet legalább 6 hónapig. Az érintett termékekről a Nébih listát vezet, ami itt elérhető.
Áprilisi változások – nem tréfa
- Ebben a hónapban összesen 17 különböző Somat-termék kiszerelési mérete csökkent, ezek két csoportba, a mosogatógépbe való gélek és tabletták közé tartoznak.
- Ugyancsak csökkent több JAR mosogatógép-tabletta kiszerelési mérete, de nem sokkal, mindössze néhány százalékkal kapunk kisebb terméket a korábbihoz képest.
- A háztartási szerek mellett a Tihany Camembert sajtok mérete is csökkent 4 százalékkal méghozzá két ízesítésben.
- Szintén csökkent két Milli-termék mérete, az egyik jelentősen, 40 százalékkal. Utóbbi esetben vélhetően nem burkolt áremelésről van szó, hiszen egy ekkora csökkenés egészen biztosan feltűnik a vásárlóknak.
- A fentieken kívül a Penny saját márkás termékének, a Sissynek a kiszerelése is csökkent négy termék esetében.
- A desszertek között csökkent még egy Waffi ostya mérete is 30 grammról 23 grammra, amely 23,3 százalékos mínusz, valamint egy Carte D'Or desszertalap is kisebb lett: korábban háromszor 260 gramm volt egy csomagban, az új kiszerelés viszont 33 százalékkal kisebb, ugyanis csak kétszer 260 grammot kapnak a vevők.
Hatása?
Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a kormány intézkedéseiről azt mondta az Economx kérdésére, hogy egyelőre semmilyen hatást nem gyakorolt a forgalomra a figyelemfelhívó kampány, inkább a gyártói gyakorlatot fogja befolyásolni a zsugorinflációs szabályozás.