Az orosz piacról való kivonulás ellenére is nőtt az IKEA forgalma

Az Ingka Csoport 39,5 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt a 2022-es üzleti évre vonatkozóan, ami 5,6 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest (37,4 milliárd euró a 2021-es pénzügyi évben). Mindezt a tragikus ukrajnai háború, az ellátási lánc zavarai és a világjárvány folyamatos hatásai okozta példátlan kihívások ellenére sikerült elérni. Miközben az emberek többsége mellé állt és még több otthont rendezett be, a vállalat felgyorsította többcsatornás átalakítását, hogy még elérhetőbbé, fenntarthatóbbá és a lehető legmegfizethetőbbé váljon a vásárlói számára.

„A megfizethetőség a vérünkben van, és üzletvitelünk középpontjában áll – soha nem volt olyan fontos, mint most, amikor a megélhetési költségek az egekbe szöktek. Elsődleges célunk továbbra is az, hogy az IKEA ajánlata mindig valamilyen hozzáadott értéket jelentsen a vásárlóinknak. Mindig is az emberek többsége mellett álltunk – odaadásunknak és kemény munkánknak köszönhetően ezután is az emberek többsége mellett fogunk állni” – mondta Brodin.

Az Ingka Csoport továbbra is hozzájárul az IKEA azon célkitűzéséhez, hogy klímapozitívvá váljon azáltal, hogy 2030-ra nagyobb mértékben csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, mint amennyit a teljes IKEA értéklánc kibocsát, miközben növeli az IKEA üzleti érdekeltségeit. A globális hőmérséklet-emelkedés 1,5 °C-ra való leszorítását célzó 6,5 milliárd eurós kezdeményezés részeként a vállalat felgyorsította beruházásait a szél- és napenergia-projektekbe Németországban, Spanyolországban, Svédországban és Lengyelországban. Ezen túlmenően felelősségteljes erdőgazdálkodási gyakorlatának továbbfejlesztése érdekében földeket vásárolt Új-Zélandon és Floridában, ahol új erdőket telepít, és biztosítja a biológiai sokféleség növekedését.

Az Inter IKEA Systems B.V. szervezet, az IKEA Koncepció tulajdonosa és az IKEA franchise átadója világszerte bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma 44,6 milliárd euró − mind a 12 franchise csoportot magában foglalva.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo