Nem úgy fest, hogy olcsóbb lesz a kötelező

Az év végi kampányban érintett autósok 58 százaléka arra számít, hogy jövőre magasabb lesz a kötelezőjének díja – derül ki a Netrisk.hu felméréséből. Az online biztosításközvetítő portál szakemberei az idei kampányban a tavalyihoz hasonló számú, 260-280 ezer lakossági kgfb-váltóra számítanak.

Kép: SXC

A Netrisk.hu portál felmérése szerint az ügyfelek többsége nyomon követi az évközi kgfb-piacon zajló fejleményeket és tisztában van azzal, hogy az idén jelentős díjnövekedés zajlott le. Ennek megfelelően többségük az év végi kampányidőszakban is a díjak növekedésre számít.

„Idén már az autósoknak kevesebb mint 40 százaléka tartozik az év végi évfordulós váltásban érintettek körébe. Ők azok, akik eddig kevésbé érezték meg az időközben  szükségessé vált díjemelkedést, amit az elmúlt időszak  káradatainak kedvezőtlen alakulása indokolt” – magyarázza Sebestyén László. a Netrisk.hu vezérigazgatója. „Ezért vannak köztük olyan  autósok, akik továbbra is abban bíznak, hogy újabb díjcsökkenést hoz a kampány. Ők jó eséllyel csalódni fognak.”

A díjak emelkedése önmagában nem feltétlenül ösztönöz váltásra, hiszen jó eséllyel a többi szóba jöhető biztosító is felfelé módosít a tarifáin. Ráadásul a váltási hajlandóság erősen függ az eltérés mértékétől is. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy 1000 forint vagy az alatti megtakarítás csak az autósok 18 százaléka számára elegendő ok a váltásra, a többség pedig (52 százalék) mindössze 2000 forint feletti díjkülönbség esetén foglalkozna a biztosítási szerződése lecserélésével.

Az Astra árnyékában

A fenti szándékokat jelentősen befolyásolhatja majd az Astra Biztosító bajba kerülése, és ennek az ügyfelekre gyakorolt hatása. A megkérdezettek 63 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy az Astra esetéből okulva a jövőben a kötelező biztosítás esetében is odafigyel majd arra, hogy melyik biztosító mellett fog dönteni. Mindössze 5 százaléknyian jelezték azt, hogy számukra csakis az ár számít a döntésük során. Vagyis az idei kampány az ügyfelek által megbízhatóbbnak vélt  biztosítóknak kedvezhet abban a tekintetben, hogy az árösszehasonlítás során  az elfogadható  díjú – tehát nem feltétlen a legolcsóbb – ajánlatok között szerepelve az eddiginél nagyobb eséllyel fogják őket választani.

Kampányban kell casco-t kötni
Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet. Érdemes lehet odafigyelni az évfordulós cascováltás lehetőségére, mivel messze a legjobb átlagdíjat az ilyen okból szerződők fizetik.
Miért olyan alacsony az év végi átlagdíj az évközihez képest?

A tavalyi év végi kampányban kötött kgfb-szerződések átlagdíja 11 300 forint volt, miközben az év elején 22 ezer, míg idén október közepén már 28 ezer forintnál járt az évközi szerződések átlagos díjszintje. A 100-150 százalékos eltérést sokan az év végi kötelezőkampány során biztosított kedvezményeknek tulajdonítják. Ezek mértéke ugyanakkor önmagában nem indokol ekkora díjeltérést.

„Az eltérés oka elsősorban az egyes időszakokban érintett járművek és vezetőik összetételében keresendő. Az év végi kampányban szinte kizárólag olyan járművek vesznek részt, amelyeket 2010 előtt vásároltak, vagyis jövőre már legalább hét évesek lesznek – mutat rá Sebestyén László. – A hozzájuk köthető bónusz-malusz fokozatok összetétele alapvetően eltér az évközi váltókétól. Miközben a kampányban részt vevő autók 74 százaléka legalább B6 besorolású, az évköziek körében ez az érték csupán 16 százalék.”

Az évközi kötések között a legnagyobb halmaz az A0 besorolásoké, az összes érintett személyautó 54 százaléka ebbe a körbe tartozik. Ugyanakkor az év végi váltók között a B10, vagyis a legkedvezményezettebb fokozatban szerepel 10-ből csaknem 4 autó. Az ő díjuk mindössze 40-50 százaléka az A0-ban szereplő autók tarifáinak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo