Nem úgy fest, hogy olcsóbb lesz a kötelező

Az év végi kampányban érintett autósok 58 százaléka arra számít, hogy jövőre magasabb lesz a kötelezőjének díja – derül ki a Netrisk.hu felméréséből. Az online biztosításközvetítő portál szakemberei az idei kampányban a tavalyihoz hasonló számú, 260-280 ezer lakossági kgfb-váltóra számítanak.

Kép: SXC

A Netrisk.hu portál felmérése szerint az ügyfelek többsége nyomon követi az évközi kgfb-piacon zajló fejleményeket és tisztában van azzal, hogy az idén jelentős díjnövekedés zajlott le. Ennek megfelelően többségük az év végi kampányidőszakban is a díjak növekedésre számít.

„Idén már az autósoknak kevesebb mint 40 százaléka tartozik az év végi évfordulós váltásban érintettek körébe. Ők azok, akik eddig kevésbé érezték meg az időközben  szükségessé vált díjemelkedést, amit az elmúlt időszak  káradatainak kedvezőtlen alakulása indokolt” – magyarázza Sebestyén László. a Netrisk.hu vezérigazgatója. „Ezért vannak köztük olyan  autósok, akik továbbra is abban bíznak, hogy újabb díjcsökkenést hoz a kampány. Ők jó eséllyel csalódni fognak.”

A díjak emelkedése önmagában nem feltétlenül ösztönöz váltásra, hiszen jó eséllyel a többi szóba jöhető biztosító is felfelé módosít a tarifáin. Ráadásul a váltási hajlandóság erősen függ az eltérés mértékétől is. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy 1000 forint vagy az alatti megtakarítás csak az autósok 18 százaléka számára elegendő ok a váltásra, a többség pedig (52 százalék) mindössze 2000 forint feletti díjkülönbség esetén foglalkozna a biztosítási szerződése lecserélésével.

Az Astra árnyékában

A fenti szándékokat jelentősen befolyásolhatja majd az Astra Biztosító bajba kerülése, és ennek az ügyfelekre gyakorolt hatása. A megkérdezettek 63 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy az Astra esetéből okulva a jövőben a kötelező biztosítás esetében is odafigyel majd arra, hogy melyik biztosító mellett fog dönteni. Mindössze 5 százaléknyian jelezték azt, hogy számukra csakis az ár számít a döntésük során. Vagyis az idei kampány az ügyfelek által megbízhatóbbnak vélt  biztosítóknak kedvezhet abban a tekintetben, hogy az árösszehasonlítás során  az elfogadható  díjú – tehát nem feltétlen a legolcsóbb – ajánlatok között szerepelve az eddiginél nagyobb eséllyel fogják őket választani.

Kampányban kell casco-t kötni
Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet. Érdemes lehet odafigyelni az évfordulós cascováltás lehetőségére, mivel messze a legjobb átlagdíjat az ilyen okból szerződők fizetik.
Miért olyan alacsony az év végi átlagdíj az évközihez képest?

A tavalyi év végi kampányban kötött kgfb-szerződések átlagdíja 11 300 forint volt, miközben az év elején 22 ezer, míg idén október közepén már 28 ezer forintnál járt az évközi szerződések átlagos díjszintje. A 100-150 százalékos eltérést sokan az év végi kötelezőkampány során biztosított kedvezményeknek tulajdonítják. Ezek mértéke ugyanakkor önmagában nem indokol ekkora díjeltérést.

„Az eltérés oka elsősorban az egyes időszakokban érintett járművek és vezetőik összetételében keresendő. Az év végi kampányban szinte kizárólag olyan járművek vesznek részt, amelyeket 2010 előtt vásároltak, vagyis jövőre már legalább hét évesek lesznek – mutat rá Sebestyén László. – A hozzájuk köthető bónusz-malusz fokozatok összetétele alapvetően eltér az évközi váltókétól. Miközben a kampányban részt vevő autók 74 százaléka legalább B6 besorolású, az évköziek körében ez az érték csupán 16 százalék.”

Az évközi kötések között a legnagyobb halmaz az A0 besorolásoké, az összes érintett személyautó 54 százaléka ebbe a körbe tartozik. Ugyanakkor az év végi váltók között a B10, vagyis a legkedvezményezettebb fokozatban szerepel 10-ből csaknem 4 autó. Az ő díjuk mindössze 40-50 százaléka az A0-ban szereplő autók tarifáinak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo