Az E-Casino Szakmai Szövetség az NGM által 2012. június 29-én a játékadóval kapcsolatosan kiadott végrehajtási rendelete ellenére is fenntartja azon álláspontját, miszerint átmeneti időszakot kell biztosítani az új rendszerre való átállásra az iparágnak, mert a kiadott végrehajtási rendelet a II.-es kategóriájú, kocsmai gépekre jelent kizárólag megoldást. A prémium, I.-es kategóriás, E-Casinókban működő gépekre nem lehet 2013. január elsejéig működő rendszert forgalomba hozni, és az elfogadott törvénycsomag eleve kétségessé teszi, hogy ezek a termek a jövőben üzemeltethetők-e, ezért a Szövetség az E-Casinókra külön szabályozás kidolgozását kéri az NGM-től. (A játékadó mértéke 100-ról 500 ezer forintra emelkedett az idén, játékhelyenként.)
Szakértők véleménye szerint is beigazolódni látszik az E-casino Szövetség által 1 éve folyamatosan kommunikált véleménye, miszerint a drasztikusan megemelt adó nem éri el eredményét, az adóbevételek nem érkeznek meg a költségvetésbe és a kiadott végrehajtási rendelet nem oldja meg a jelenlegi hatalmas adókiesés problémáját. Az Állami Számvevőszék szakértői szerint „A játékadó alacsony szinten teljesült június végéig, itt 18-20 milliárd forintos kockázatot azonosítottak a szakértők. Ennek kapcsán megjegyzik, hogy az alacsony teljesülés oka, hogy egyrészt a pénznyerő automatákat idén olyan mértékben megemelt adótételekkel sújtják, hogy az üzemeltetők tömegesen visszaadták az automatákat, így az adó alapja számottevően zsugorodott. Másrészt, online szerencsejátékok esetén elsősorban az adó külföldi játékszervezőktől történő behajtása jelent nehézséget." - portfolio.hu
Az E-Casino Szövetség véleménye szerint a közeljövőben - 6-12 hónap - sem fog a kormány adóbevételhez jutni a kiadott VHR szabályozása alapján. Az új rendszer negyedéves adófizetési kötelezettsége miatt, még ha a II.-es, „kocsmai" kategóriában el is indulna a rendszer, adófizetési kötelezettségük az utolsó negyedévben nem lenne.
Az E-Casino Szövetség elnöke továbbra is hangsúlyozza, hogy az I.-es és II.-es kategória üzemeltetőit nem lehet egy szinten, egységes szabályozással kezelni. A II.-es „kocsmai" kategóriában az üzemeltetési költség gyakorlatilag nulla, ezzel szemben a prémium I.-es kategóriában működő nagyvállalatok működése sokkal bonyolultabb és költségesebb, technológiájuk fejlettebb, így az engedélyeztetési eljárás is sokkal bonyolultabb és várhatóan időigényesebb lesz. Az egy játékhelyre jutó fajlagos költségük (bérleti díj, alkalmazotti fizetés, közüzemek, stb.) több százezer, akár az egymillió forintot is eléri. Ezen cégek fizetik a jelenlegi játékadó kb. 80%-át (a piacon a korábbi 22.000 játékgépből megmaradt kb. 2-3000 gépet nagyrészt ők üzemeltetik). Ezen cégek átláthatóak, sok munkavállalót alkalmaznak, komoly beruházásokat végeztek Magyarországon, magas adót fizetnek a költségvetésbe, és működésével kulturált, jól ellenőrizhető szórakozási lehetőséget biztosítanak a lakosság közép és felső rétegei, illetve a turizmus ezen területét igénylők számára.
Az átállás számukra 12-18 hónapot vesz igénybe. Addig semmilyen adóbevétellel nem számolhat a kormányzat ezen cégektől, ezzel visszafordíthatatlan károkat okozva a költségvetésnek.
A jelenlegi szabályozás alapján életbe lépő rendszer a II.-es kategória („kocsmai üzemeltetés") számára jelent megoldást, így a törvénymódosításkor elfogadott cél, miszerint a hátrányos térségekből kívánja kiszorítani a játékgépeket, pont az ellenkezőjét éri el.
A törvény 2013. január 1.-ét írja elő, amitől számítottan nem működhet a korábbi rendszer Magyarországon, kizárólag szerver alapon lehet működtetni a játék automatákat. Ez a mai ismeretek fényében kizárólag átmeneti időszak biztosításával, a korábbi adótétel (100.000,- Ft/játékhely/hónap) visszaállításával, a játékgép engedélyek meghosszabbításával enyhíthető, különben minden játékgép és játékterem megszűnik az országban, és kiesik az iparággal tervezett közel 40-50 Mrd Ft adóbevétel is.