Felmérés: mely hazai élelmiszerek GMO-mentesek?

A hazai élelmiszercégeknek kétharmada GMO-mentes. A lakosság túlnyomó többsége nem kíván génmódosított alapanyagokból készült élelmiszereket fogyasztani. A 162 legfontosabb hazai élelmiszergyártót és -forgalmazót kifaggató felmérést a Greenpeace végezte. Az Auchan és a CBA elzárkózott a válaszadástól.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eredmények szerint, a jelentősebb hazai cégek kétharmada vállalja, hogy az általa előállított vagy forgalmazott termékek génmódosítás-mentesek. A legnagyobb áruházláncok a következőképp nyilatkoztak:

  • SPAR: a polcain szereplő termékek génmódosítás-mentesek
  • Tesco: kizárólag saját márkás termékeire garantálja ezt a kitételt
  • Auchan: elzárkózott a válaszadástól
  • CBA: a legnagyobb magyar tulajdonban lévő élelmiszer-kereskedelmi cég nem volt hajlandó részt venni a Greenpeace felmérésében.
Számos ismert termékcsalád előállítója szintén megtagadta a válaszadást: a Cserpes tejtermékcsalád, a Lipóti Pékség, a Mogyi és a Gyermelyi termékek, a Szamos marcipán desszertek, a Minna és a Sissy tejtermékek, a sajtok közül pedig a Medve, Karaván, Mackó és Tihany Válogatás. A szörpök közül a Szobi, a Piroska és a Pölöskei fogyasztásánál nem lehetünk biztosak a génmódosítás-mentességben.

Szeptemberben nagy tudományos és közéleti vitát gerjesztett a francia Seralini professzor kétéves kutatásának eredménye, miszerint egy génmódosított kukorica és a vele együtt használt gyomirtó-szer megrövidítette a patkányok élettartamát és elősegítette a rákos daganatok kifejlődését, illetve máj- és vesekárosodás kialakulását, emlékeztetett a Greenpeace. A felmérések szerint az európai lakosság több mint 70 százaléka és a magyarok döntő többsége sem kíván génmódosított ételeket fogyasztani.

Cikkünk következő részéből megtudhatja, miért háborodtak fel civil szervezetek azon, hogy az uniós az adófizetők pénzéből támogatná a GMO-multit! Látogasson el holnap is Klímablogra!

40 országban kötelező a címkézés
40 országban kötelező a címkézés Az embereknek megvan a joguk ahhoz, hogy tudják, pontosan milyen táplálékot visznek be a szervezetükbe. Az Egyesült Államokban a csomagolt ételek 80 %-a(!) génmódosított hozzávalókból készül. Világszerte közel 40 ország írja elő több-kevesebb szigorral és alapossággal a GMO-ételek címkézését, vagyis hogy a fogyasztó tudatában legyen annak, génmódosított élelmet vásárol.
A Mellman Group felmérése szerint 1000 amerikai megkérdezett közül 910-en értettek egyet a címkézés szükségességével, és csak 5 % ellenezte ezt. Az Eurobarométer szerint az európai közvélemény 61%-a ellenzi a génmódosított növényeket.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo