Felmérés: mely hazai élelmiszerek GMO-mentesek?

A hazai élelmiszercégeknek kétharmada GMO-mentes. A lakosság túlnyomó többsége nem kíván génmódosított alapanyagokból készült élelmiszereket fogyasztani. A 162 legfontosabb hazai élelmiszergyártót és -forgalmazót kifaggató felmérést a Greenpeace végezte. Az Auchan és a CBA elzárkózott a válaszadástól.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eredmények szerint, a jelentősebb hazai cégek kétharmada vállalja, hogy az általa előállított vagy forgalmazott termékek génmódosítás-mentesek. A legnagyobb áruházláncok a következőképp nyilatkoztak:

  • SPAR: a polcain szereplő termékek génmódosítás-mentesek
  • Tesco: kizárólag saját márkás termékeire garantálja ezt a kitételt
  • Auchan: elzárkózott a válaszadástól
  • CBA: a legnagyobb magyar tulajdonban lévő élelmiszer-kereskedelmi cég nem volt hajlandó részt venni a Greenpeace felmérésében.
Számos ismert termékcsalád előállítója szintén megtagadta a válaszadást: a Cserpes tejtermékcsalád, a Lipóti Pékség, a Mogyi és a Gyermelyi termékek, a Szamos marcipán desszertek, a Minna és a Sissy tejtermékek, a sajtok közül pedig a Medve, Karaván, Mackó és Tihany Válogatás. A szörpök közül a Szobi, a Piroska és a Pölöskei fogyasztásánál nem lehetünk biztosak a génmódosítás-mentességben.

Szeptemberben nagy tudományos és közéleti vitát gerjesztett a francia Seralini professzor kétéves kutatásának eredménye, miszerint egy génmódosított kukorica és a vele együtt használt gyomirtó-szer megrövidítette a patkányok élettartamát és elősegítette a rákos daganatok kifejlődését, illetve máj- és vesekárosodás kialakulását, emlékeztetett a Greenpeace. A felmérések szerint az európai lakosság több mint 70 százaléka és a magyarok döntő többsége sem kíván génmódosított ételeket fogyasztani.

Cikkünk következő részéből megtudhatja, miért háborodtak fel civil szervezetek azon, hogy az uniós az adófizetők pénzéből támogatná a GMO-multit! Látogasson el holnap is Klímablogra!

40 országban kötelező a címkézés
40 országban kötelező a címkézés Az embereknek megvan a joguk ahhoz, hogy tudják, pontosan milyen táplálékot visznek be a szervezetükbe. Az Egyesült Államokban a csomagolt ételek 80 %-a(!) génmódosított hozzávalókból készül. Világszerte közel 40 ország írja elő több-kevesebb szigorral és alapossággal a GMO-ételek címkézését, vagyis hogy a fogyasztó tudatában legyen annak, génmódosított élelmet vásárol.
A Mellman Group felmérése szerint 1000 amerikai megkérdezett közül 910-en értettek egyet a címkézés szükségességével, és csak 5 % ellenezte ezt. Az Eurobarométer szerint az európai közvélemény 61%-a ellenzi a génmódosított növényeket.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo