Drágább lett a kötelező

Míg január első hetében még átlagosan 19 300 forint körüli összegért köthettek személyautóikra kgfb-szerződést az évközben szerződők, addig február második felére ugyanitt már 25 ezer forint fölé kúszott az átlagos éves díj.

Kép: SXC

Az idei év első hónapjaiban a várakozásoknak megfelelően erőteljes emelkedésbe kezdtek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai.  Az év elején még a 2014-es évkezdethez hasonló szinten állt a személyautók kgfb-átlagdíját mutató index, azonban az idei díjgörbe eddig teljesen eltérő pályát mutat a tavalyitól: míg tavaly január-februárban végig a 20-21 ezer forint közötti sávban maradt a mutató, február második felére már a 25 ezres szintet is sikerült áttörnie.

„A díjak emelkedése elkerülhetetlennek tűnik. Az alacsony üzemanyagár miatt többen és többet használják az autójukat, így a károkkal kapcsolatos költségek is emelkednek. Mivel nálunk található Európa egyik legalacsonyabb átlagdíja,abból ez a költség növekedés már nem gazdálkodható ki – mutat rá a díjemelés egyik meghatározó okára Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Az elmúlt évek során drasztikusan lecsökkentett díjak korrekciója tehát törvényszerű, és várakozásunk szerint a növekedési tendencia (ha nem is az előző két hónapban mutatott ütemben) várhatóan az év egészében fennmarad. A továbbra is jelen lévő erős piaci verseny ezt a mozgást legfeljebb tompítani tudja majd.”

Biztosítási kisokos – hogy ne tapogatózzon sötétben
Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény bekövetkezésekor fontos teendők– ne tapogatózzon sötétben!
Erősödik az eltérés az egyes szegmensekben

A Netrisk.hu adatai szerint továbbra is a kármentesen vezető autósok számíthatnak a legkisebb mértékű emelésre, a díjak leginkább a gyengébb bónuszkategóriákban lódultak meg. Új tendencia azonban, hogy ezúttal a középkategóriás (76-150 kW közötti teljesítményű) szegmensben volt észlelhető a legnagyobb díjnövekedés. Itt a B10-es kategóriás autók tarifái átlagosan 23,1 százalékkal, míg az A0 kategóriás személygépkocsik kgfb-díjai nem kevesebb, mint 41,1 százalékkal emelkedtek alig több mint másfél hónap alatt.

A szokatlanul heves piaci folyamatokat jól jellemzi az a tény is, hogy a biztosítók aktívan igyekeznek követni áraikkal a változásokat: január óta nem kevesebb 40 díjmódosítást hirdetett meg az érintett 15 biztosító.

„Az erőteljes díjnövekedés ismét fokozottan ráirányítja a figyelmet a díjösszehasonlítás fontosságára az évközi időszakban is – hangsúlyozza a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Immár az autósok több mint fele tartozik az érintettek körébe: csak tavaly újautó-vásárlások, illetve használt autók behozatala vagy belföldi megvásárlása nyomán közel 700 ezer tulajdonosváltás történt a személyautók körében.”

Véleményvezér

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.
Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo