Drágább lett a kötelező

Míg január első hetében még átlagosan 19 300 forint körüli összegért köthettek személyautóikra kgfb-szerződést az évközben szerződők, addig február második felére ugyanitt már 25 ezer forint fölé kúszott az átlagos éves díj.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Az idei év első hónapjaiban a várakozásoknak megfelelően erőteljes emelkedésbe kezdtek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai.  Az év elején még a 2014-es évkezdethez hasonló szinten állt a személyautók kgfb-átlagdíját mutató index, azonban az idei díjgörbe eddig teljesen eltérő pályát mutat a tavalyitól: míg tavaly január-februárban végig a 20-21 ezer forint közötti sávban maradt a mutató, február második felére már a 25 ezres szintet is sikerült áttörnie.

„A díjak emelkedése elkerülhetetlennek tűnik. Az alacsony üzemanyagár miatt többen és többet használják az autójukat, így a károkkal kapcsolatos költségek is emelkednek. Mivel nálunk található Európa egyik legalacsonyabb átlagdíja,abból ez a költség növekedés már nem gazdálkodható ki – mutat rá a díjemelés egyik meghatározó okára Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Az elmúlt évek során drasztikusan lecsökkentett díjak korrekciója tehát törvényszerű, és várakozásunk szerint a növekedési tendencia (ha nem is az előző két hónapban mutatott ütemben) várhatóan az év egészében fennmarad. A továbbra is jelen lévő erős piaci verseny ezt a mozgást legfeljebb tompítani tudja majd.”

Biztosítási kisokos – hogy ne tapogatózzon sötétben
Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény bekövetkezésekor fontos teendők– ne tapogatózzon sötétben!
Erősödik az eltérés az egyes szegmensekben

A Netrisk.hu adatai szerint továbbra is a kármentesen vezető autósok számíthatnak a legkisebb mértékű emelésre, a díjak leginkább a gyengébb bónuszkategóriákban lódultak meg. Új tendencia azonban, hogy ezúttal a középkategóriás (76-150 kW közötti teljesítményű) szegmensben volt észlelhető a legnagyobb díjnövekedés. Itt a B10-es kategóriás autók tarifái átlagosan 23,1 százalékkal, míg az A0 kategóriás személygépkocsik kgfb-díjai nem kevesebb, mint 41,1 százalékkal emelkedtek alig több mint másfél hónap alatt.

A szokatlanul heves piaci folyamatokat jól jellemzi az a tény is, hogy a biztosítók aktívan igyekeznek követni áraikkal a változásokat: január óta nem kevesebb 40 díjmódosítást hirdetett meg az érintett 15 biztosító.

„Az erőteljes díjnövekedés ismét fokozottan ráirányítja a figyelmet a díjösszehasonlítás fontosságára az évközi időszakban is – hangsúlyozza a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Immár az autósok több mint fele tartozik az érintettek körébe: csak tavaly újautó-vásárlások, illetve használt autók behozatala vagy belföldi megvásárlása nyomán közel 700 ezer tulajdonosváltás történt a személyautók körében.”

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo