Ezzel a hibrid-modellel azonban nem jutottak semmire, inkább sorra eladták a társaság vagyonát és drágán lízingelték gépeiket. Ennél “slamposabban” már nem ment és ezt az utasok is észrevették: júliusban 24 százalékkal csökkent a számuk – és az Etihadnak elege lett. A Lufthansa örülhet, hiszen hozzájuthat a vállalat adósságmentes részlegeihez és talán kaphat azokból az Easyjet is, míg az Air Berlin 8.600 munkatársa jobban vezetett cégnél dolgozik majd, írta a lap.
"Kezdettől tudtam, hogy az Air Berlin soha nem fog működni, mert magasak a költségei, kevés a bevétel és évente cserélik a vezérigazgatókat, akik nem sokat értenek az üzlethez" – nyilatkozta Niki Lauda,azzal, hogy vizsgálja a lehetőséget a csődbe jutott légitársaság egyik leányvállalata, a FlyNiki visszavásárlásáról.
Lauda az osztrák Kronen Zeitungnak elmondta, hogy annak idején az Air Berlin nyomására adta el nekik sikeres légitársaságát. A FlyNiki addig profitot termelt, többek között azért, mert 22 gépéből 20 saját tulajdona volt. Az Air Berlin eredetileg gépeiket akarta megvásárolni, azzal, hogy a FlyNiki azután lízingelje vissza azokat. Lauda a magas költségeket nem kívánta vállalni, inkább a vállalat eladását választotta, miközben előre látta, hogy a szakszerűtlen vezetés miatt az Air Berlin abba a helyzetbe fog kerülni, amelynek most tanúi vagyunk. A kérdésre, helyes volt-e a 150 millió eurós német állami hitel a válságba jutott cégnek, Lauda igennel válaszolt: „Első pillantásra igen, különben 80.000 ember nem tudott volna hazatérni a szabadságáról”.
Ám a kulisszák mögött a Lufthansa már az év eleje óta tanulmányozta a helyzetet és kidolgozta a koncepcióját, hogyan tudja majd a csődbe jutott Air Berlint felszeletelni. „A politika azonban ismét egyszer elfelejti, hogy versenyre van szükségünk, a Lufthansa monopóliuma katasztrófa lenne, ha bekövetkezne, akkor mindenkinek – a repülőtereknek, az utazási irodáknak, az utasoknak – a fejükhöz kellene kapniuk. A monopólium mindig egészségtelen.
A kérdés az: miért nincs csődben a FlyNiki, amely 100 százalékban az Air Berlin leányvállalata? Ez érdekes, nem? Azért ugyanis, hogy a Lufthansa elsőként vehesse át és megtarthassa annak értékes slotjait, Düsseldorfot és Berlint –
A 63 éves egykori Grand Prix versenyző elmondta: írásban jelezte érdeklődését a FlyNiki iránt az Air Berlin csődgondnokának és
kíváncsian várja, meghívják-e egyáltalán a tárgyalásokra, hiszen azt nehezen állíthatják róla, hogy nem ért az üzlethez...Lauda azt igényli, hogy ugyanolyan esélyeket kapjon a tárgyalásokon, mint a Lufthansa, amely már hosszú távon tervezte az ügyet. Csak a könyvek átvizsgálása, a helyzet megismerése után dönthet arról, van-e értelme a FlyNiki átvételének és ha igen, megfontolja. Gondol korábbi cége alkalmazottaira is, hiszen ha a Lufthansa átveszi a társaságot, átveszi a gépek személyzetét, az adminisztrációt, az igazgatás munkatársait azonban nem.
Egyébként a Ryanair ugyancsak a csődbiztoshoz fordult és bekapcsolódott az Air Berlin jövőjéről folyó tárgyalásokba az Easyjet is.