A SZÉP a falvakat is segíti

A hazai turizmus szempontjából jelentős megállapodást kötött a FATOSZ (Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége) és az OTP Pénztárszolgáltató, a Széchenyi Pihenőkártya első és legnagyobb hazai kibocsátója. Az új megállapodásnak köszönhetően potenciálisan több ezer falusi és agroturizmusban tevékenykedő vállalkozó válik képessé arra, hogy egyszerűsített módon váljon SZÉP kártya elfogadóhellyé.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 


Kép:sxc

Az együttműködés a gyakorlatban azt jelenti, hogy a csatlakozni kívánó falusi szállásadók számára jelentősen leegyszerűsödik az elfogadóhellyé válás folyamata, és akár néhány napos átfutási időt követően fogadhatják a plasztik lappal fizető vendégeket.

Szalay Zala Andrea, a FATOSZ titkára a megállapodás szükségességét hangsúlyozta:
„A mi szállásadóink túlnyomó többsége természetes magánszemély és kis- mikrovállalkozás, akik közül sokan jelezték, hogy szeretnének SZÉP kártya elfogadóhellyé válni, és ennek megkönnyítéséhez kérik a segítségünket. Mivel a közelmúltban indítottuk el a falusi turizmust támogató új oldalunkat, természetesnek vettük, hogy ezen az oldalon keresztül lehetővé tegyük, hogy a vendégek használhassák a plasztiklapra kapott juttatásaikat, miközben tervezik nyaralásukat." 

A megállapodást aláíró mindkét fél abban bízik, hogy az együttműködés újabb lendületet adhat a belföldi turizmusnak, és potenciálisan több ezer elfogadóhely csatlakozhat az OTP SZÉP kártya elfogadóhelyi hálózatához. Ma a közel 520 000 kártyabirtokos több mint 14 000 elfogadóhelyen mintegy 30 000 felhasználási lehetőség közül választhat OTP SZÉP kártyájával fizetve.

Szépíti a képet a SZÉP?
A szállodások szerint a hotelek iránti belföldi keresletben sokat segíthet a Széchenyi Pihenőkártya elterjedése – írja az MTI. Eddig mintegy 550 ezer SZÉP-kártyát bocsátottak ki, de az adatok szerint ezek felhasználása a hazai szállodákban az első negyedévében szerény volt. Ezt igazolja a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 47 szállodában elvégzett, reprezentatívnak nem tekinthető felmérése is, amely szerint január–márciusban a SZÉP-kártya és az üdülési csekk együttes forgalma mintegy 33 százalékkal kevesebb volt, mint a tavaly ilyenkor ugyanezekben a szállodákban beváltott üdülési csekkek értéke. „Azzal számolunk, hogy a SZÉP-kártya felhasználása várhatóan a nyaralási szezonban, a nyári hónapokban megnő, de ma még nem lehet megbecsülni, hogy annak forgalma a szállodákban éves szinten hogyan fog alakulni” – válaszolta a szállodaszövetség a hírügynökség kérdésére. Május végéig 32 milliárd forintot töltettek fel Széchenyi Pihenő Kártyára (SZÉP-kártya) a munkavállalók, ami már meghaladja a korábban az egész évre kalkulált összeget.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo