Mitől válik egy cég jó befektetési célponttá?

Bár a vállalkozások finanszírozására, fejlesztésére, illetve célzott befektetések megvalósítására jelentős tőke áramlik az országba az Európai Unió által biztosított, illetve egyéb forrásokon keresztül, sok esetben a források felhasználásának útjába az előnyös befektetési lehetőséget kínáló céltársaságok hiánya áll.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A befektetési szempontból vonzó cégek kritériumai iparágtól függetlenül többé-kevésbé azonosak. Vagy valamilyen egyedi termékkel, szolgáltatással vannak jelen a piacon, vagy innovatív üzleti modellt, megoldást alkalmaznak akár az értékesítés, marketing, termelés vagy más vállalati folyamatok területén. Nem minden esetben az a fontos, hogy a cégnek piacvezetői pozíciója, kizárólagossági jogai vagy a hatalmas forgalma és eredménye van-e, hanem sokkal inkább az, hogy a többi piaci szereplő közül a céltársaságot az által értékesített termékek, alkalmazott eljárások és folyamatok megkülönböztetik és ez által bizonyos szintű versenyelőnyt biztosítsanak számára.

Megfelelő menedzsment nélkül nehéz befektetőt találni

„A befektetők a tőkén kívül általában szakértelmet is fektetnek egy vállalkozásba, segítve a fent említett versenyelőnyök azonosítását és kiaknázását, új piacokra való bejutást, kereskedelmi kapcsolatok bővítését. Ezen keresztül biztosítják a vállalat értékének növekedését és saját befektetésük megtérülését. A befektetőnek és a tulajdonosnak azonosak a céljai: a vállalat értékének növelése. A tulajdonosnál ez a forgalom és eredmények növekedésében, végeredményében a kivehető osztalék nagyságában, a befektető számára pedig a kiszálláskor realizált megtérülésben jelentkezik” – tette hozzá Sipeki Péter, a Niveus Consulting Group M&A üzletágának vezetője.

Számos esetben a megállapodás és a befektetés a felkészülésen bukik el, illetve azon, hogy a tulajdonos nem tudja azt az értéket prezentálni a befektető részére, amelyet saját maga lát cégében és így az ár-érték arány eltérő megítélése okozhat problémát. A felkészülés leginkább a jól kidolgozott, megvalósítható stratégia kialakítását és annak pénzügyi modellezését, egy alátámasztható üzleti terv kidolgozását jelenti. A tiszta, jól megfogalmazott célpiacok, felmért és kielemzett versenytársak, a kínált termék vagy szolgáltatás-portfolió, illetve az üzleti modell már az első pillanatban vonzó képet tud kialakítani a vállalkozásról.

Befektetőkereső
Hol vannak a befektetők? Mit tegyünk, hogy tetszünk nekik? Milyen paraméterek vonzzák a befektetőket? Milyen befektetési fajták, formák alakultak ki az üzleti világban? Mikor érdemes befektető után nézni? A Piac&Profit konferencia központja folytatja a KKV Akadémia programsorozatát, amelyben hasznos tudással látjuk el a jelentkezőket.
A felkészülésen kívül olyan vezetőre van szükség, aki megfelelő felkészültséggel, ambícióval és reális jövőképpel rendelkezik. A befektető számára fontos, hogy hinni tudjon a vállalkozás előtt álló hazai és külföldi növekedési lehetőségekben, a motivált és szakmailag képzett menedzsment képességeiben és mindenekelőtt a fenntarthatóságban. Akár szakmai, akár pénzügyi befektetőről beszélünk, sokat nyomhat a latba az együttműködés során kiaknázható lehetséges szinergia is, amely csoportszinten további értéknövekedést biztosít mind a tulajdonos, mind a befektető számára.

Szakértő tanácsadók véleményének kikérése sok esetben segítséget jelenthet, hiszen ismerik a főbb befektetői elvárásokat, tudják, mely pontokra koncentrálnak a döntéseik meghozatalánál, milyen szempontok alapján minősítenek egy projektet és ezekre külön hangsúlyt fektetve megfelelő csomagolásban tudják prezentálni a lehetőséget. „A JEREMIE I. és II. programok, illetve a napjainkban egyre nagyobb hangsúllyal rendelkező start-up programok hatása lehet a tudatosan építkező tulajdonosi réteg kialakulása” – tette hozzá Sipeki Péter.

A befektetőszerzés hat pontja
Mikor, mennyit finanszírozás érhető el kockázati tőkealap közreműködésével. Milyen feltételek mellett? A válasz minden cégnél egyedi, van azonban néhány mérlegelési szempont, amellyel érdemes számolni. A Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) blogján megjelent írás segít az eligazodásban.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo