Óvatos, visszafogott terveket fogalmazott meg saját magának az OTP Bank 2007-re, valamelyest szerényebb az elérendő 211 milliárd forintos profit, mint amennyit pár hónappal ezelőtt előre jelzett saját maga számára. Azzal számol a bankcsoport felső vezetése, hogy Oroszországban a hálózatépítésre összpontosít inkább, ezért az ottani profit eleve kisebb lesz, ugyanakkor az ottani leánybank biztonságos jövőjét lehet így megalapozni. Csányi Sándor elnök-vezérigazgató az óvatos profitterv részének tekinti azt a körülményt is, hogy a makrogazdaság helyzete miatt visszafogottabb lesz a lakosság kereslete.
Csányi Sándor - Urbán László vezérigazgató-helyettes társaságában - abból az alkalomból kereste a nyilvánosságot, hogy az OTP Bank elkészítette tőzsdei gyorsjelentését a múlt esztendőről. A bankcsoport 2006-ban 187,5 milliárd forint konszolidált adózott nyereséget ért el a nem auditált, konszolidált, nemzetközi jelentési szabvány alapján, s ez 18,4 százalékkal haladta meg a 2005-ös eredményt, továbbá a konszolidált IFRS szerinti mérlegfőösszeg december 31-én 7101,5 milliárd forint volt, 36,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A menedzsment 36 százalékos hitelállomány növekedésről adott számot, illetve a vártnál valamelyest serényebb betétállomány növekedést könyveltek el, de így is a hitel/betét mutató 106 százalékra emelkedett. Csányi Sándor szerint tavaly nem ítélte meg helyesen a bank a kamatadó bevezetésére adandó választ, ezért a versenytársakkal ellentétben nem jelent meg időben megfelelő termékkel. Ugyanakkor az év végére már sikerült javítani ezen pozícióit is a banknak. Mindenesetre a negyedik negyedévben 40,9 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el a hitelintézet, s ez 23,6 százalékkal volt alacsonyabb az előző negyedévinél.
Most már minden tekintetben igazolja az OTP Bank elképzeléseit a külföldi leánybankok rendszere. A románt leszámítva valamennyi egység idei terveiben nyereséget szerepeltet a menedzsment, legtöbbet a bolgár bank produkálhatja. Nemcsak az orosz leánybank esetében, hanem például a románnál, az ukránnál a hálózat jelentős bővítése felel meg az OTP stratégiájának. Korszerű irányítási szisztémát dolgozott ki az OTP, hogy összhangban fejleszthesse üzletpolitikáját, termékpalettáját. A kialakított számonkérési rendszer az itthoni és a leánybanki menedzsmentek esetében is együttes tervezésen és összehangolt kommunikáción alapszik, illetve a vezetők jövedelmének jelentős részét befolyásolja, hogy teljesítik-e a feladatokat.