A kutatás emellett megállapította, hogy minél magasabb egy vállalat bevétele, annál valószínűbb, hogy előrehaladottabb az ESG adatok független tanúsítására való felkészülésben. A 100 milliárd dollár feletti bevétellel rendelkező vállalatoknál a pontszám 69,5 (a 0-100-as skálán), míg az 5 milliárd dollár alatti bevétellel rendelkező vállalatoknál ez az érték csupán 39,3.
Földrajzi szempontból Franciaország vezeti a skálát (52,4), akárcsak 2023-ban, míg Németország erőteljesen feljött a második helyre (52,3), Japán pedig a harmadik (50,2). Magyarországról külön nem közölt adatot a KPMG elemzése.
„Szembetűnő változás ugyanakkor a korábbiakhoz képest, hogy a vállalaton belül az ESG-vel foglalkozó munkatársaknak vagy dedikált felelősöknek egyre kevésbé szükséges magyarázniuk az ESG-re való felkészülés szükségességét, az arra áldozott energiát, költséget, humánerőt. Immár nyilvánvaló a vállalatok vezetőinek, hogy üzleti részesedésben, prémium árazásban, toborzásban, általában a reputációban visszaigazolja a környezet az ESG ügyében tett fáradozásokat. Ez pedig a magyar piacon is egyre inkább tetten érhető” – magyarázza Rakó Ágnes, KPMG ESG szolgáltatásokért felelős partnere.
A kutatásból az is egyértelműen látszik, hogy a vezetők számára az előnyök annál nagyobbak, minél tovább haladnak a folyamatban, és az idei pontszámok jelentősen emelkedtek a tavalyi évhez képest olyan előnyök tekintetében, mint a költségek csökkenése (+18 százalékpont), a termék/szolgáltatás jobb minősége (+12), az üzleti kockázatok csökkenése (+11), a személyzet jobb elkötelezettsége (+8), jobb hitelképesség (+8) és a piaci részesedés növekedése (+6). Emellett az ESG tanúsításra való felkészülés előnyei messze túlmutatnak a puszta megfelelésen – a legfontosabb várható előnyök között szerepel a nagyobb piaci részesedés (56 százalék), a költségek csökkenése (48 százalék) és az új üzleti modellek (46 százalék).