A tanulmány szerint más területeken viszont már van némi előrelépés. A megkérdezett szervezetek közel fele (49 százalék) végzett szcenárió-elemzést, ami segítheti a felkészülést az éghajlatváltozás negatív hatásaira.
A válaszadók háromnegyede (75 százalék) készített kockázatértékelést, tízből hat cég (61 százalék) pedig közzétette széndioxid-mentesítési stratégiáját. Magyarországon a Budapesti Értéktőzsde indít hamarosan új programot, ami a hazai kis- és középvállalkozásokat segíti majd abban, hogy fenntarthatóan tudjanak működni.
„Világszerte egyre több vállalat igyekszik a klímaváltozás hatásaihoz igazítani az üzleti és fenntarthatósági stratégiáját. Ettől függetlenül továbbra is tény, hogy a cégek kevesebb mint egyharmada számol be pénzügyi kimutatásaiban az éghajlati szempontokról, ami azt jelzi, hogy sürgősen további intézkedésre van szükség. Azt tapasztaljuk, hogy számos társaság rendkívül ambiciózus klímacélokat tűz ki maga elé, miközben nem rendelkeznek világos cselekvési tervvel ezek eléréséhez. Hiába láttatják zöldnek a tevékenységüket, ezzel a taktikával csak rövid távon tudnak javítani a megítélésükön, ami később gyorsan visszaüthet” – tette hozzá Lukács Ákos.