Milyen cégről álmodnak a pályakezdők?

A vállalatok felelősségvállalási tevékenysége aktívan befolyásolja a frissdiplomások munkahelyválasztását - ez derült ki a Nestlé által végzett felmérés szerint, amely arra is rávilágít, hogy az idén és a közeljövőben végzők fokozottan érzékenyek leendő munkáltatójuk környezetre gyakorolt hatására, illetve környezet- és természetvédelmi tevékenységére is. A válaszok rávilágítottak arra is, hogy a végzősök sokat várnak a saját képzésükkel kapcsolatban, miközben nemektől függetlenül fontos a munka és a magánélet egyensúlya. A felmérés meglepetése, hogy a megkérdezett fiataloknak viszont csak mintegy negyede ítélte igazán fontosnak az átlátható és elszámoltatható vállalati működést.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nestlé Hungária Kft. az elmúlt időszak állásbörzéin végzett felmérésén arra kereste a választ, hogy a végzős diákok, illetve frissdiplomások munkahely-választási preferenciáiban milyen szerepet játszik a munkáltató vállalatok felelősségvállalási tevékenysége (CSR), illetve a fiatal pályakezdő diplomások milyen társadalmi és környezeti érzékenységgel indulnak karrierjük kezdetekor.

Az írásbeli kérdőívre kapott válaszok egyértelművé teszik, hogy a megkérdezett fiatalok túlnyomó részének fontos a vállalatok felelős magatartása: közel egyötödüknek (18,8%) nagyon fontos a potenciális munkáltató által kifejtett társadalmi-környezeti szerepvállalás, míg a válaszadók több mint felének jellemzően fontos (51,7%). A felelős vállalati magatartást a megkérdezettek mintegy 28 százaléka mérsékelten fontosnak ítéli.

Mit tartanak fontosnak a fiatalok?

A felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely felelősségvállalási programokkal tudnak a leginkább azonosulni (a kérdőíven legfeljebb 4 területet jelölhettek be). A válaszadók több mint kétharmada számára fontos, hogy a munkaadó folyamatosan képezze - elsősorban a nyelv- és szaktudás terén. A második helyre került a környezeti lábnyom csökkentésének igénye (63,4%), szorosan együtt a természetvédelemmel, állatvédelemmel összefüggő vállalati szemléletformálás igényével (49,7%).

A fentiekkel szemben a hátrányos társadalmi helyzetben lévők felkarolását csak körülbelül minden hetedik válaszadó tartotta igazán fontosnak (15,4%), míg a kultúra és a művészetek támogatását is csak kevesebb mint fele helyezte el a 4 kiválasztható terület közé. Meglepő tény az is, hogy a vállalat átláthatósága és elszámoltatható irányítása a válaszadók csak mintegy egynegyede számára igazán fontos (26,8%), pedig ez jelenti a felelős vállalati magatartás egyik kulcsát.

Összhangban a leginkább vonzó felelősségvállalási területekkel, a közeljövő fiatal diplomás munkavállalói érzékenyek leendő munkaadójuk társadalomra és környezetre gyakorolt hatására is. E tényezőt a válaszadók több mint fele jellemzően figyelembe veszi (53,2%), míg egyötödük (21,6%) mindig figyelembe veszi a munkahely megpályázásakor. Szinte ugyanilyen arányban és eloszlásban tartják fontosnak a válaszadók a vállalat által nyújtott termékek és szolgáltatások minőségét is.

A munka-magánélet egyensúlya sem elhanyagolható

„A dolgozók számára ugyancsak fontos a folyamatos képzés; ezen is jól lemérhető, hogy a piacon mekkora elvárássá nőtte ki magát a nyelvtudás és a jó képzettség." - kommentálta a felmérés eredményeit Fekete Balázs, a Nestlé toborzásért felelős HR specialistája.

A képzés pontos formájára kérdező diagram szerint a rotációra is nagy az igény: ennek keretében a fiatalok adott időszakonként más és más munkakör megismerésével szerezhetnek tapasztalatot, megtalálva azt a területet, ahol a leginkább otthon érzik magukat. „A rotációs program hozzásegítheti a frissdiplomást a későbbi vezetői és szakmai karrierhez. Meggyőződésünk, hogy a fiatal tehetségek kiválasztása és a leendő szakemberek kinevelése a leggyümölcsözőbb befektetésnek számít. Hosszú távra tervezünk, ez tükröződik a képzési és munkaadói gondoskodási programjainkban."- tette hozzá Fekete Balázs.

Erős az igény a magánélet és a munka egyensúlyára is: Fekete Balázs szerint a munkahelyet a frissdiplomások tudatosabban választják, a korábbi éveknél érezhetően jobban törekszenek a munkahely és a magánélet egyensúlyára. A felmérés ezt visszaigazolta, azonban meglepő, ez a férfiaknak majdnem ugyanolyan fontos, mint a nőknek. E megközelítés köszönt vissza abban is, hogy a családdal kapcsolatos juttatásokat (családalapítás, iskolakezdés stb.) minden második pályakezdő az első vagy a második helyre sorolta, együtt a sport és az egészségmegőrzés támogatása iránti igénnyel.

Mindezzel párhuzamosan jól kirajzolódik a rugalmas munkavégzési lehetőségek keresése is, amely majdnem minden második jelölt számára vonzó. „Érzékeljük ezt az igényt, és az irodai munkakörök esetében igyekszünk is erre lehetőséget nyújtani. A rugalmas munkavégzést több módon támogatjuk, de ehhez a vezető és a kolléga között egyedi megállapodás szükséges a feltételekről és a teljesítménykritériumokról. Jó példa erre, hogy ha egy kismama jelzi számunkra visszatérését, igyekszünk felajánlani a részmunkaidős munkavégzés lehetőségét, így nem esik ki annyira a gyakorlatból és gördülékenyebb a visszaszokás is" - mondta el Fekete Balázs.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo