Milyen cégről álmodnak a pályakezdők?

A vállalatok felelősségvállalási tevékenysége aktívan befolyásolja a frissdiplomások munkahelyválasztását - ez derült ki a Nestlé által végzett felmérés szerint, amely arra is rávilágít, hogy az idén és a közeljövőben végzők fokozottan érzékenyek leendő munkáltatójuk környezetre gyakorolt hatására, illetve környezet- és természetvédelmi tevékenységére is. A válaszok rávilágítottak arra is, hogy a végzősök sokat várnak a saját képzésükkel kapcsolatban, miközben nemektől függetlenül fontos a munka és a magánélet egyensúlya. A felmérés meglepetése, hogy a megkérdezett fiataloknak viszont csak mintegy negyede ítélte igazán fontosnak az átlátható és elszámoltatható vállalati működést.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nestlé Hungária Kft. az elmúlt időszak állásbörzéin végzett felmérésén arra kereste a választ, hogy a végzős diákok, illetve frissdiplomások munkahely-választási preferenciáiban milyen szerepet játszik a munkáltató vállalatok felelősségvállalási tevékenysége (CSR), illetve a fiatal pályakezdő diplomások milyen társadalmi és környezeti érzékenységgel indulnak karrierjük kezdetekor.

Az írásbeli kérdőívre kapott válaszok egyértelművé teszik, hogy a megkérdezett fiatalok túlnyomó részének fontos a vállalatok felelős magatartása: közel egyötödüknek (18,8%) nagyon fontos a potenciális munkáltató által kifejtett társadalmi-környezeti szerepvállalás, míg a válaszadók több mint felének jellemzően fontos (51,7%). A felelős vállalati magatartást a megkérdezettek mintegy 28 százaléka mérsékelten fontosnak ítéli.

Mit tartanak fontosnak a fiatalok?

A felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely felelősségvállalási programokkal tudnak a leginkább azonosulni (a kérdőíven legfeljebb 4 területet jelölhettek be). A válaszadók több mint kétharmada számára fontos, hogy a munkaadó folyamatosan képezze - elsősorban a nyelv- és szaktudás terén. A második helyre került a környezeti lábnyom csökkentésének igénye (63,4%), szorosan együtt a természetvédelemmel, állatvédelemmel összefüggő vállalati szemléletformálás igényével (49,7%).

A fentiekkel szemben a hátrányos társadalmi helyzetben lévők felkarolását csak körülbelül minden hetedik válaszadó tartotta igazán fontosnak (15,4%), míg a kultúra és a művészetek támogatását is csak kevesebb mint fele helyezte el a 4 kiválasztható terület közé. Meglepő tény az is, hogy a vállalat átláthatósága és elszámoltatható irányítása a válaszadók csak mintegy egynegyede számára igazán fontos (26,8%), pedig ez jelenti a felelős vállalati magatartás egyik kulcsát.

Összhangban a leginkább vonzó felelősségvállalási területekkel, a közeljövő fiatal diplomás munkavállalói érzékenyek leendő munkaadójuk társadalomra és környezetre gyakorolt hatására is. E tényezőt a válaszadók több mint fele jellemzően figyelembe veszi (53,2%), míg egyötödük (21,6%) mindig figyelembe veszi a munkahely megpályázásakor. Szinte ugyanilyen arányban és eloszlásban tartják fontosnak a válaszadók a vállalat által nyújtott termékek és szolgáltatások minőségét is.

A munka-magánélet egyensúlya sem elhanyagolható

„A dolgozók számára ugyancsak fontos a folyamatos képzés; ezen is jól lemérhető, hogy a piacon mekkora elvárássá nőtte ki magát a nyelvtudás és a jó képzettség." - kommentálta a felmérés eredményeit Fekete Balázs, a Nestlé toborzásért felelős HR specialistája.

A képzés pontos formájára kérdező diagram szerint a rotációra is nagy az igény: ennek keretében a fiatalok adott időszakonként más és más munkakör megismerésével szerezhetnek tapasztalatot, megtalálva azt a területet, ahol a leginkább otthon érzik magukat. „A rotációs program hozzásegítheti a frissdiplomást a későbbi vezetői és szakmai karrierhez. Meggyőződésünk, hogy a fiatal tehetségek kiválasztása és a leendő szakemberek kinevelése a leggyümölcsözőbb befektetésnek számít. Hosszú távra tervezünk, ez tükröződik a képzési és munkaadói gondoskodási programjainkban."- tette hozzá Fekete Balázs.

Erős az igény a magánélet és a munka egyensúlyára is: Fekete Balázs szerint a munkahelyet a frissdiplomások tudatosabban választják, a korábbi éveknél érezhetően jobban törekszenek a munkahely és a magánélet egyensúlyára. A felmérés ezt visszaigazolta, azonban meglepő, ez a férfiaknak majdnem ugyanolyan fontos, mint a nőknek. E megközelítés köszönt vissza abban is, hogy a családdal kapcsolatos juttatásokat (családalapítás, iskolakezdés stb.) minden második pályakezdő az első vagy a második helyre sorolta, együtt a sport és az egészségmegőrzés támogatása iránti igénnyel.

Mindezzel párhuzamosan jól kirajzolódik a rugalmas munkavégzési lehetőségek keresése is, amely majdnem minden második jelölt számára vonzó. „Érzékeljük ezt az igényt, és az irodai munkakörök esetében igyekszünk is erre lehetőséget nyújtani. A rugalmas munkavégzést több módon támogatjuk, de ehhez a vezető és a kolléga között egyedi megállapodás szükséges a feltételekről és a teljesítménykritériumokról. Jó példa erre, hogy ha egy kismama jelzi számunkra visszatérését, igyekszünk felajánlani a részmunkaidős munkavégzés lehetőségét, így nem esik ki annyira a gyakorlatból és gördülékenyebb a visszaszokás is" - mondta el Fekete Balázs.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo